Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

O oră în metroul londonez, la fel de nocivă ca o zi în trafic

O oră în metroul londonez, la fel de nocivă ca o zi în trafic

Nivelul de poluare din sistemul de metrou londonez este atât de ridicat, încât o călătorie de o oră în subteran echivalează cu o întreagă zi petrecută în trafic, conform concluziilor unei analize recente, citată vineri de Thomson Reuters Foundation.

Rl online 0 comentarii

În unele staţii din sistemul de metrou din Londra, aerul poate fi chiar de cincizeci de ori mai murdar decât cel de la suprafaţă, poluarea fiind mai accentuată în special în zona liniilor aflate la adâncimile cele mai mari, a descoperit studiul comandat de transportul public în Londra (Transport for London).

''Concentraţiile masice de PM (particule în suspensie) de pe peroanele liniilor metroului londonez sunt în general mult mai ridicate în comparaţie cu aerul ambiant'', se arată în raport, cu referire la concentraţia de microparticule nocive din aer.

Aproape 9.500 de locuitori din Londra mor prematur în fiecare an ca urmare a unei expuneri pe termen lung la poluarea din atmosferă, a relevat un studiu publicat în 2015 de oameni de ştiinţă de la King's College London.

Metroul londonez este cel mai vechi din lume, iar unele dintre cele unsprezece linii şi două sute şaptezeci de staţii ale sale datează din 1863 - una dintre cauzele probabile ale nivelului mare de poluare deoarece ''tunelurile adânci şi slab ventilate'' constituie mare parte din acest sistem, menţionează raportul.

Aerul atras în tuneluri se contaminează cu particule rezultate din uzura componentelor reţelei feroviare subterane, precum roţile sau frânele.

În staţia aflată la adâncimea cea mai mare, Hampstead, media concentraţiilor de microparticule PM 2,5 - cele mai mici şi totodată cele mai dăunătoare, deoarece pot ajunge în fluxul sanguin - a ajuns la 492 de-a lungul unei perioade de zece zile in 2018. Prin comparaţie, în zonele rurale din Scoţia media PM este de 3, iar pe o şosea aglomerată din Londra cifra ajunge la 16.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă ca nivelurile să nu depăşească o medie zilnică de 25.

Poluarea atmosferică la nivel global ucide anual circa şapte milioane de oameni, conform OMS.

Expunerea pe termen lung poate afecta sistemul respirator şi poate duce la boli cardiovasculare şi cancer.

Raportul, publicat miercuri, menţionează că nu există suficiente informaţii pentru a evalua efectele expunerii călătorilor la poluarea din subteran, însă riscurile la adresa sănătăţii nu pot fi excluse.

''Ţinând cont că există o dovadă solidă că atât expunerea pe termen scurt cât şi cea pe termen lung la particule poluante din aer sunt dăunătoare pentru sănătate, este posibil să existe un risc pentru sănătate asociat expunerii la PM din metrou'', se precizează în document.

Totuşi, călătoria cu metroul nu ar prezenta un risc grav, au menţionat autorii raportului.

Directorul de operaţiuni al Transport for London, Peter McNaught, a declarat că această companie este angajată în menţinerea celui mai curat aer posibil în metroul londonez. ''Monitorizăm îndeaproape nivelurile de praf din reţeaua de metrou şi, prin intermediul unei game largi de măsuri, asigurăm un nivel al particulelor în limitele impuse de agenţia Health & Safety Executive'', a menţionat el într-un comunicat.

Comentarii

loading...