15.3 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăLifestyleEșarfă în dar. Cum se reinventează un fashion designer

Eșarfă în dar. Cum se reinventează un fashion designer

Brandul „Andrea Tincu“ este un nume consacrat în lumea modei, iar dacă vei dori să te îmbraci din mâinile ei trebuie să știi că lumea te va remarca. E recunoscută în domeniu, iubește să muncească serios, iar curiozitatea de a descoperi drumuri noi este un element prețios în absolut tot ceea ce face.

Artă plastică, istoria modei în almanahuri și o istorie imaginată a costumului

„Inițial a fost artă plastică. Pictam de mică, fără nicio îndrumare. Apoi am găsit într-un pod un pachet de reviste vechi fashion din perioada interbelică, de care m-am îndrăgostit la prima vedere. A fost un parcurs care a implicat foarte multă muncă și dăruire. Pe atunci nu era internetul așa cum este acum, nu existau cărți de specialitate (1991) și am început să caut articole despre istoria modei în almanahuri, să creez singură o istorie a costumului, să desenez colecții din plăcere și fără finalitate fizică. Îmi plăcea să gândesc o colecție de la început la final.

Începând din clasa a VIII-a, am mers la diverse ateliere de confecții din Iași, după școală sau în vacanțe, unde am învățat foarte multe despre modă, dincolo de aceste desene. După 20 de ani de carieră efectivă, mă refer la colaborări plătite și modele care au fost lansate pe piață, aș spune că atuurile mele sunt creativitatea, curiozitatea de a descoperi drumuri noi, munca și foarte multă dăruire, precum și cultura în domeniu. Ordinea este întâmplătoare.“

Inspirația vine de peste tot

„Cumpăr foarte multe reviste de tendințe, accesez site-uri specializate, deoarece îmi place să fiu un designer informat. Folosesc tendințele, mai ales în colecțiile de serie pentru «Sense», dar și în anumite aspecte legate de linia proprie.

Aceste tendințe nu trebuie ocolite, deoarece îți pot oferi idei de inspirație foarte bune. Până la urmă, specialiștii din domeniul modei stabilesc aceste tendințe. Ele nu apar peste noapte și din neant. Mai mult, și colecțiile furnizorilor respectă tendințele. De exemplu, dacă într-un sezon se vor purta anumite combinații cromatice, le regăsești apoi și în culorile materialelor, ale accesoriilor.“

Rochia sau costumul? De unde vine feminitatea în modă?

„Nu am o preferință exclusivistă. Îmi plac atât rochiile, cât și costumele. Feminin înseamnă să pui în valoare femeia, să scoți în evidență ce are ea mai frumos, fără ca accentul să fie obligatoriu pus pe produsul vestimentar. Reținem femeia, nu rochia. Moda este un domeniu în care femeile reprezintă cea mai mare parte din cumpărători și este normal ca rochia să fie simbolul feminității. Costumul este un alt item interesant, a cărui realizare tehnică presupune o adevărată măiestrie, uneori matematică.“

Directoare de creație la „Sense“, brand iubit de multe femei

„Este un job solicitant, dar foarte plăcut. Mă ocup de partea creativă, iar acest lucru înseamnă desene, supravegheat mostre realizate la atelierul din Iași, selecție de materiale și accesorii, dar sunt implicată și în ceea ce ține de imaginea «Sense». Coordonez ședințele foto, am idei de marketing, aranjez vitrinele. Ce mă împlinește? Faptul că văd munca mea finalizată la un nivel macro – deoarece «Sense» are o rețea națională de magazine proprii –, bucuria clientelor mulțumite, faptul că am reușit să ridicăm un brand național într-o piață internă extrem de competitivă.“

