11.5 C
București
miercuri, 27 martie 2024
AcasăLifestyleOkfea: cafea premium la pret de to go

Okfea: cafea premium la pret de to go

Dacă ești un adevărat pasionat de cafea, sigur știi că e o reală provocare să descoperi cea mai bună aromă într-un pahar de cafea, și să te bucuri, în același timp, de “scurta prietenie” a celui care te servește, fără să-ți ceară un preț prea ridicat. Acestei provocări și-au propus să-i răspundă doi tineri antreprenori, Andreea Radu și David Ioanițescu, încă din anul 2007 când au reușit să transpună arta preparării cafelei din obișnuita cafenea-lounge într-un bar mobil, în cadrul numeroaselor evenimente și târguri la care au participat.

Câțiva ani mai târziu, au botezat această provocare “Okfea: coffee&juice bar to go”, prin dezvoltarea unui concept modern și alternativ de mini-cafenea, unde bariști profesioniști creează o poveste unică în fiecare pahar de cafea.

Așa cum te duce gândul, după ce ți-a luat un minut sau două să descifrezi exact numele, “Hai la Okfea!” este chiar îndemnul celor doi tineri din spatele conceptului de a intra în locațiile lor micuțe și cochete și a de servi o cafeluță aromată, alături de o gustare sănătoasă. „Okfea este un concept de afacere la îndemâna oricărui antreprenor aflat la început însă, totodată, și suficient de cuprinzător: preparăm și servim cafea de calitate, fresh-uri și smoothie-uri din fructe și legume stoarse pe loc prin presare la rece, sandvișuri rumenite la grill și multe alte produse naturale și sănătoase, la prețuri corecte, accesibile oricui. Încercăm pe cât posibil să susținem și să încurajăm inițiativă locală.” David Ioanițescu, co-fondator Okfea.

Cât despre cafea, antreprenorii și-au îndreptat atenția către un blend de cafea italienesc premiat la concursuri internaționale, alcătuit din origini din 4 țări recunoscute pe plan mondial în cultivarea cafelei, cu o istorie îndelungată în menținerea și perfecționarea calității. Brandul ales de ei face parte din asociația Certified Speciality Coffee, ce promovează cultura cafelei de înaltă calitate și garantează nivelul superior al blendurilor comercializate de membrii săi.

În prezent, te poți bucura de calitatea Okfea în cadrul celor 4 locații proprii din București, dintre care 3 cafenele to go: Calea Victoriei 101, pe galeriile Feeria din Mall Băneasa, lângă Gara de Nord și un concept bar pe rooftopul Clădirii Parlamentului în cadrul MNAC. În curând, se va deschide cea de-a 5-a  locație Okfea, lângă Sala Palatului (Ion Câmpineanu 25).

Mai multe planuri de expansiune a business-ului sunt deja creionate în mintea fondatorilor, aceștia dorind să ajungă la un număr total de 10 cafenele sub administrare proprie, în prima parte a anului 2019. Totodată, pentru o extindere accelerată și pentru a putea gestiona pe viitor un număr mai mare de cafenele, cei doi antreprenori doresc să identifice potențiali parteneri cărora să le ofere franciza Okfea, astfel încât calitatea produselor să poată fi controlată constant iar clienții să se poată bucura de cele mai bune produse, indiferent de numărul de locații ce trebuie atent monitorizate.

O altă componentă importantă ce a contribuit în decizia de a franciza business-ul este cea socială, David și Andreea dorind să ajute acele persoane valoroase și pasionate de cafea, pentru a-și urma visul fără a întâmpina toate dificultățile de care s-au lovit ei de-a lungul drumului. Drept urmare, le pot pune acestora la dispoziție tot ceea ce au învățat în acești ani, oferindu-le o afacere la cheie profitabilă pe termen lung, cu suport continuu pe toate planurile și acces la cele mai oferte din partea furnizorilor, în perioada de francizare. “Devine din ce în ce mai greu să găsești forță de muncă, angajați loiali, responsabili, care să facă cu pasiune tot ceea ce le ceri și să își dedice timpul și energia ca și cum ar fi locația lor, dar care să se mulțumească cu un salariu, indiferent dacă este fix, procentual sau mixt. În schimb, este mai oportun să identifici oameni cu potențial pe care să îi ajuți din toate punctele de vedere, pe baza unui  model deja bine stabilit, având totul la cheie. Astfel, Okfea va fi și afacerea lor și vor depune toate eforturile necesare pentru buna ei desfășurare.” Andreea Radu, co-fondator Okfea.

Taxa de franciză este una prietenoasă, de 3500 Eur + TVA, iar contractul se semnează pe o perioadă de 5 ani. Costul total, cu tot cu implementarea efectivă, amenajarea spațiului, utilaje și un prim stoc de marfă este cuprins între 10.000 și 20.000 Eur în funcție de dimensiunea spațiului, ideal fiind o locație între 10 și 25 mp.

Business-ul Okfea a avut parte în anul 2018 de aproape o dublare a cifrei de afaceri față de anul precedent, ajungând în momentul de față la 250.000 Eur. “Pentru anul 2019 ne-am propus să ajungem la 10 locații în administrarea noastră. În luna decembrie 2018 vom deschide cea de-a cincea locație în zona Sălii Palatului din București și suntem în discuții avansate și pentru cea de-a șasea locație. După ce vom avea cele 10 locații proprii, ne vom dedica tot timpul necesar procesului de francizare.” David Ioanițescu, co-fondator Okfea.

Cele mai citite

Ministrul Finanțelor va prelungi plafonarea RCA până la 30 iunie

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat că va prelungi plafonarea tarifelor pentru asigurările RCA (de răspundere civilă auto), plafonare care urma să ia sfârșit...

Un judecător i-a impus restricții de comunicare lui Donald Trump

Judecătorul din procesul penal al lui Donald Trump la New York i-a impus marţi restricţii de comunicare, în special în ceea ce priveşte martorii,...

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale modifică legislația din domeniul asistenței sociale

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale anunță modificarea a șase acte normative din domeniul asistenței sociale. Schimbările au fost aprobate de deputați. Acestea vor aduce...
Ultima oră
Pe aceeași temă