19.6 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăLifestyleCum va schimba munca la distanță departamentul HR în următoarea perioadă

Cum va schimba munca la distanță departamentul HR în următoarea perioadă

Munca de la distanță, ce a condus la accelerarea procesului de digitalizare în companii, este probabil cea mai importantă dintre acestea.

 

Menținerea lucrului de la distanță, inclusiv în perioada post pandemică

Un sondaj KPMG din octombrie 2020 cu privire la ultimele „Tendințe în piața muncii din România” evidențiază intenția companiilor de a păstra o componentă de lucru de la distanță. Conform studiului, 96% dintre acestea vor opta pentru o abordare hibrid la finele actualei pandemii.

Este o schimbare care va aduce modificări importante, în timp, modului în care își vor desfășura activitatea diverse echipe. În toate aceste schimbări, departamentul HR are deja un rol esențial.

De la utilizarea unor software-uri HR performante, ce facilitează munca la domiciliu până la training-urile sau interviurile ce se pot realiza de la distanță și regândirea managementului performanței, acestea sunt doar câteva dintre schimbările ce vor afecta departamentul HR al anului 2021.

 

Managementul performanței, în contextul companiei anului 2021

În contextul în care mulți dintre angajați lucrează de acasă sau se adoptă o modalitate hibridă de lucru, este esențial să regândim modul în care este evaluată performanța.

Un software de resurse umane cu un modul de Performance devine cum nu se poate mai important, din acest punct de vedere. Angajatul va avea la dispoziție un plan de obiective ce poate fi creat sau modificat de către departamentul HR ori manager și chiar de către angajat. Acesta va fi evaluat cu o anumită frecvență, existând și posibilitatea de evaluare spontană, în afara evaluărilor standard.

Flexibilitatea în adaptarea la nevoile specifice fiecărei companii, alături de flexibilitatea relației angajat-manager din perspectiva evaluării performanței, sunt beneficiile majore ale acestui tip de program, esențiale în noul context.

Un alt aspect critic legat de managementul performanței ține și de impactul acestuia asupra gradului de motivare a angajaților și al angajamentului față de job. Accelerarea transformării managementului performanței în direcția evaluărilor și a feedback-ului continuu, alături de includerea de OKRs în lucrul echipelor pe  termen scurt – mediu poate fi o pârghie solidă pentru menținerea încrederii angajaților în modul în care funcționează compania.

 

Adoptarea unor softuri de resurse umane care să sprijine lucrul și colaborarea de la distanță

În anii trecuți, un software de resurse umane era un avantaj important pentru compania modernă care își dorea înlocuirea teancurilor de hârtii cu dosare electronice și începea să-și pună problema exploatării mai intense a datelor de business.

Acum însă, același studiu realizat de KPMG identifică 47% dintre companiile participante la sondaj ca având planuri pentru investiții în instrumente digitale în următorii 2 ani, sprijinind adopția de tehnologii digitale care să ajute lucrul și colaborarea la distanță.

Astăzi, un soft HR în cloud, nativ orientat către integrarea cu alte aplicații, devine esențial pentru majoritatea companiilor. Și asta pentru că, indiferent de piața și industria în care activează, tot mai multe procese de management sunt impactate de mediul digital. Un exemplu în acest sens este relația dintre tradiționalul pontaj și instrumentele moderne de monitorizare a prezenței la job.

În contextul prezent, devine util ca software-ul de HR ales să ofere o aplicație de pontaj flexibilă, care poate colecta date din toate sursele de informații despre prezență, de la sistemele cu cititoare de carduri până la auto-pontajul online al angajatului. Aceste date se vor transpune automat în situația lunară de pontaj, care va sta la baza procesului de salarizare. Se asigură astfel corectitudinea evidenței orelor lucrate și a absențelor, respectând obligațiile legale de întocmire a pontajului lunar.

Mai mult decât atât, într-un program de pontaj orientat spre nevoile curente ale echipelor, acestea își vor putea face cu ușurință planificările de lucru online, într-un sistem de “scheduling”, optimizând timpii de lucru, locațiile și toate celelalte resurse, membrii echipelor fiind permanent actualizați cu orice modificări.

Procesul de Onboarding poate fi și el radical transformat, în beneficiul noilor angajați dar și al tuturor celor implicați din cadrul firmei. Softul va oferi o structură pentru integrarea unor planuri de acțiune, alături de responsabilități clare, precum și o trasabilitate a procesului. Important în cazul în care integrarea noului angajat se realizează de la distanță, o aplicație de onboarding va facilita interacțiunea cu echipa. Mulți dintre noii angajați găsesc dificilă integrarea într-o echipă pe care o cunosc doar de la distanță, dar aplicația de onboarding ar putea fi acel liant necesar în acest proces.

Procesele de training și întreaga activitate de administrare de personal vor putea fi realizate mai ușor cu ajutorul unui soft performant de resurse umane, în cloud, așa cum este Sincron HR Software.

 

Provocarea menținerii angajamentului și a stării de bine a personalului în condițiile muncii de la distanță

Mulți dintre angajați au adoptat cu entuziasm munca de la distanță. Orele petrecute în trafic au dispărut, productivitatea a crescut, a crescut și flexibilitatea muncii. În timp însă, au apărut și provocări. Orele lungi petrecute în fața calculatorului, dificultatea de a avea un echilibru între viața privată și muncă, în condițiile în care spațiul este același… Toate acestea necesită o regândire în condițiile în care mulți dintre angajați își continuă activitatea online.

Dacă la început focus-ul a fost pe partea de educare online și integrare a noilor deprinderi, cum ar fi webinariile și programele de conștientizare legate de subiecte cheie care afectează starea de bine, în perioada următoare ne așteptăm la diversificarea inițiativelor luate pentru creșterea angajamentului și a satisfacției angajaților în noul context. Dacă în perioada pre-pandemică soluțiile veneau din sfera evenimentelor sau a team-building-urilor, departamentele HR vor veni cu siguranță cu soluții noi în 2021.

Conform sondajului KPMG din octombrie 2020, o mică parte a companiilor a făcut deja un prim pas în acest sens. Astfel, 8% dintre acestea oferă programe de suport pentru sănătatea mintală, iar 9% încurajează formarea de comunități cu hobby-uri și interese recreative comune. În 2021 urmează o perioadă de reașezare și ne așteptam ca focusul să ajungă și în această zonă.

****

Munca de la distanță va conduce cu siguranță la îmbunătățirea proceselor HR și transformarea acestora, în contextul digitalizării. Anul 2021 va continua, din acest punct de vedere, trendul schimbărilor profunde. Un trend sesizat de specialiști și de o serie de companii încă dinaintea pandemiei Covid-19 și accelerat de aceasta.

Cele mai citite

Cinci legi au fost promulgate de președintele Iohannis. Chirițoiu rămâne șef al consiliului Concurenței până în 2026

Președintele Klaus Iohannis a promulgat în cursul zilei de azi cinci legi. Este vorba printre altele despre legea hărțuirii la locul de muncă, dar...

Modificări ale liniilor STB 90 și 201

Începând de sâmbătă, 30.03.2024, traseele liniilor urbane 90 și 201 se comasează, urmând ca noul traseu organizat între terminalele „Arena Națională” și „Semănătoarea” să...

Premierul Ciolacu anunță că programul supermarketurilor NU se modifică în weekend

Supermarketurile nu se închid în weekend și nici nu vor avea program modificat. Premierul Marcel Ciolacu anunță că nu este benefică această măsură. „Vreau să...
Ultima oră
Pe aceeași temă