15.6 C
București
vineri, 26 aprilie 2024
AcasăLifestyleAtenție șoferi: Inscripția M+S nu înseamnă neapărat că anvelopa a fost proiectată...

Atenție șoferi: Inscripția M+S nu înseamnă neapărat că anvelopa a fost proiectată pentru iarnă!

Acestea au o eficiență ridicată la conducere în condiții de drum uscat, temperaturi scăzute, dar și de drum cu gheață și zăpadă.

Anvelopele all-season sunt de mai multe tipuri
Producătorii au realizat diferite anvelope all-season, pentru a încerca combinarea condițiilor foarte diferite ale traficului rutier și optimizarea caracteristicilor de conducere, pentru iarnă și vară.

Există anvelope all-season care sunt mai bune vara și la temperaturi peste 7 grade, dar și anvelope all-season care sunt recomandate când temperaturile sunt sub 7 grade și pe zăpadă.

Spre deosebire de anvelopele all-season cu inscripția M+S (Mud&Snow), cele care sunt marcate M+S dar și cu simbolul fulgului de zăpadă 3PMSF (fulg de nea în pisc de munte), sunt mai eficiente iarna. Anvelopele all-season cu simbolul M+S și marcajul 3PMSF au trecut testul standard în conformitate cu criteriile specificate.

Marcajul M+S arată că anvelopele au fost testate pe noroi și zăpadă. Marcajul 3PMSF indică faptul că anvelopele au fost testate în condiții de iarnă grea (cu gheață, zăpadă și temperaturi scăzute). Acestea au fost omologate pentru a fi utilizate în sezonul rece.

Anvelopele de iarnă sunt proiectate pentru a rezista la temperaturi scăzute. În această perioadă, șoferii au posibilitatea de a achiziționa anvelope auto de iarna de pe AnvelopeJanteAliaj.ro, la prețuri avantajoase.

Anvelopele de iarnă au marcajul M+S și fulg de nea. Profilul anvelopelor de iarnă este diferit de cel al anvelopelor standard, are caneluri mai adânci și blocuri de cauciuc robuste, dispuse la o distanță corespunzătoare. La aceste anvelope, prin șanțurile longitudinale și transversale, apa, noroiul și zăpada sunt evacuate spre exterior.

Compusul de cauciuc al anvelopelor all-season

 

Proporția cauciucului natural de la anvelopele de iarnă este astfel stabilită, încât să fie suficient de moi la temperaturi scăzute. În plus, anvelopele de iarnă sunt special realizate, pentru a crea o aderență bună pe drum cu gheață și zăpadă.

Șoferii care fac greșeala de a folosi anvelope de iarnă în anotimpul de vară, vor observa că acestea devin prea moi, iar consumul de carburant este mai mare. De asemenea, anvelopele se vor uza mai repede, distanța de frânare va fi mai mare, iar virajele vor fi slabe.

O altă greșeală este folosirea anvelopelor all-season (care sunt mai bune vara, la temperaturi peste 7 grade) în condiții de iarnă grea, cu zăpadă și temperaturi scăzute. Aceste anvelope nu sunt suficient de moi pentru a crea o aderență bună la drumul acoperit de gheață și zăpadă. Anvelopele all-season sunt pentru șoferii care nu conduc foarte mulți km, în condiții dificile de iarnă.

Anvelopele all-season speciale, cu marcajul M+S și simbolul alpin (fulg de nea), sunt create pentru iarnă grea. Acestea sunt fabricate dintr-un compus de cauciuc, care este suficient de moale și flexibil iarna, când temperaturile scad sub 7 grade. 

Până acum, bine-cunoscutul simbol M+S este suficient pentru anvelopele de iarnă. În România, din punct de vedere legal, șoferii pot circula iarna cu anvelope care au inscripționat marcajul M+S. Totuși, acest marcaj nu este suficient, dacă șoferii vor să conducă cu anvelope adecvate pe drumuri de munte, unde condițiile de iarnă sunt mai serioase.

Anvelopele de iarnă care au ambele marcaje (M+S și 3PMSF) sunt mai eficiente pentru rularea la drum cu gheață și zăpadă. Pentru ca o anvelopă să poarte simbolul fulg de zăpadă, trebuie să îndeplinească criteriile de testare. De asemenea, anvelopa trebuie să aibă caracteristici speciale, de flexibilitate și aderență, să ofere stabilitate vehiculului și distanță mică de frânare.

Aproximativ 20% din consumul de combustibil depinde de anvelope
 

Începând din luna noiembrie a anului 2012, legea prevede etichetarea obligatorie în UE a anvelopelor noi. Eticheta UE oferă informații despre siguranța și performanțele de mediu ale anvelopei respective. Prin intermediul ei, clienții pot compara anvelopele între ele, înainte de a le achiziționa. Ei pot analiza anumiți parametri, cum ar fi: zgomotul, economia la combustibil și aderența la drum umed.

Șoferii care aleg anvelope de calitate, care au un nivel ridicat de economie de combustibil, vor beneficia de avantajul unui rulaj mai lung, la un rezervor de combustibil. În plus, prin astfel de anvelope, se vor reduce și emisiile de CO2.

Economia la combustibil este evaluată pe o scală de culoare, de la A la G. Anvelopele care asigură economia cea mai mare de combustibil sunt cele de clasă A. Anvelopele care consumă cel mai mult sunt cele de clasă G. Alegerea unei anvelope de clasă A, în locul unei anvelope de clasă G, poate economisi 6 litri de combustibil la rularea pe o distanță de 1000 km.

Alți factori care pot afecta economia de combustibil sunt:

·         Greutatea mașinii

·         Presiunea scăzută a anvelopelor

·         Stilul de condus al șoferului.

Greutatea mașinii are un impact mare în reducerea de combustibil.

Presiunea necorespunzătoare a anvelopelor poate afecta aderența la drum umed și crește rezistența la rulare.

Dacă șoferul conduce mașina într-un mod eficient din punct de vedere energetic, el poate face economie la combustibil. Este vorba despre “eco driving” sau de “șofatul economic, ecologic și în condiții de siguranță”.

Cele mai citite

EXCLUSIV. Directorii de școli, schimbați înainte de alegeri. STATISTICĂ

De la 1 ianuarie 2023 și până la jumătatea lunii martie a super anului electoral în curs, peste 500 de directori și directori adjuncți...

Cultură de canabis, descoperită într-o comună din Călărași. Un bărbat a fost reținut de procurorii DIICOT

Un bărbat a fost reţinut, joi, de procurorii DIICOT, după ce ar fi iniţiat şi dezvoltat, într-o comună din judeţul Călăraşi, două culturi de...

Nicu Ștefănuță: „În sfârșit, directiva privind violența împotriva femeilor a fost adoptată”

În ultima sesiune plenară din legislatura actuală, Parlamentului European a votat primul act legislativ al UE privind violența împotriva femeilor și violența domestică, care...
Ultima oră
Pe aceeași temă