Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Primăria Capitalei distruge potențialul turistic al Centrului Istoric

Primăria Capitalei distruge potențialul turistic al Centrului Istoric

Firea amenajează locuri de parcare pentru Prefectura Ilfov, în zona pietonală

Poliția Locală București, instituție subordonată Primăriei Capitalei, vrea să amenajeze 60 de locuri de parcare, în zona pietonală a Centrului Istoric, pentru angajații instituțiilor publice din zonă.

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

Locatarii și patronii localurilor din zonă sunt nemulțumiți de faptul că legea se aplică diferit pentru ei, față de angajații administrației. Riveranii și instituțiile din zonă au la dispoziție locuri în parcările publice subterane din zonă, la tarife preferențiale. Dar angajații instituțiilor publice nu plătesc și ocupă zona, teoretic, pietonală cu automobilele.

Pe strada Blănari, de exemplu, unde accesul vehiculelor este interzis, prin dispoziție a primarului general, încă din 2005, administrația locală vrea, acum, să amenajeze locuri de parcare de care să beneficieze angajații Prefecturii Ilfov, instituție de pe Strada Smârdan, de asemenea încadrată în zonă pietonală.

Investitorii din zonă au adresat numeroase sesizări către Primăria Municipiului București (PMB), explicând că ocuparea spațiului pietonal cu mașini determină ca zona să nu mai fie atractivă pentru turiști și, implicit, le afectează și activitatea. Agenții comerciali spun că politica administrației publice locale a cauzat pierderi și chiar falimentul unor localuri din zonă.

Primăria Capitalei nu a făcut însă altceva, decât să îi plimbe pe investitorii nemulțumiți din Centrul Istoric, dintr-un biroul în altul și de la o direcție la alta.

Iancu Argintoianu, locatar și investitor pe Strada Blănari, membru al Asociației Comercianților din Centrul Istoric, a depus adrese la PMB, încă din 2015, dar a primit doar promisiuni că problema va fi rezolvată. “Pe 06/11/2019, mergem în audiență la Poliția Locală, unde este și un reprezentant al Administrației Străzilor, unde ni se comunică faptul că strada se va închide, dar vor fi prevăzute 60 locuri de parcare pentru funcționarii publici care lucrează în instituțiile din zonă. Cum este posibil pe o stradă pietonală să te gândești să faci parcare publică pentru instituțiile din zonă, atât timp cât ai o Hotărâre de Consiliu care reglementează parcarea în zona centrală pentru riverani și pentru celelalte mașini care staționează în zona centrală, atât timp cât ai o Dispoziție de Primar care interzice accesul auto în această zonă? Motivul este că prin Hotărârea de Consiliu 322/2018, parcarea în zona 0 este una destul de costisitoare, iar funcționarii publici care lucrează în instituțiile care au sediul în Centrul Istoric (zona pietonală) trebuie să aibă parcare gratuită în fața instituției. În fond, nu poluarea contează, cu toate că s-a votat Vigneta Oxigen, atât timp cât vrei parcare gratuită pe domeniul public, în zona pietonală, pentru funcționarii care lucrează în instituțiile statului, iar parcările cu plată sunt goale”, ne-a declarat Iancu Argintoianu.

 

Administrația se contrazice singură

Sunt și consilieri generali care critică politica administrației conduse de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea. “Este clar că pentru actuala administrație nu există noțiunea de zonă protejată. Nu îi interesează aceste aspecte, îi interesează doar să ofere confort unor funcționari publici. Mașinile nu au ce să caute pe spațiul pietonal. Doamna primar Firea spune că vrea să reducă poluarea în centrul Capitalei, prin acea taxă, dar amenajează spații de parcare pentru instituțiile publice din Centrul Istoric. Este clar că acele mașini strică aspectul zonei. Nu mai ai posibilitatea să vezi acele clădiri monument. Sunt multe inconsecvențe ale actualei administrații. Din punctul meu de vedere, este o gravă eroare și acele mașini nu au ce căuta în Centrul Istoric”, ne-a declarat consilierul general PNL din cadrul CGMB, Ciprian Ciucu.

Prima dispoziție de primar general ce interzice accesul vehiculelor în zona zero a Centrului Bucureștiului a fost dată în mandatul lui Gheorghe Răzvan Murgeanu. Ulterior, Sorin Oprescu a venit cu o actualizare a acelei dispoziții. “Pentru protejarea Patrimoniului de interes naţional reprezentat de Centrul Istoric al Bucureştiului, se interzic accesul şi circulaţia tuturor autovehiculelor în zonele cuprinse între străzile: a. Calea Victoriei – Strada Doamnei – Bd. I.C. Brătianu – Strada Halelor – Splaiul Independenţei – Calea Victoriei şi b. Bd. I.C. Brătianu – Strada Colţei – Strada G-ral Florescu – Calea Moşilor – Strada Sf. Vineri – Bd. I.C. Brătianu”, se arată în Dispoziția Primarului General 171 din 2011.

Consiliul General al Municipiului București a stabilit, prin HCGMB nr. 332/14.06.2018, tarifele de exploatare a parcajelor aparţinând domeniului public: “10 lei pe oră, tarif unic, de luni până duminică, în intervalul orar 00.00 – 24.00. Tariful permite utilizarea unui loc de parcare, fără rezervarea sau nominalizarea locului de parcare. Parcarea este limitată la o durată de maxim 2 ore, iar după expirarea acestei durate, se va aplica măsura suprataxării cu un cuantum echivalent cu dublul tarifului orar, pentru fiecare oră de depășire; 10 lei pe oră x 24 de ore x 30 de zile tarif pentru unitățile hoteliere, complexe comerciale, săli de spectacole, baze sportive – locuri de parcare rezervate pe bază de contract; 120 de lei pe lună, tarif preferențial pentru riverani (tariful permite utilizarea unui loc de parcare, fără rezervarea sau nominalizarea locului de parcare)”.

Comentarii

loading...