Modelul italian Bianca Balti, reprezentat de Giampaolo Segura, pentru campania de bijuterii Dolce & Gabanna. Credit foto: Thunder Press /CF/ Hepta

Modelul italian Bianca Balti, reprezentat de Giampaolo Segura, pentru campania de bijuterii Dolce & Gabanna. Credit foto: Thunder Press /CF/ Hepta

Acuzată de rasism, casa de modă D&G încă se luptă să recucerească China

În urmă cu trei ani, casa de modă Dolce & Gabbana provoca furori în China, în urma unei reclame publicitare considerate rasiste. Se pare că timpul nu a reușit să vindece supărarea chinezilor, iar brandul pare să fie încă o etichetă non grata în mediul online din China.

Bianca Ion 0 comentarii

Reclama care a stârnit revoltă în rândul chinezilor prezenta o femeie cu origini asiatice care încerca să mănânce pizza şi spaghete cu beţişoare chinezeşti, sub coordonarea unei voci masculine.

În alte două clipuri video, modelul încearcă să mănânce spaghete și cannoli, tot cu ajutorul bețișoarelor. Iar naratorul care se aude pe fundal pare să pronunțe intenționat greșit numele „Dolce & Gabbana”, pentru a imita modul în care vorbesc chinezii. Criticile care au urmat au distrus imperiul Dolce & Gabanna în China, utilizatorii din mediul online acuzând brandul de de rasism, iar filmulețete au fost considerate „realizate cu intenția de a stârni atenția publicului și poate chiar furia, în scopul publicității și profitului”, „demne de milă”, „scandaloase și revoltător de rasiste” și „lipsite de respect”.

Filmulețele aveau drept scop promovarea unui eveniment al brandului care, din cauza scandalului a fost anulat din cauza controverselor. Rezultatele din incidentul din 2018 au fost imediate. Produsele sale au fost extrase de pe site-urile de comerț, iar vânzările au scăzut dramatic în doar trei luni de la incident. Efectele scandalului nu au rămas fără ecou nici 3 ani mai târziu.

Weekend-ul trecut, cântăreața pop din Hong Kong, Karen Mok, a fost atacată pe rețelele de socializare pentru că a purtat o mantie D&G în videoclipul pentru noua ei piesă. Reacția a fost rapidă și discutată de peste 490 de milioane de ori în mediul online din China. Valul de critici a fost atât de mare, încât artista și reprezentanții săi și-au cerut scuze public pentru eroarea făcută. Modelele și celebritățile chineze și-au reziliat contractele cu D&G în masă. De la incident, marca nu a mai semnat niciun contract cu un fotomodel de origine asiatică. Pentru o campanie chineză de Ziua Îndrăgostiților din 2020, a folosit o combinație de modele White și CGI, supranumite „idoli virtuali”. Și, deși angajarea de ambasadori și influenți celebri chinezi ar putea reprezenta o modalitate de a recâștiga încrederea în țară, ar fi „sinucidere în carieră”, potrivit Shaun Rein, fondator și director general al China Market Research Group.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...