Compania intenţiona să potrivească datele colectate cu datele utilizatorilor pentru a sugera spitalelor anumiţi pacienţi care ar putea avea nevoie de îngrijiri speciale sau tratament.
Propunerea nu a trecut însă niciodată de etapa de planificare şi a fost oprit după izbucnirea scandalului Cambridge Analytica, utilizatorii fiind consternaţi cu privire la modul în care compania gestionează datele utilizatorilor. „Acest proiect nu a avansat mai mult de etapa de planificare, şi nu am primit, distribuit sau analizat datele nimănui”, a transmis un purtător de cuvânt al companiei pentru CNBC, potrivit Mediafax. Dar începând cu luna trecută, compania a discutat cu mai multe organizaţii din sănătate, inclusiv cu Stanford Medical School şi American College of Cardiology, în legătură cu încheierea unui acord de distribuţie a datelor.
În timp ce printre datele împărtăşite nu s-ar număra cele după care ar putea fi identificat un pacient, Facebook şi-a propus să utlizeze o tehnică ştiinţifică denumită „hashing” pentru a potrivi indivizii existenţi în ambele seturi de informaţii.