Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Rusia acuză BBC că propagă ideile grupării jihadiste Stat Islamic

Rusia acuză BBC că propagă ideile grupării jihadiste Stat Islamic

Autorităţile ruse acuză BBC că propagă ideile grupării jihadiste Stat Islamic şi spune că îi monitorizează programele 'în permanenţă'.

George Dumitrescu 0 comentarii

Pe pagina de internet în rusă a BBC "au fost identificate materiale care propagă vederile ideologice ale organizaţiilor teroriste", a transmis agenţia care monitorizează mass-media în Rusia, Roskomnadzor, precizând că este vorba de 'citarea' liderul grupării Stat Islamic, Abu Bakr al-Baghdadi.

"Sunt efectuate expertize pentru a se stabili dacă aceste materiale respectă legislaţia anti-extremistă rusă", a explicat Roskomnadzor într-un comunicat.

În Rusia, organizaţia Stat Islamic este interzisă, iar mass-media trebuie să precizeze acest lucru de fiecare dată când menţionează gruparea.

Luna trecută, Roskomnadzor a spus că va investiga postul de informaţii BBC World News şi site-urile BBC ca răspuns la acuzaţiile Marii Britanii împotriva televiziunii naţionale ruse RT. Ministerul rus de Externe şi-a exprimat sprijinul pentru investigaţie.

BBC World News este postul de informaţii în engleză al BBC destinat străinătăţii. Serviciul în limba rusă al BBC există doar pe internet.

"Amestecul guvernului britanic în activităţile unor media ruse - propaganda constantă împotriva postului RT şi încercările de a ne discredita jurnaliştii etc. - nu ne lasă altă opţiune decât un răspuns reciproc", a spus luna trecută purtătoarea de cuvânt a Ministerului rus de Externe, Maria Zaharova.

În decembrie, Kremlinul a evocat "caracterul părtinitor al acoperirii mediatice" de către BBC a unor evenimente legate în special de situaţia din Siria şi politica internă rusă.

Organizaţia de monitorizare a comunicaţiilor din Marea Britanie, Ofcom, a acuzat anterior RT, cunoscută şi ca Russia Today, că "nu a respectat imparţialitatea" în mai multe transmisiuni din martie şi aprilie anul trecut, în special în legătură cu otrăvirea în martie a fostului agent dublu rus Serghei Skripal în sudul Angliei.

"Roskomnadzor supervizează în permanenţă programele BBC World News difuzate în Rusia", a mai indicat joi agenţia, precizând că vor fi efectuate controale la 14 şi 31 ianuarie pentru a se verifica dacă serviciul BBC World News în Rusia respectă reglementările audiovizuale.

De asemenea, agenţia a dat termen BBC până pe 16 ianuarie să îi furnizeze documente care să confirme că respectă legislaţia rusă ce limitează procentul entităţilor străine în capitalul instituţiilor mass-media difuzate în Rusia.

Comentarii

loading...