4.9 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăLifestyleCum lucreaza agentiile SEO pentru obtinerea primelor pozitii din Google

Cum lucreaza agentiile SEO pentru obtinerea primelor pozitii din Google

In plina ascensiune in Romania, SEO si activitatile ce tin de acest domeniu au devenit tot mai importante pentru persoanele care detin sau reprezinta un website sau magazin online. Multi dintre antreprenori aleg sa isi optimizeze SEO site-ul pentru ca este mai putin costisitor (fata de campaniile de Google Adwords), iar rezultatele sunt constante, pe termen lung.

Cu alte cuvinte, scopul oricarei optimizari SEO eficiente tine de atragerea unui trafic targetat pe diferitele site-uri ale clientilot, cu scopul de a transforma o vizita in rata de conversie – cumparare de produse sau servicii, inscriere la newsletter sau mail de intentie. Realizat corect, procesul SEO nu te ajuta doar sa castigi pozitii importante in motoarele de cautare, dar iti transforma afacerea intr-un brand vizibil, credibil si de notorietate.

Multi necunoscatori cred ca SEO este magie, insa pentru agentiile de marketing online este o stiinta aplicata, ce incununeaza experienta, expertiza, analiza de trenduri si monitorizare permanenta a rezultatelor. Procesul de optimizare SEO incepe cu un audit profesional, continua cu identificarea de cuvinte cheie, urmate de o serie de actiuni pentru a se creste in pozitionarea in motoarele de cautare a unui anumit website.

Prioritatile unei agentii de SEO in parteneriatele cu noi clienti

Optimizarea SEO are ca scop o prezenta mai buna in motoarele de cautare si aducerea website-ului in pozitii de top la cautari relevante, pe cuvinte cheie. Sa nu uitam ca orice utilizator isi indreapta atentia catre primele rezultate returnate de Google, iar daca site-ul tau nu este optimizat SEO, poti sa iti iei adio de la trafic, notorietate si conversii.

Primul pas, identificarea cuvintelor cheie. Unul dintre cele mai cunoscute si utilizate tool-uri pentru cautarea de cuvinte cheie il reprezinta Google Keyword Planner. Google Keyword Planner reprezinta un tool integrat in Google Ads, care ofera, in clar, numarul de cautari lunare. Acest tool oferit de Google functioneaza foarte bine in combinatie cu Google Trends, pentru a se oferi amploare cuvintelor cheie.

Pentru utilizarea Google Trends trebuie setati parametrii ce tin de: cautarea dupa: imagini, stiri, produse sau cautarea in Youtube, selectarea anumitei tari, perioada si categoriile de interes: Arta si Entertainment, Auto si Vehicule, Frumusete si Fitness, Carti si literatura, Afacerii si industrii, Computere si electronice, Finante, Mancare si bautura, Jocuri.

Google Trends nu ofera rezultate numerice, iar combinarea cu Google Keyword Planner aduce adancime in cautarea de cuvinte cheie. Spre exemplu, Keyword Planner este ideal in gasirea  de cuvinte cheie si grupuri de anunturi, statistici din trecut, crearea unei noi liste de cuvinte cheie. Prin incrucisarea celor doua unelte oferite de Google se obtine un set de cuvinte-cheie pe un anumit interes de-a lungul timpului. In spatele cercetarii si identificarii cuvintelor cheie sta strategia de optimizare a traficului, calificat si targetat catre site, cu scopul de a duce la conversii mari de vanzari.

La fel de importanta este si geo-targetarea, prin care se obtin cuvinte cheie relevante pentru o anumita regiune, tara, oras sau sector. Cuvintele cheie geo-targetate iti ajuta afacerea sa creasca prin faptul ca optimizarea locala pentru motoarele de cautare iti indexeaza mai bine business-ul.

Insa optimizarea pentru motoarele de cautare, facuta corect, de catre agentii SEO cu experienta si expertiza aduce net mai multe beneficii decat in cazul unei colaborari cu un freelancer, printre care:

–       ajuta motoarele de cautare sa isi faca mai bine treaba – adica sa ofere rezultate relevante pentru utilizatori;

–       ajuta oamenii sa gaseasca informatiile, imaginile, produsele etc. de care au nevoie

–       ajuta ompaniile mici sa concureze cu cele mari

–       reduce bugetul de cheltuieli pentru promovarea online.

Digital Metrics, o agentie SEO cu o vasta experienta pe piata din Romania si cu un portofoliu bogat de clienti din varii domenii de activitate, iti ofera o serie de sfaturi pentru a te bucura de un brand puternic in mediul online si de cel mai ravnit rezultat – primele pozitii in principalul motor de cautare, Google.

Search Engine Optimization (SEO), este un proces de perfectionare (favorizare) a vizibilitatii site-urilor web sau paginilor web in cadrul ordonarii rezultatelor cautarii in lista facuta de motorul de cautare. De altfel, premisa ca ajungi intr-o luna in primele pozitii din Google este un vis pentru creduli, iar asa numitele agentii SEO fac profituri uriase cu promisiuni desarte. In primul rand, nu ai cum sa obtii primele pozitii din Google in prima luna. De ce? Pentru ca procesul de optimizare SEO, realizat cu maxima atentie, necesita timp.

