Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

UNICEF: Jumătate dintre copiii afgani nu merg la şcoală

UNICEF: Jumătate dintre copiii afgani nu merg la şcoală

UNICEF a întocmit un raport alarmant privind gradul de școlarizare în Afganistan.

Rl online 0 comentarii

Aproape jumătate dintre copiii afgani nu merg la şcoală, acesta fiind cel mai grav rezultat din 2002 şi de la căderea regimului taliban, potrivit unui raport UNICEF care acuză degradarea generală a securităţii şi economiei acestei ţări, informează Agerpres, via AFP şi Reuters.

Fetele sunt cele mai vulnerabile în acest sens, reprezentând 60% din cei 3,7 milioane de copii (cu vârsta cuprinsa între 7 şi 17 ani) care nu merg la şcoală, precizează UNICEF în raportul său dat publicităţii duminică.

În zonele cele mai afectate, peste 85% dintre fete nu merg la şcoală, menţionează UNICEF, care enumeră în special provinciile din sud - Kandahar, Helmand, Zabul şi Uruzgan - şi centrale - Wardak şi Paktika - în majoritate paştune şi unde combatanţii talibani sunt deosebit de prezenţi.

Fondul Internaţional pentru Urgenţe ale Copiilor al Naţiunilor Unite estimează între altele că un număr suplimentar de 300.000 de copii, înscrişi în prezent în şcoala primară, riscă să renunţe la şcoală înainte de sfârşitul ciclului.

Cei mai expuşi dintre ei trăiesc în zone rurale, aparţin celor mai fragile familii din punct de vedere economic şi care sunt ameninţate de strămutare din cauza lipsei de securitate.

"Strămutarea şi căsătoria timpurie afectează capacitatea unui copil de a merge la şcoală. Lipsa de profesorilor, starea precară a şcolilor şi nesiguranţa sunt principalii factori care îi determină pe copii să renunţe la şcoală, mai ales în cazul fetelor", se arată în raport.

Pe lângă "anumite credinţe religioase", "mariajul precoce rămâne al doilea motiv pentru care fetele renunţă la şcoală", se menţionează în raportul care numeşte printre cauze lipsa de educaţie a părinţilor, sărăcia şi cheltuielile cu şcoala.

Raportul susţine, totuşi, că 85% dintre copiii care au început şcoala încheie cel puţin primul ciclu. Principala provocare este aceea de a-i face pe copii să înceapă să meargă la şcoală, conform textului.

Pentru reprezentantul UNICEF în Afganistan, Adele Khodr, aceste date rămân inacceptabile.

"A continua în acest fel nu se mai poate. Atunci când copiii nu sunt în clasă, ei sunt expuşi riscului crescut de abuz, exploatare sau recrutare de către grupările armate", a insistat ea prezentând raportul.

Potrivit unui audit realizat de Congresul american, la sfârşitul lunii aprilie, 20% din teritoriul afgan se afla sub controlul insurgenţilor şi 56% sub cel guvernamental, restul fiind disputat între beligeranţi - cea mai gravă cifră din 2001.

Comentarii

loading...