Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Milano, aproape 2.500 de expozanți paricipă la Salonul de mobilă. Evenimentul este organizat anual

Milano, aproape 2.500 de expozanți paricipă la Salonul de mobilă. Evenimentul este organizat anual

Italienii sunt renumiţi pentru gastronomia lor, dar şi pentru mobila de bucătărie pe care o produc, figurând pe podiumul mondial al exporturilor de bucătării, graţie unei combinaţii între design, calitate şi personalizare, transmite AFP.

Iulia Zarnescu 0 comentarii

În condiţiile în care marţi a debutat Salonul de mobilă de la Milano, un eveniment care va dura până duminică, producătorii italieni de mobilă de bucătărie se bucură de creşterea cu 3,2% a exporturilor anul trecut, chiar dacă cererea de pe piaţa internă rămâne la un nivel modest. Evenimentul din capitala modei din Italia va găzdui 2.450 de expozanţi, dintre care aproape un sfert sunt din străinătate. Anul trecut, evenimentul a atras aproximativ 300.000 de vizitatori din 165 de ţări.

Cu vânzări în străinătate de 779 de milioane de euro, Italia este al treilea exportator mondial de mobilă de bucătărie, după Germania şi China. Firma de consultanţă Bain & Company estimează că piaţa globală a crescut cu 4% în 2017, până la 35 de miliarde euro, o cifră care ar urma să se tripleze în următorii 10 ani. În aceste condiţii, companiile care vor să profite de reputaţia Italiei în materie de design vor să profite de potenţialul pieţei externe.

"În timpul crizei ne-am dat seama că a venit momentul să mizăm pe exporturi. Înainte, pentru noi piaţa internă era mai mult decât suficientă, însă puterea de cumpărare s-a diminuat, iar concurenţa este foarte puternică", a explicat Paolo Zampieri, directorul Zampieri Cucine, o mică firmă cu 34 de angajaţi.

Dacă în urmă cu şapte-opt ani această firmă era practic absentă pe pieţele externe, în prezent Zampieri Cucine realizează 35% din vânzări peste hotare şi cunoaşte o creştere de două cifre a afacerilor.

"În urmă cu 20 de ani erau 300 de producători de mobilă de bucătărie în Italia. În prezent, sunt aproximativ 100, însă primele şase companii sunt responsabile pentru aproximativ jumătate din producţie şi 30% din exporturi", subliniază Aurelio Volpe, director de cercetare la Centrul pentru studii industriale (CSIL) de la Milano.

Unul din cei şase mari producători este Veneta Cucine, un grup controlat de Denise Archiutti, potrivit căruia "companiile care au reuşit să depăşească criza au devenit mai mari, mai productive şi mai flexibile din punct de vedere tehnologic".

"Logica de producţie s-a schimbat, cu produse din ce în ce mai personalizate realizate la momentul comenzi", a adăugat Denise Archiutti.

Franţa este principala piaţă de export pentru industria italiană a mobilei de bucătărie, vânzările pe această piaţă crescând anul trecut cu 10,7%, urmată de SUA şi Elveţia.

Aurelio Volpe subliniază faptul că Italia acţionează pe un segment de piaţă mai rafinat decât China, primul exportator mondial, care vinde în principal bucătării ieftine exportate spre SUA. Chiar şi aşa, Volpe precizează că exporturile italiene spre China au înregistrat o creştere spectaculoasă de 50% într-un an.

Italienii speră să continue să profite de această piaţă, care va continua să crească. Potrivit CSIL, exporturile mondiale de bucătării ar urma să ajungă la 6,7 miliarde de dolari în 2021, adică o creştere cu 20% comparativ cu 2016, potrivit AGERPRES.

Comentarii

loading...