Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: globalinitiative.net

Foto: globalinitiative.net

România retrogradată pe locul 2 în lista observatorilor, din cauza corupției

Departamentul de Stat american a publicat, la sfârșitul lunii iunie, raportul privind traficul de persoane în România pe anul 2018.

Rl online 0 comentarii

Raportul vorbește despre implicarea directă a oficialităților române corupte și descrie aproape în oglindă ceea ce publicul urma să descopere la nici o lună distanță de la publicarea acestuia.

România a fost zguduită de un scandal de proporții la finele lunii iulie, când un bărbat din județul Olt, în vârstă de 66 de ani, Gheorghe Dincă, a răpit și a violat o fată de numai 15 ani. Deși fata a alertat oficialitățile, sunând la 112, acestea au făcut parcă „aproape totul“ pentru ca ea să nu mai poată fi salvată. Ulterior, Dincă și-a recunoscut faptele și în ceea ce privește uciderea unei alte tinere, de 18 ani, în luna aprilie a aceluiași an.

„Instanțele de judecată au condamnat semnificativ mai puțini traficanți, iar oficialii au identificat considerabil mai puține victime, continuând o scădere pe mai mulți ani a acestor eforturi. Corupția endemică și presupusa complicitate la infracțiunile de trafic au persistat fără pedeapsă, în special cu oficialii care exploatau minorii în timp ce se aflau în grija unor centre de plasament administrate de Guvern“, se arată în raport.

Guvernul condus de Viorica Dăncilă l-a demis pe șeful Poliției Române, chestorul Ioan Buda, și a cerut demisia ministrului Educației, Ecaterina Andronescu, pentru „declarații nepotrivite“, iar ministrul de Interne și-a dat demisia.

Președintele Iohannis „a acceptat“ demisia șefului STS, general-locotenent Ionel Vasilca, acesta din urmă negăsind nicio vină STS, gestul lui venind ca urmare a dorinței de a proteja „imaginea“ instituției STS.

Procurorul de caz Cristian Popescu, din Caracal, cel care a împiedicat  descinderea în casa criminalului Dincă, a fost suspendat numai la presiunea publică și, se pare, a procurorului Codruț Olaru din CSM, ceilalți procurori din CSM poziționându-se inițial în apărarea lui Cristian Popescu.

Rămân însă mulți vinovați de tragedie, dar și o mare întrebare despre implementarea unui sistem atât de performant ca 112.

Fostul președinte Traian Băsescu, cel care a amintit despre raportul Departamentului de Stat american, ieri, într-o emisiune TV, este de acord cu acuzațiile de „neimplicare, nepregătire“ aduse organelor de cercetare și consideră că STS ar fi acționat în marja de eroare normală a sistemului 112, adică „70 m – 5.000 m“. STS ar fi comunicat Poliției Olt 3 adrese greșite în cazul localizării Alexandrei Măceșanu, în localitatea Bold din orașul Caracal, aflat la doar 8 km de baza americană Deveselu! – citând un raport al Uniunii Europene.

 

„România liberă“ a consultat mai multe documente adoptate de Comisia Europeană pe anul 2019 despre aplicația de urgență 112

Directiva Europeană 2018/1972, adoptată la 11 decembrie 2018 de Consiliul European, la articolul 290 menționează:

„Informațiile despre locația apelantului, care se aplică tuturor comunicațiilor de urgență, îmbunătățesc nivelul de protecție și securitatea utilizatorilor finali și ajută serviciile de urgență la îndeplinirea îndatoririlor lor, cu condiția transferului comunicării de urgență și a datelor asociate serviciilor de urgență în cauză. Este garantat de sistemul național de PSAP, Public Safety Answering Point – Punctul de Răspuns al Siguranței Publice.

Recepția și utilizarea informațiilor despre locația apelantului, care include atât informații despre locația bazată pe rețea, cât și, acolo unde sunt disponibile, informații îmbunătățite pentru localizarea apelantului, ar trebui să respecte legea relevantă a Uniunii privind prelucrarea datelor cu caracter personal și măsurile de securitate. Întreprinderile care furnizează locație bazată pe rețea ar trebui să pună la dispoziția serviciilor de urgență informațiile despre locația apelantului imediat ce apelul ajunge la acel serviciu, independent de tehnologia utilizată. Cu toate acestea, tehnologiile de localizare bazate pe telefoane s-au dovedit a fi în mod semnificativ mai exacte și mai eficiente din punct de vedere al costurilor, datorită disponibilității datelor furnizate de Serviciul European Geostaționar de Suprapunere de Navigare și de sistemul Galileo Satelit și alte sisteme de navigație prin satelit și date Wi-Fi globale. Prin urmare, informațiile despre locația apelantului provenite de la receptor ar trebui să completeze informațiile despre locația bazată pe rețea, chiar dacă locația derivată a receptorului devine disponibilă numai după configurarea comunicării de urgență. Statele membre ar trebui să se asigure că, acolo unde sunt disponibile, informațiile despre locația apelantului derivate pe receptor sunt puse la dispoziția celor mai adecvate PSAP. Acest lucru nu poate fi întotdeauna posibil, de exemplu atunci când locația nu este disponibilă pe receptor sau prin serviciul de comunicații interpersonale utilizat sau când nu este posibilă din punct de vedere tehnic obținerea informațiilor respective. Mai mult, statele membre ar trebui să se asigure că PSAP-urile pot prelua și gestiona informațiile disponibile despre locația apelantului, acolo unde este posibil. Stabilirea și transmiterea informațiilor despre locația apelantului ar trebui să fie gratuite atât pentru utilizatorul final, cât și pentru autoritatea care gestionează comunicarea de urgență indiferent de mijloacele de stabilire, de exemplu prin receptor sau rețea, sau mijloacele de transmisie, de exemplu prin canalul vocal, SMS sau IP-bazat.

