Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Târg de Carte 100% Online

Târg de Carte 100% Online

Interviu cu Adrian Dinu, despre târgul de carte 100% online: elefantFest, pe perioada Pandemiei

,,Perioada prin care trecem acum este specială și, de altfel, întregul an este afectat într-o măsură substanțială de criza sanitară pe care o parcurgem. ”

Adriana Constantinescu 0 comentarii

Adrian Dinu, director comercial elefant.ro, organizatorii celui mai mare târg de carte online, din perioada pandemiei generate de coronavirus

RL.     De ce elefantFest? Cum v-a venit ideea organizării unui târg de carte 100% online?

Perioada prin care trecem acum este specială și, de altfel, întregul an este afectat într-o măsură substanțială de criza sanitară pe care o parcurgem. Oamenii au stat mult acasă, au lucrat de la distanță pe cât a fost posibil, alternativele de divertisment s-au redus pentru că regulile de distanțare socială au impus-o. S-au închis toate destinațiile culturale – de la teatre, la muzee, galerii de artă și alte spații. Evident, a fost necesară anularea târgurilor de carte.
 
Editurile, partenerii noștri de 10 ani, își organizau întregul calendar editorial în funcție de cele două târguri mari – Bookfest și Gaudeamus. Pe perioada celor două târguri ele publicau cele mai multe titluri din catalogul lor anual.
 
Ideea de a organiza elefantFest a apărut absolut natural, în acest context, elefant.ro având forța de a organiza un târg online de asemena anvergură.
 
Prin elefantFest, primul târg de carte la care au acces cititorii din toată țara simultan, ne dorim să venim cu o propunere nouă pe piața editorială care să satisfacă ambele nevoi, atât ale cititorilor care își doresc să aibă acces la noutăți, dar și ale editorilor care au nevoie să își respecte cât de cât calendarul editorial și să ajungă la un public numeros.
 
 
 
RL.     Cu ce este diferit elefantFest de un târg obișnuit?

În primul rând este un târg online iar acest mediu permite unui număr foarte mare de vizitatori să intre în standurile digitale ale editurilor. Nefiind restricționati de un spațiu convențional, putem găzdui oricâte case editoriale, virtual oricâți vizitatori, de oriunde din țară, iar pasionații de lectură pot ajunge imediat de la un stand la altul pentru a consulta oferta editorială.
 
 
RL.     Ce a presupus organizarea acestui târg?
 
Organizarea unui astfel de târg presupune un efort uriaș din partea organizatorilor, dar un efort financiar mai mic din partea editurilor. Practic, nu mai există noțiunea de închiriere a standului, dispar unele cheltuieli inerente unui târg convențional și astfel partenerii noștri pot investi mai mult în promovarea ofertei editoriale din cadrul târgului.
Ca o mențiune specială, toate cheltuielile legate de organizarea și promovarea elefantFest au fost suportate de către elefant.ro. Editurile s-au ocupat de amenajarea standului digital, în ton cu strategia de marketing și stilul vizual propriu, de stabilirea împreună cu autorii a lansărilor și altor evenimente.
 
 
RL.     Câte edituri participă și care sunt cele mai importante noutăți pe care le prezintă?

Aproape 40 de edituri importante din România participă în acest an la elefantFest și ca noutate, avem și un stand de carte internațională.
Editurile românești au pregătit pentru aceste zile de târg oferte speciale la catalogul lor de cărți, dar și aproape 50 de evenimente precum lansări de carte, dialoguri cu cititorii, interviuri cu autorii și multe alte surprize.
 

RL.     Lansările de carte cum arată în spațiul virtual?

Lansările de carte în spațiul digital sunt întâlniri video între autori, editori și cititori, la această ediție înregistrate, pregătite din timp de către edituri. Pentru edițiile următoare sperăm să avem și lansări de carte live.
 
RL.     Pasionații de lectură pot participa la sesiuni de autografe?

Sesiunile de autografe clasice s-au transformat și ele în mediul online. 40 de titluri au fost deja semnate de autori și pot fi achiziționate de cititori în limita stocului disponibil, pe durata târgului. Cărțile astfel achiziționate vor fi expediate către cititori prin curier.
 
 
RL.     Un târg organizat într-un spațiu convențional avea un anumit flavor, o anumită atmosferă. Online-ul, în afară că este un spațiu neconvențional, cum poate suplini această atmosferă?

Probabil este singurul lucru care lipsește la acest târg pentru că online-ul nu poate suplini socializarea între autori și cititori sau între editori și publicul lor vizitator. Sperăm însă să compensăm prin numărul mare de evenimente din calendarul târgului astfel încât sentimentul de distanțare să fie mai puțin apăsător.
 
 
RL.     Ce așteptări aveți de la elefantFest?


 Așteptăm la elefanFest peste un milion de cititori, de 10 ori mai mulți decât media de vizitatori a unui târg tradițional. Foarte probabil, de asemenea, se vor achiziționa pe perioada târgului peste 200.000 de volume, mai ales că o mare parte dintre ele sunt la prețuri speciale, uneori cu un discount mai mare decât în cazul unui târg tradițional.
 
 
RL.     Ce așteptări să aibă cititorii de la acest târg?

Cititorii trebuie să se aștepte să regăsească la acest târg mai multe titluri decât la un eveniment organizat într-un spațiu expozițional convențional. Avem în ofertă zeci de mii de titluri în română și peste jumătate de milion în engleză. Cărțile cu autograf, de asemenea, pot fi achiziționate online, în siguranță, iar prețurile sunt la un nivel redus, special pentru acest eveniment.
 
RL. Care este viitorul pieței editoriale din România?

Piața editorială din România este într-un moment de reinventare acum, ca și alte multe domenii afectate de regulile stricte de interacțiune socială. O mare parte din consumul de carte s-a mutat online în această perioadă, dar totodată a crescut și pofta românilor pentru lectură. Toate acestea, cumulate, e posibil, în cele din urmă, să fie în favoarea industriei dacă și editorii vor înțelege că trebuie să investească mai mult în propriile site-uri și în interacțiunea cu cititorii, chiar și de la distanță.
 
 
RL. Credeți că acest gen de evenimente pot rezista pe viitor, după eliminarea restricțiilor generate de situația sanitară globală?

Târgurile de carte online vor exista în paralel cu cele tradiționale, în momentul în care acestea se vor putea organiza. Deja trăim în viitor cumva, iar ceea ce era de neimaginat în urmă cu 3-4 luni, acum este noua realitate.

Comentarii

loading...