Studentele care au susținut examenele de matematică și informatică în vara anului 2017 au primit 15 minute în plus la timpul de examinare pentru a-și termina lucrările, după ce Consiliul Profesoral a luat decizia că „studenții de sex feminin ar putea fi mai susceptibili de a fi afectați negativ de presiunea timpului”. Dincolo de aceasta, nu a existat nicio modificare în privința lungimii sau dificultății întrebărilor.
A fost prima dată când au fost luate astfel de măsuri. În anii precedenți, procentajul studenților care au obținut rezultate superioare a fost dublu față de cel al studentelor, iar în 2016 consiliul de examinatori a sugerat ca departamentul să facă schimbări pentru a îmbunătăți notele femeilor.
Totuși, în ciuda intenției de a diminua discrepanțele de gen, efectul principal al prelungirii duratei timpului pare să fi dus la creșterea exponențială a rezultatelor în favoarea bărbaților, în ansamblu. Bărbații au continuat să obțină un punctaj mai bun decât femeile.
Un purtător de cuvânt al universității a justificat aceste măsuri ca fiind “exigente și corecte din punct de vedere academic” și a remarcat că, deși 39% dintre matematicienii de sex feminin au obținut diplome de primă clasă comparativ cu 47% dintre bărbați, punctjul femeilor s-au îmbunătățit an de an.
Prelungirea examenelor a fost salutată de unii studenți. Antonia Siu, Reprezentant al Federației de Femei de la Facultatea de Informatică din cadrul Oxford a declarat: „Sunt neliniștită în privința măsurilor care favorizează unu anunmit gen în detrimentul celuilalt.”
“Dar mă bucur atunci când se sesizează decalaje între anumite grupuri, care nu ar trebui să existe – cum ar fi între sexe, rase sau clasă socială – și să pornească de la ideea că trebuie să îi luăm în considerare și pe cei pe care îi lasăm la urmă, în mod neintenționat”, a declarat aceasta.