Articolul 311: „Instalațiile de identificare a liniei de apel sunt, în mod normal, disponibile pe centralele telefonice moderne și, prin urmare, pot fi furnizate din ce în ce mai puțin, fără cheltuieli“ – se arată în Directiva Europeană.

 

Agenția europeană GNSS: Testele 112 au arătat localizarea în 30 de secunde

„România liberă“ a studiat site-ul agenției europene GNSS (GSA), care într-un articol publicat pe 10 iunie 2019, după testele făcute pe 112, a ajuns la concluzia că un apel de localizare nu durează mai mult de 30 de secunde.

 

„Ajungând mai repede la tine“

Testele efectuate în cadrul proiectului HELP112, finanțat de Comisia Europeană (CE), au arătat că punctele de răspuns la siguranța publică primesc cele mai multe mesaje de localizare în termen de 30 de secunde de la începutul apelului. Aceasta înseamnă că, până când apelantul și-a dat numele și a descris situația, PSAP cunoaște deja poziția. Locația numai prin ID-ul celulei, care utilizează turnul GSM de rutare a apelului, este cea mai rapidă, dar cea mai puțin precisă metodă de localizare a unui apelant.

Raed Arafat a admis că nu a fost implementat AML (Advanced Mobile Location). Studiul agenției europene GNSS a luat în calcul și această variantă, fără AML, deci cea prin Cell-ID sau prin Wi-Fi. AML include localizarea prin GNSS, care este extrem de precisă, dar este important de subliniat că și fără AML diferența de precizie nu este foarte mare: „Proiectul a constatat că precizia locației medii folosind Cell-ID a fost de aproximativ 1,6 km, folosind Wi-Fi-ul era de 23 de metri și folosind GNSS-ul a fost de aproximativ 16 metri. Aceasta înseamnă că, într-o situație în care se folosește doar ID-ul celulelor, salvatorii ar trebui să se apropie de locație și apoi să caute victimele. Cu GNSS sau Wi-Fi, cel mai probabil vor putea vedea victimele imediat ce au ajuns. GNSS combinat cu Wi-Fi oferă o soluție ideală interior-exterior“ – se arată în studiu.

Studiul CE a constatat – pe baza testelor efectuate în trei state membre – că, în medie, „59% dintre apeluri au folosit GNSS ca principală metodă de poziționare, 28% au folosit Wi-Fi, 9% au folosit Cell-ID și 4% din apeluri nu au returnat nr. poziție.“

 

Alexandra Măceșanu – 112 nu a salvat-o

Atât STS, cât și instituția în subordinea lui Raed Arafat, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (corespondentul PSAP), s-au întrecut în „scuze penibile“ pline de minciuni, deși, conform atât studiilor europene, dar și legislației naționale, ei sunt principalii vinovați și lucrurile nu ar trebui să se oprească la o singură demisie – cea a șefului STS –, ci și la demisia lui Raed Arafat și a funcționarilor șefi operativi 112 aflați în subordinea STS și DSU (IGSU) – corespondentul PSAP (Comisia Europeană), în locul lor fiind aduși oameni cu instruire la nivel european.

Este important de amintit că 112 nu este un serviciu național, ci european. Serviciul 112 a fost impus de Comisia Europeană și este accesat de toți cetățenii europeni în situații de urgență.

Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, punctele 2 și 3 din Ordonanța 21/2004 de înființare a acestei instituții ne indică responsabilii aflați în coordonarea SNMSU:

2. Structuri de intervenție, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și instituțiile județene pentru situații de urgență, ca servicii publice comunitare profesionale pentru situații de urgență – în slujba DSU – Raed Arafat.

3. Structuri operaționale, centre operative pentru situații de urgență  stabilite la nivel local, județean și național – în slujba STS. Legea 92/1996, punctele d) și e) din atribuțiile STS: instituția se va ocupa de comunicațiile referitoare la ordinea publică, siguranța națională, administrația publică centrală și locală sau unitățile subordonate ce desfășoară activități în domeniul de interes public național. Iar Ordonanța 34/2008, cu modificări 160/2008, dar și prin aprobarea CSAT, oferă STS responsabilitate totală în gestionarea 112.

 

Comentarii

loading...