SEO nu se reduce doar la optimizarea site-ului, ci si la crearea de link-uri puternice catre acesta. Evident, ca sa dea roade, este foarte important ca acestea sa nu fie scrise cu un continut de calitate indoielnica si, cel mai adesea, copiat. De cealalta parte, ar fi bine sa afli ca un numar prea mare de advertoriale publicate intr-o luna nu va face altceva decat sa fii luat in vizor de algortimii lui Google.

Insa cum piata abunda de asa numiti specialisti, mare parte dintre acestea facand “black SEO” este bine sa iti indrepti atentia catre agentiile specializate, ale caror clienti sunt deja vizbili pe retelele sociale sau in Google. Evident, cea mai buna recomandare poate veni de la un prieten sau apropiat care deja lucreaza cu o agentie SEO si este multumit de rezultat.

Un alt sfat important in alegerea unei agentii SEO este felul in care se prezinta. Evident, dupa ce ti-ai facut o lista de firme cu care ai vrea sa colaborezi, o sa treci la contactarea telefonica a acestora, in vederea stabilirii unei intalniri. Aici este miza cea mare.

Daca ai impresia ca echipa nu te asculta, vin cu pareri si idei preconcepute despre business-ul tau si iti creaza o stare de disconfort, cel mai bine ar fi sa pleci. O agentie SEO profesionista va dori sa iti cunoasca business-ul si pe tine, ca antreprenor, sa afle ce obiective de viitor ai si sa vina cu o serie de recomandari. Spre exemplu, DigitalMetrics a ajutat zeci de antreprenori care nu stiau in ce directie sa mearga si le-a oferit cateva sfaturi de marketing pe care le-au pus in aplicare, iar acum se bucura de rezultatele dorite.

Foarte important de mentionat este ca fiecare client este unic. Astfel, in urma unui brief al discutiei, echipa va analiza site-uri, trendurile in online, problemele cu care te confrunti si iti va veni in ajutor cu o strategie personalizata. Acesta este semnul ca esti unde trebuie. Daca o agentie SEO iti ofera suficient respect si vine cu o abordare potrivita, in mod clar vei obtine rezultate foarte bune.

SEO oferit de o agentie specializata este eficient, in functie de investitie. Altfel spus, in comparatie cu marketingul pe social media, reclamele platite si alte metode prin care sa obtii lead-uri, sa investesti in optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare este mult mai avantajos, cu alte cuvinte, vei avea un ROI mai mare. De ce? Pentru spre deosebire de reclamele platite care iti aduc rezultate doar cat sunt active, SEO este fundatia prezentei tale online. Acesta aduce rezultate pe termen lung. De asemenea, vei avea un ROI masurabil, ceea ce nu putem spune acelasi lucru despre marketingul traditional, cum ar fi reclamele TV si panourile publicitare.

O agentie SEO garanteaza cu branding si vizibilitate. Altfel spus, isi pun in joc imaginea in procesul de creare a propriului brand. Si, de cele mai multe ori, DigitalMetrics a reusit sa isi transforme clientii in jucatori importanti pe piata fashion, lifestyle, design interior, tehnologie etc.

Investitia in advertoriale, garantia spre succes. Si da, dupa optimizarea site-ului, vor urma multe materiale informative, scrise folosind cuvintele cheie cercetate anterior. Intr-o strategie de marketing smart folosirea advertorialelor se face pentru a oferi utilizatorilor din mediul online un continut valoros, care sa raspunda unei nevoi stringente pe care userii o au la un moment dat (chair daca nu sunt pe deplin constienti de acest lucru), nu pentru a-i trimite imperios sa cumpere ceva.

Si da, este o investitie mult mai eficienta in loc de plasarea unui banner publicitar, decat o companie de Social Media, de Google Ads si chiar de Retargeting. Indiferent ce se spune, articolele sponsorizate au un impact deosebit atat asupra cititorilor, dar si a ierarhizarii diferitelor site-uri si bloguri pe motoarele de cautare, dovada ca si sumele platite in lume pe acest tip de postari a crescut enorm in ultimii ani.

O agentie de marketing online va avea rolul sa studieze audienta targetata si competitia si sa rezolve tot ceea ce motoarele de cautare vor sa vada…si apoi sa fie siguri ca paginile site-ului tau au tot ceea ce le trebuie, atat on-site cat si off-site. E vorba de strategii, tehnici si tactici prin care este imbunatatita imaginea site-ului pentru motoarele de cautare.

Cele mai citite

Părerea românilor despre cazinourile pe bani reali

În momentul de față se discută foarte mult la nivel național despre cazinouri și platforme care oferă jocuri pe bani reali. Operatorii de jocuri...

Accident rutier pe DN2-E85, în județul Buzău. Două femei au ajuns la spital

Două femei în vârstă de 32 de ani şi 39 de ani au fost transportate de urgenţă la spital vineri, în urma unui accident...

Urzicile: Delicii Verzi Pline de Nutrienți și Beneficii pentru Sănătate

Urzicile, deși adesea evitate din cauza proprietăților lor iritante la contactul cu pielea, sunt o sursă valoroasă de nutrienți și au numeroase beneficii pentru...
Ultima oră
Pe aceeași temă