Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sediul central al Europol de la Haga  (Olanda)

Sediul central al Europol de la Haga (Olanda)

Furturi din camioane de peste 10 milioane de euro

Anchetatori din România și din Franța, sprijiniți de Europol, au efectuat 37 de arestări pe teritoriul României, într-o acțiune menită să destructureze o grupare de hoți care atacau camioane aflate în mers.

Mihai Diac 0 comentarii

Polițiști și jandarmi români, coordonați de procurori ai DIICOT, au realizat 73 de percheziții în București și în județele Ilfov, Argeș, Prahova, Teleorman și Ialomița. La acțiune au participat peste 700 de polițiști și de jandarmi.

Operațiunea, denumită “Arrow”, a beneficiat de sprijinul Europol și a implicat și ofițeri ai Jandarmeriei din Franța, a anunțat, ieri, un comunicat al Europol.

18 dintre perchezițiile efectuate în România s-au realizat în baza unui ordin european de anchetă, inițiat de Franța, a anunțat DIICOT.

Această anchetă se referă la o grupare infracțională care fura bunuri din autocamioane aflate în mers. Furturile ar fi fost comise atât în România cât și pe teritoriul altor state membre UE. Ancheta a început încă din decembrie 2016.

Potrivit Europol, gruparea ar fi comis peste 150 de furturi din camioane, cu un prejudiciu total de peste 10 milioane de euro.

Anterior, la începutul anului 2020, zece suspecți care ar fi membri ai aceleiași grupări au fost arestați în Franța, iar alți zece au fost arestați în Spania. Din aceeași rețea infracțională, șase persoane au fost arestate în Olanda, iar cinci suspecți au fost arestați în Suedia. Dintre persoanele reținute în Occident, cele mai multe erau de origine română, precizează Europol.

După ce stabileau un TIR pe care doreau să-l atace, hoții acționau folosind până la patru mașini. Astfel, un autoturism al hoților circula în fața camionului vizat, cu o viteză mică, astfel încât camionul să fie obligat să meargă încet.

A doua mașină a hoților circula în spatele camionului. Din această mașină, pe acoperiș ieșea un hoț care tăia prelata camionului și apoi sărea în interiorul acestuia. Hoțul arunca în mașina din spate mărfuri din camion – mai ales produse de volum mic și de valoare mare (de exemplu lăzi cu haine de firmă, cutii cu telefoane mobile sau cu parfumuri scumpe). După ce mașina din spatele camionului se umplea cu marfă furată, hoții dispăreau.

Pentru a nu exista martori la asemenea furturi, alte două mașini ale hoților aveau rolul să blocheze apropierea altor vehicule, pe șosea, de camionul care era jefuit și de mașina care încărca mărfurile furate.

Cea mai mare pagubă produsă de o singură acțiune a acestei grupări s-a înregistat în Olanda, în anul 2017, când dintr-un singur camion s-au furat produse de peste 500.000 de euro.

Într-o operațiune paralelă, legată probabil de aceeași grupare infracțională, în luna ianuarie 2020, polițiștii au arestat, pe teritoriul Franței, nouă șoferi de TIR,  cetățeni români, care sunt acuzați că au comis furturi din camioanele oprite pe timpul nopții în zonele de parcare aflate de-a lungul șoselelor din Franța.

Produsele furate ajungeau să fie vândute în România pe „piața neagră”.

Comentarii

loading...