O poveste unică pentru fiecare eșarfă creată

„Într-o zi de noiembrie am creat primele eșarfe. A fost probabil nevoia mea de artă, de a-mi manifesta creativitatea și în alt domeniu decât moda. Fiecare eșarfă își are propria poveste, este genul de accesoriu pe care îl poți alege în funcție de ceea ce-ți place. Sunt colorate, dar există și variantele alb-negru sau mai puțin colorate, deoarece aceasta a fost și dorința mea: cât mai multe femei să-și regăsească propria poveste în aceste eșarfe. Pentru fiecare model creez inițial pictura sau desenul în acuarelă, tuș ori acrylic, și apoi prelucrez digital imaginea. Eșarfele sunt din mătase de cea mai bună calitate, iar ambalarea către cliente este specială, în hârtie de mătase aurie și cutie neagră, personalizată cu «Andrea Tincu». Feedback-ul de la cliente este excelent și pentru această linie, dovadă că am cliente fidele, care își comandă tot timpul, atât pentru ele, cât și pentru cadouri. M-au sunat foarte multe persoane și m-au felicitat pentru această idee, mai ales că ofer și posibilitatea de a imprima manual mesajul dorit de cumpărător. Am și clienți bărbați, care mă sună și îmi cer sfatul cu privire la ceea ce s-ar potrivi femeii iubite.“

Sfat de designer

„Ce recomand unei femei care își dorește să fie admirată? Ei bine, nu că ar exista și femei care nu doresc acest lucru… În primul rând trebuie să aibă încredere în sine, să aibă curaj și să experimenteze cu măsură, dar să încerce tot timpul și ceva nou în propriul look. Evident că stilul personal este important, amprenta fiecărei personalități, dar, în același timp, moda presupune schimbare, tendințe și inovație. Un truc cool este să adopți un look absolut altfel decât te știu toți.“

Personalitatea colecțiilor semnate Andrea Tincu

 „Colecțiile mele sunt un mix interesant între modă și artă, cu detalii complexe și finisaje premium. Acord o atenție deosebită calității materialelor și execuției. Linia mea este din materiale high-quality, mătasea fiind unul dintre materialele preferate, alături de bumbac, lână, vâscoză sau organza. Îmi creez singură printurile, ceea ce înseamnă un plus de originalitate. Uneori combin liniile feminine cu cele masculine, alteori explorez teme inedite, însă ceea ce definește fiecare colecție este propria poveste și inspirație. Îmi place să mă inspir, dar nu îmi place să mă autocopiez. Posibilitatea de a te reinventa mi se pare extraordinară pentru orice designer.“

Noua colecție are un nume sugestiv – Floral Riviera – și a fost prezentată în cadrul Vienna Fashion Week, pe data de 14 septembrie.

„Este colecția mea de primăvară-vară 2019, o linie romantică și delicată, cu printuri semnate Andrea Tincu. Alb, negru, accentele roșii, dar și pastelurile, dungile combinate cu flori, jocul transparent/opac sunt propunerile mele pentru următorul sezon. Colecția este din materiale prețioase, inclusiv voaluri de mătase, dantelă Chantilly, mătase Duchesse, crêpe Caddy Setta sau tulle de mătase. Un plus pentru cliente este faptul că orice model se poate realiza și pentru mărimi mai mari decât grila firmei, cu extra-charge de preț.“

Cele mai citite

Copilul tău și-a pierdut pofta de mâncare? Iată ce trebuie să faci!

Lipsa de apetit la copii reprezintă o problemă comună, care adesea îngrijorează părinții. Este esențială o abordare atentă și informată pentru a identifica cauzele...

România deschide dosare penale pentru spectacolele pirotehnice de pe stadioane; Ungaria se mândrește cu ele. FOTO

În țara noastră, introducerea de articole pirotehnice pe arenele sportive este interzisă, iar președintele FC Rapid București, Daniel Nicolae, și un lider galeriei giuleștene...

Coreea de Nord l-a primit pe șeful spionajului rus

O delegație a Biroului de Informații Externe al Rusiei a vizitat capitala nord-coreeană Phenian între luni și miercuri și a discutat despre stimularea cooperării...
Ultima oră
Pe aceeași temă