14.3 C
București
duminică, 19 septembrie 2021

Cu aprobare de la Comisia Europeană, TAROM anunță concedieri colective de peste 200 de oameni

Compania Națională de Transporturi Aeriene Române a anunțat că “trece la faza de implementare propriu-zisă a măsurii de restructurare a personalului”. Implementarea măsurii de restructurare a personalului se aplică de la data de 30 iulie 2021. Această măsură “a fost demarată în luna februarie a acestui an și reprezintă o componentă esențială a planului de redresare a TAROM”, anunță un comunicat al companiei.

În cadrul măsurii de restructurare “a fost elaborată și aprobată o nouă organigramă care corespunde volumului de activitate curent și estimat pentru anii următori, fiind concepută pentru a reduce costurile și a asigura o distribuire eficientă a activităților la nivelul companiei. Această măsură afectează un număr de 241 de posturi din structura curentă. Este necesară inițierea măsurii privind concedierea colectivă, cu respectarea procedurilor legale, în perioada imediat următoare fiind planificate consultări cu partenerii sociali”.

Acum o lună, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța că proiectul de restructurare a companiei de stat a fost agreat de Comisia Europeană și, practic, a fost agreat. Doar dacă își reduce personalul, TAROM va putea primi de la statul român o “injecţie de capital” de 150 până la 200 de milioane de euro, a explicat ministrul Drulă.

”Avem un plan bun acolo, l-am discutat şi cu Comisia Europeană, de uniformizare a flotei, de reducere a personalului. Au fost 1.700, acum sunt 1.400, au fost plecări voluntare”

Cătălin Drulă,

Ministrul Transporturilor

La sfârșitul anului 2020, ministrul de atunci al Transporturilor, Lucian Bode, acum ministru de Interne, anunța și el că are un plan să aducă la eficiență TAROM, dar indica un termen mai lung, sau poate mai realist, acesta fiind între patru și cinci ani. Poate că, dacă Bode rămânea ministru la Transporturi, eficiența s-ar fi atins prin anul 2024.

“Vom vedea ce se întâmplă cu plecările voluntare şi câţi vor opta pentru plecările voluntare. Din păcate, la TAROM avem un şef la nouă angajaţi. Sunt 192 de şefi”

Lucian Bode,

Fost ministru al Transporturilor

Pe când era ministru la Transporturi, Lucian Bode recunoștea atât numărul prea mare de angajați cât și procentul prea mare de șefi, cu salarii corespunzătoare, în rândul acelor angajați.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța acum o lună că, în schimbul derulării programului dur de restructurare prin concedieri, Comisia Europeană va permite statului român să ofere companiei naționale TAROM o “injecţie de capital” de 150 până la 200 de milioane de euro, după cum și alte firme, cum ar fi Lufthansa sau Air France, sunt sprijinite în țările lor.

Acum, zarurile au fost aruncate. Restructurarea prin concedieri a început. Comunicatul de presă transmis de TAROM la finalul săptămânii trecute anunță că “angajații vizați de concedierea colectivă vor fi departajați pe baza unor criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicați, evaluările acestora fiind organizate cu furnizori externi. În egală măsură, TAROM va derula toate demersurile prevăzute de reglementările în vigoare pentru a minimiza impactul programului de concediere colectivă, urmând a fi demarat un nou program de plecări voluntare. De asemenea, pentru ocuparea posturilor vacante disponibile vor avea loc concursuri interne, care vor fi anunțate tuturor celor interesați, conform procedurilor aplicabile”.

Conducerea TAROM subliniază că “măsura de restructurare a personalului face parte dintr-un plan complex de măsuri definite cu scopul de a redresa compania. Acest plan a fost notificat, pe 28 mai 2021, către Comisia Europeană în vederea obținerii unui ajutor de stat pentru restructurare”.

TAROM amintește că în aviația civilă internațională există o “competiție comercială acerbă”, ceea ce impune menținerea unui standard ridicat al siguranței și serviciilor care se oferă pasagerilor: “În acest sens, TAROM le mulțumește tuturor angajaților săi, apreciind profesionalismul și dăruirea de care aceștia au dat dovadă, mai ales în ultima perioadă, o perioada care s-a dovedit a fi extrem de dificila pentru întreaga industrie aviatică globală”.

Mihai Diac
Experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online, dintre care, din anul 2015, la ziarul "România liberă".
Ultima oră
Pe aceeași temă