8.6 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăTAROM zboară spre Parchet și DNA

TAROM zboară spre Parchet și DNA

Întrebări esențiale

Care mai este situația din TAROM?

Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. continuă să meargă pe pierdere, conducerea lucrează la un plan de disponibilizări, în timp ce angajații aflați în șomaj tehnic și-au primit drepturile salariale cu aproximativ două săptămâni întârziere.

Mai mult, acordul ce ține loc de Contract colectiv de muncă al angajaților companiei aeriene este aproape de expirare.

În lipsa unui nou contract, angajații TAROM pierd numeroase drepturi.

Ce fac autoritățile?

Urmare a unei sesizări depuse de un pilot TAROM, Parchetul General și Direcția Națională Anticorupție au spus că vor demara anchete pentru a verifica organizarea de grupuri infracționale în cadrul companiei de transport aerian.

În sesizarea angajatului TAROM sunt acuzați Mădălina Mezei, fost director general al companiei de stat și șefă a Agenției Bruxelles, și rudele acesteia.

 

Scandalurile se țin lanț în TAROM, în timp ce compania se afundă în pierderi.

Un pilot angajat al companiei naționale de transport aerian de stat a depus plângeri la Parchetul General și la Direcția Națională Anticorupție (DNA), sesizând organizarea de grupuri infracționale în cadrul TAROM.

A fost demarată o anchetă pentru a verifica ilegalitățile desfășurate în cadrul companiei aeriene.

 

Încă un dosar pentru Mădălina Mezei

În sesizarea depusă de angajatul TAROM, apare numele Mădălinei Mezei, fost director general al transportatorului aerian și șefă a Agenției Bruxelles, care este acuzată că, alături de soțul său, de asemenea angajat în cadrul companiei, a organizat un grup infracțional, ce a adus prejudicii instituției.

“Vă aduc la cunoștiință următoarele aspecte cu privire la salariații C.N.T.A.R. TAROM S.A.: MEZEI MĂDĂLINA, MEZEI ALBERT, ȘERBAN CĂPITAN. (…) În fapt, eu am constatat, în timp, crearea unor grupuri infracționale organizate în cadrul TAROM, grupuri ce au prejudiciat –material, în special- TAROM, angajații TAROM, cât și pe mine personal, prin diversele încălcări ale legilor și regulamentelor aplicabile TAROM, angajaților și mie personal. (…) Grupul Mezei — Căpitan este un grup format în principal în jurul numitei Mezei Mădălina și a fratelui ei Șerban Căpitan. Din grup sunt cunoscuți a face parte soțul Mădălinei Mezei, nepotul lor, vărul numitei, și alții. Activitatea acestui grup și componența lui a fost prezentată public de către canalele de mass media din România”, se arată în sesizarea depusă de pilotul TAROM.

În acest moment, angajații TAROM aflați în șomaj tehnic și-au primit banii cu o întârziere de aproximativ două săptămâni.

Pe 15 septembrie este programată întâlnirea cu toate sindicatele pentru a se începe negocieri pentru Contractul Colectiv de Muncă.

Pe 1 octombrie expiră Acordul care ține drept de CCM, cu un minim de drepturi și obligații.

Dacă nu esre prelungit Contractul colectiv de muncă sau nu se semnează un nou acord, se pierd salariile compensatorii, dreptul la sporul de vechime salarială, dreptul la transport, bonuri de masă etc.

Negocierile pentru restructurarea colectivă din TAROM nu au fost anunțate însă și nu s~a prezentat nici încă planul de restructurare.

Nu s-a anunțat dacă a fost aprobat împrumutul de la Uniunea Europeană și dacă UE a acceptat planul de reorganizarea.

Reprezentanți Agențiilor externe și interne au primit deja decizile oficiale de revenire acasă, de a închide fiecare agenție și de a se întoarce în România de la post.

 

Ilegalitățile sesizate

Pilotul TAROM care a depus plângeri la parchet și DNA semnalează mai multe infracțiuni:

“Faptele ce au stat la baza sesizării organelor de cercetare penală a SC TAROM în ceea ce îi privește pe soții Mezei. În mass media a apărut această speță în care numita Mezei  Mădălina și soțul ei au încheiat un acord cu TAROM pentru acoperirea prejudiciului făcut TAROM în schimbul renunțării din partea TAROM la plângerea penală împotriva lor. Consider că faptele fiind de natură a aduce prejudicii și angajaților TAROM și mie, prin retragerea plângerii TAROM nu s-au acoperit aceste prejudicii în totalitate, drept pentru care solicit redeschiderea și continuarea cercetărilor în acel dosar (de corupție evident), mai ales pentru că statul este proprietarul TAROM și exemplul dat ar fi unul negativ în ceea ce privește respectarea legilor țării și pozitiv dat celor ce încalcă cu bună știință și rea intenție aceste legi”.

“Ca atare solicit redeschiderea cercetărilor în acest dosar în baza atribuțiilor DNA și a prevederilor legate, flind vorba de o cauză de interes nașional — TAROM aparținând statulul român și de prejudicierea mea personală, ca cetățean contribuabil român, și angajat al TAROM. (…) Prin contractul încheiat de către TAROM cu furnizorul de petrol la Aeroportul Schipol din Amsterdam, obligația efectuării manevrelor de conectare șl deconectare a sistemului de alimentare cu petrol a avioanelor TAROM revine piloților companiei. Conform normelor în vigoare, cuprinse în manualele TAROM șl anexate prezentei, piloții TAROM de la aeronavele Boeing nu au fost instruiți să facă acest lucru, nu au semnat nici o fișă de instruire pentru efectuarea acestor operațiuni, nu au posibilitatea comunicării între ei pe timpul alimentării, atunci când se face alimentarea concomitent cu îmbarcarea pasagerilor, nu au voie să se urce și nu au voie să stea în interiorul cuștii metalice a alimentatorului cu petrol pe durata alimentării”, se mai arată în sesizarea pilotului, obținută de “România liberă”.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Motivul incredibil pentru care Israelul a blocat ajutoare cruciale pentru Gaza

Israelul a blocat ajutoare cruciale din motive de securitate insuficiente, a declarat șeful unei organizații de caritate care încearcă să trimită echipamente în Gaza,...

Real Madrid își continuă drumul către titlul cu numărul 15 în Liga Campionilor. Va întâlni pe Bayern Munchen în semifinale

Real Madrid s-a calificat în semifinalele Ligii Campionilor la fotbal, după ce a învins-o pe Manchester City cu scorul de 4-3, la loviturile de...

Un cutremur cu magnitudinea inițială de 6,4 grade pe Richter a lovit sudul Japoniei

Un cutremur cu magnitudinea preliminară de 6,4 grade a lovit miercuri seara sudul Japoniei, a anunțat Agenția Meteorologică Japoneză, citată de Reuters, conform stiripesurse.ro. Epicentrul...
Ultima oră
Pe aceeași temă