Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Peste o treime dintre utilizatorii de Internet şi-ar vinde datele personale

Peste o treime dintre utilizatorii de Internet şi-ar vinde datele personale

Peste jumătate dintre utilizatorii de Internet consideră că păstrarea dreptului la intimitate absolută în lumea digitală este imposibilă, în timp ce mai mult de o treime dintre aceştia ar accepta bani în schimbul acordării de acces total străinilor la datele lor private.

Rl online 0 comentarii

Potrivit rezultatelor unei noi cercetări realizată de Kaspersky Lab, dată publicităţii vineri, unul din cinci respondenţi (18%) şi-ar sacrifica viaţa privată şi ar comunica datele dacă ar primi ceva gratuit, iar peste o treime (39%) ar accepta bani în schimbul acordării de acces total străinilor la datele lor private.

"Devine tot mai frecventă situaţia în care angajatorii şi potenţialii angajatori caută pe platforme social media, cum ar fi LinkedIn, Instagram şi Facebook, pentru a verifica dacă personalul şi candidaţii au o reputaţie bună şi nu aduc prejudicii companiei. Angajaţii înşişi trebuie, de asemenea, să fie atenţi să nu dezvăluie prea mult despre ei şi despre locurile lor de muncă pe reţelele de socializare. Într-adevăr, cifrele de la Career Builder4 arată că 57% dintre angajatori au găsit în social media conţinut care i-a determinat să nu angajeze un candidat, iar o treime (34%) au mustrat sau au concediat un angajat din cauza conţinutului postat online", se menţionează în raportul citat.

Studiul Kaspersky Lab relevă, totodată, că peste un sfert (26%) dintre cei chestionaţi şi-au văzut datele personale accesate de către cineva, fără consimţământul lor, în timp ce aproape o treime (31%) se găsesc în rândul persoanelor cu vârste între 16 şi 24 ani. Tot legat de accesarea datelor personale de către alte persoane, cercetarea de specialitate arată că 36% dintre respondenţi sunt stresaţi din acest motiv, iar procentul creşte la 42% în rândul persoanelor din categoria de vârstă 16-24 ani.

De asemenea, o persoană din cinci (21%) a suferit pierderi financiare, iar un sfert dintre cei intervievaţi (25%) au fost deranjaţi de mesaje spam şi de reclame.

Potrivit sursei citate, 62% dintre persoane au declarat că îşi protejează dispozitivele cu o parolă pentru a păstra confidenţialitatea informaţiilor, circa o treime (35%) verifică şi modifică periodic setările de confidenţialitate pe dispozitivele, serviciile şi aplica?iile pe care le utilizează, şi un sfert (25%) îşi acoperă camerele web pentru ca datele lor să rămână private. În acelaşi context, unul din cinci bărbaţi (21%) criptează datele, comparativ cu doar una din zece (11%) femei.

Kaspersky Lab este o companie globală din domeniul securităţii cibernetice, prezentă pe piaţă de peste 21 de ani. Compania protejează peste 400 de milioane de utilizatori individuali, precum şi 270.000 de companii client.

Comentarii

loading...