22.8 C
București
marți, 16 aprilie 2024
AcasăLifestyleAcuzată de rasism, casa de modă D&G încă se luptă să recucerească...

Acuzată de rasism, casa de modă D&G încă se luptă să recucerească China

Reclama care a stârnit revoltă în rândul chinezilor prezenta o femeie cu origini asiatice care încerca să mănânce pizza şi spaghete cu beţişoare chinezeşti, sub coordonarea unei voci masculine.

În alte două clipuri video, modelul încearcă să mănânce spaghete și cannoli, tot cu ajutorul bețișoarelor. Iar naratorul care se aude pe fundal pare să pronunțe intenționat greșit numele „Dolce & Gabbana”, pentru a imita modul în care vorbesc chinezii. Criticile care au urmat au distrus imperiul Dolce & Gabanna în China, utilizatorii din mediul online acuzând brandul de de rasism, iar filmulețete au fost considerate „realizate cu intenția de a stârni atenția publicului și poate chiar furia, în scopul publicității și profitului”, „demne de milă”, „scandaloase și revoltător de rasiste” și „lipsite de respect”.

Filmulețele aveau drept scop promovarea unui eveniment al brandului care, din cauza scandalului a fost anulat din cauza controverselor. Rezultatele din incidentul din 2018 au fost imediate. Produsele sale au fost extrase de pe site-urile de comerț, iar vânzările au scăzut dramatic în doar trei luni de la incident. Efectele scandalului nu au rămas fără ecou nici 3 ani mai târziu.

Weekend-ul trecut, cântăreața pop din Hong Kong, Karen Mok, a fost atacată pe rețelele de socializare pentru că a purtat o mantie D&G în videoclipul pentru noua ei piesă. Reacția a fost rapidă și discutată de peste 490 de milioane de ori în mediul online din China. Valul de critici a fost atât de mare, încât artista și reprezentanții săi și-au cerut scuze public pentru eroarea făcută. Modelele și celebritățile chineze și-au reziliat contractele cu D&G în masă. De la incident, marca nu a mai semnat niciun contract cu un fotomodel de origine asiatică. Pentru o campanie chineză de Ziua Îndrăgostiților din 2020, a folosit o combinație de modele White și CGI, supranumite „idoli virtuali”. Și, deși angajarea de ambasadori și influenți celebri chinezi ar putea reprezenta o modalitate de a recâștiga încrederea în țară, ar fi „sinucidere în carieră”, potrivit Shaun Rein, fondator și director general al China Market Research Group.

Redacția
Redacțiahttps://romanialibera.ro
România Liberă este o publicație tipărită și online pentru politică, afaceri și avocați, care acoperă anunțuri pentru litigii majore, tranzacții și probleme de reglementare. A fost fondată în 1877, în România. RL este o publicație de ultimă oră și unul dintre cele mai cunoscute cotidiene la nivel mondial, în principal ca voce a opoziției împotriva autocraților și a fostei Securități. Printre autorii și cititorii noștri se numără cea mai mare organizație filantropă, Fundația pentru o Societate Deschisă din SUA, precum și editorialiști internaționali celebri, profesori de știință și de drept din întreaga lume. În 2009, RL publica săptămânal un supliment de opt pagini cu articole în limba engleză din New York Times, astăzi publică cele mai noi videoclipuri și știri Reuters. Cu sediul în București, RL numără în prezent 50 de colaboratori, agenți și jurnaliști.
Cele mai citite

Guvernanții lasă suedezii să taie nestingheriți pădurile valoroase ale României. 50 de acțiuni ale IKEA, bănuite de ilegalitate. FOTO și VIDEO

Un nou raport realizat de Agent Green și Bruno Manser Fonds (BMF) în pădurile României. Cel mai mare proprietar privat de pădure din țara...

Echipamente agricole esențiale pentru o fermă

Echipamentele agricole sunt indispensabile pentru o activitate prosperă. Acestea sunt necesare pentru optimizarea proceselor, precum și pentru obținerea unor producții de calitate, indiferent că...

Armata israeliană: victimele atacului de la consulatul iranian din Damasc erau teroriști angajați împotriva Israelului

Purtătorul de cuvânt al armatei israeliene a afirmat luni că victimele atacului care a vizat consulatul iranian la Damasc pe 1 aprilie erau "terorişti"...
Ultima oră
Pe aceeași temă