Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Ce inseamna web designul responsabil?

Ce inseamna web designul responsabil?

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Responsabilitatea web design-ului a reprezentat o tendinta majora de lunga durata chiar inainte ca Mashable sa declare anul 2013 ca fiind un an de web design web. Asociati-o cu o utilizare sporita a dispozitivelor mobile de diverse dimensiuni ale ecranului si este usor de inteles de ce Internetul nu va inceta sa vorbeasca despre el.

Dar ce inseamna un design web sensibil pentru proprietarii de afaceri mici? Mai important, de ce ar trebui sa va preocupati de designul web receptiv?

Cand vine vorba de promovarea si comercializarea afacerii dvs., un site web bine conceput poate fi cel mai valoros activ. Dar daca doriti sa fie cu adevarat eficient, un design atractiv nu este suficient. Site-ul dvs. trebuie, de asemenea, sa fie receptiv, asa ca pentru a obtine un asemenea site, ideal ar fi sa va indreptati atentia spre cea mai serioasa firma de Web Design, IT eXclusiv.

Principalul motiv pentru care doriti un site web receptiv este faptul ca utilizarea dispozitivelor mobile pentru a naviga pe Internet a continuat sa creasca de cativa ani si nu arata semne de incetinire.

Din punctul de vedere al afacerii, aceasta inseamna ca, daca site-ul dvs. nu raspunde bine la ecrane mai mici si este greu de citit si de navigat, vizitatorii dvs. vor fi mai inclinati sa se deplaseze la site-ul unui concurent.

Puneti pur si simplu, designul web receptiv nu este un lux, este o necesitate si acum este momentul perfect pentru a va asigura ca site-ul dvs. este receptiv.

Daca v-ati intrebat ce este intr-adevar un design web receptiv si de ce conteaza, ati ajuns la locul potrivit. In acest articol, vom explica modul in care functioneaza web designul receptiv, de ce ar trebui sa luati in considerare un site web receptiv.

Ce este designul web responsabil?

Termenul de design web receptiv a fost inventat de Ethan Marcotte in 2010 si se refera la procesul de proiectare a site-urilor web care vor raspunde la dispozitivul la care sunt vizualizate pentru a oferi utilizatorilor o experienta optima si optima a utilizatorului.

In centrul sau, designul web receptiv respecta cele trei principii principale: grile fluid, medii receptive si interogari media. In unele cazuri, proiectarea web responsiva foloseste si meta-tag-ul pentru vizualizarea media, atunci cand un dispozitiv nu poate determina latimea sau scala initiala a unui site, ceea ce face ca interogarile media sa nu se declanseze. Iata principalele principii de design web responsive:

1. Retele de fluide

Grilajele fluide functioneaza ca orice alta retea de design. Ele va permit sa aranjati elemente pe o pagina intr-un mod atractiv vizual. Cu toate acestea, spre deosebire de o retea traditionala, o retea de fluid va redimensiona pe baza dimensiunii ecranului si se poate adapta la orice latime, deoarece foloseste unitati relative de masura, cum ar fi procente sau unitati em, in loc de unitati fixe, cum ar fi pixeli.

2. Intrebari media

Interogarile media va permit sa obtineti si mai multe detalii cu privire la designul dvs. receptiv si sa il ajustati in consecinta pe baza unei dimensiuni speciale a ecranului. In termeni de layman, site-urile utilizeaza interogari media pentru a aduna date care ii ajuta sa determine dimensiunea unui ecran si apoi sa incarce stilurile CSS corespunzatoare.

3. Media responsabila

Al treilea principiu fundamental al design-ului web receptiv este media receptiva sau flexibila. Dat fiind ca site-urile moderne utilizeaza o multime de imagini, videoclipuri si alte fisiere media, este imperativ ca acele tipuri de continut sa raspunda unor dimensiuni diferite ale ecranului.

In mod normal, designerii vor include dimensiunile imaginii in foaia de stil CSS. Dar, acest lucru nu functioneaza pentru un design receptiv datorita unitatilor fixe de masura mentionate mai sus. In schimb, trebuie sa utilizati proprietatea cu latime maxima pentru fisiere imagine, videoclipuri si alte tipuri de suporturi media. Pentru a va asigura ca fisierele media nu depasesc containerul si ca se incadreaza frumos pe baza dimensiunii ecranului, proprietatea maxima latime trebuie setata la 100%.

4. Meta Tag Vizualizator

Dupa cum am mentionat mai devreme, meta-tag-ul de vizualizare a imaginilor intra in joc atunci cand interogarile media nu se declanseaza deoarece un dispozitiv nu poate determina latimea initiala a unui site web. Pentru a combate acest lucru, Apple a iesit cu meta-tag-ul de vizualizare.

Meta tag-ul de vizualizare are, de obicei, o scala initiala de valoare inaltime sau latime setata la 1, ceea ce rezolva problema nerecunoasterii scarii site-ului utilizand raportul dintre inaltimea sau latimea dispozitivului si marimea ferestrei de vizualizare.  

De ce aveti nevoie de un design web responsabil pentru site-ul dvs. de afaceri

Responsabilitatea web design-ului nu se refera numai la respectarea celor mai recente tendinte de design web. Adoptarea unui aspect receptiv pentru site-ul dvs. web are multe beneficii pentru afacerea dvs., care pot afecta traficul, SEO si veniturile dvs. Iata cateva movive pentru care aveti nevoie de web design responsive:

1. Experienta mai buna pentru utilizatori si gradul de utilizare a site-ului web;

2. Mai multi vizitatori mobili;

3. Site mai rapid;

4. Cresterea ratelor de conversie.

Comentarii

loading...