Povestea unei idei care a schimbat piaţa de learning din România

Povestea unei idei care a schimbat piaţa de learning din România

Delia Dragomir este co-fondator și Managing Partner al unuia dintre cele mai importante centre de limbi străine din segmentul corporate, un om definit de pasiunea pentru ceea ce face şi de credinţa că întotdeauna este loc de mai bine.

Bianca Ion 0 comentarii

Cu studii în domeniul biologiei şi experienţa de lucru în vânzări, dar şi cu un spirit antreprenorial înnăscut, a pornit în dezvoltarea companiei, de la o experienţă negativă, condusă de o idee: “lucrurile se pot face diferit! Învăţarea unei limbi străine trebuie să fie o experienţă plăcută!”

 

 Cum a început drumul către limbile străine şi implicit către viaţa ta ca şi antreprenor?

 Am pornit totul în 2002, dintr-o nebunie, o joacă, o aventură. Participarea la un curs de italiană care nu a fost deloc pliat pe nevoile noastre, fiind nemulţumiţi de evoluţia şi de modul în care se preda a fost un moment decisiv. Am realizat atunci că foarte multe am învăţat nu în cadrul cursului, ci prin expunerea pe care am avut-o la limba italiană.

Ideea că am putea să organizăm cursuri de limba italiană mult mai bune, la un alt nivel, într-un mod interactiv, bazat pe nevoile cursanţilor a venit într-o seară, într-o discuţie. Mi-am dorit atunci să putem construi un business care să ofere valoare, care să schimbe total modul în care limbile străine erau predate, care să pună nevoile cursantului în centru şi să devină o experienţă de neuitat. Din acel moment am muncit în fiecare zi cu aceeaşi pasiune pentru acest vis construind programe inovatoare, ascultând mereu vocea clienţilor noştri.

Ne-am pus tot timpul “în papucii” celorlalţi şi în felul acesta am creat întreg sistemul. Nu aveam experienţa de predare a limbilor străine, ci dorinţa de a ni se “preda” într-un alt mod, într-un mod diferit, out of the box, creând experienţe.

Tot timpul am considerat că o limbă străină este de fapt un întreg univers, este un mod de a fi, de a gândi, de a vedea şi alte variante, de a înţelege şi alte moduri de gândire, acţiune şi interacţiune. Este ceva amplu, frumos şi înălţător.

 

Care sunt valorile după care îţi conduci viaţa şi business-ul?

Personal rezonez foarte bine cu motto-ul nostru de a fi „your bridge to the world” – chiar asta considerăm că suntem, că avem capacitatea de a uni oameni, culturi, mentalităţi, moduri şi stiluri de gândire  şi că facem totul într-un mod interactiv, plăcut, pliabil pe nevoi.

Ca şi valori, una dintre cele mai importante este cea de dezvoltare continuă. Investim constant în programe de dezvoltare pentru echipa noastră şi pentru noi personal. Suntem hotărâți să creștem și să inovăm în fiecare zi, astfel încât să inspirăm și să servim mai bine echipei și clienților noștri.

Excelenţa, angajamentul şi parteneriatul sunt din nou valori după care îmi conduc atât viaţa personală, dar şi business-ul!

 

Care au fost cele mai mari provocări ?

Provocări au fost la tot pasul. Am început în 2002 cu doar 2 traineri colaboratori iar în prezent avem o echipă de peste 200 de trainer colaboratori. Astfel că, o provocare constantă a fost aceea de a găsi şi de a atrage oameni competenţi în companie care să creadă în aceleaşi valori şi mod de a livra un curs de limbi străine.

Au urmat apoi provocările pieţei, licitaţiile la care am participat şi proiectele de amploare pe care le-am desfăşurat.

Partea frumoasă este că fiecare provocarea ne-a inspirat să inovăm și mai mult. Pentru că am ascultat tot timpul de vocea clientului, am dezvoltat şi am îmbunătăţit foarte mult. Cred că sunt mai bine de 6 ani de când am dezvoltat conceptul „WOW” şi am pus bazele a ceea ce încă există ca şi marcă a noastră Courses Without Walls

 Este nevoie de curaj în antreprenoriat în România. Cum a fost și este pentru tine?

Consider că trebuie să crezi în ceea ce vrei, să te dedici, să faci cu pasiune, să pui suflet.

Ca și antreprenor ai o responsabilitate mult mai mare, o ai în primul rând față de oamenii tăi, de echipa ta, de clienții cărora le-ai promis servicii de top, de furnizorii cu care lucrezi, de autorități și de aici, nevoia de curaj. De aceea este foarte important să pleci la drum cu DE CE ul tău, cu viziunea și misiunea ta. Dacă aceste lucruri îți sunt clare, toate celelalte se leagă frumos.

 

Ce efecte a avut pandemia asupra companiei pe care o conduci şi asupra pieţei de learning?

Trebuie să recunosc că martie  nu m-a luat prin surprindere. Mă aşteptam la ea. Aşa că am fost mult mai conştienţi de ceea ce va veni, spre deosebire de anul 2008-2009.

În martie, în doar 2 zile am reuşit să ne mutăm întreaga activitate online, aici incluzând şi cursurile de limbi străine. Cea mai mare provocare a fost să discutăm şi să ne convingem clienţii că se poate şi “altfel”. Am învăţat rapid să lucrăm cu toate platformele cu care se poate lucra. Acum sunt traineri care lucrează cu 5-6 platforme, în funcţie de clienţi.

Ceea ce ne-a ajutat a fost faptul că eram deja obişnuiţi şi aveam implementat conceptul de a lucra în online.Ca şi cultura organizaţională eram obişnuiţi cu stilul acesta şi aveam şi conceptul de Agile Learning, dezvoltat la finalul anului 2018. Cumva anticipasem că va veni “ceva” care să accelereze trecerea în online. Aşadar, am reuşit să ne adaptăm repede şi am învăţat să ne bucurăm unii de alţii şi la distanţă.

În ceea ace priveşte piaţa de learning, acum, mai mult decât înainte, companiile și-au dat seama că, într-un timp foarte scurt, modul clasic de lucru se va schimba fundamental, iar angajații trebuie să fie pregătiți cu un nou set de competențe care să le permită să își desfășoare activitatea companiei. Astfel, numeroase companii au început să investească în cursurile de dezvoltare ale angajaților, iar cursurile de limbi străine sunt printre primele opțiuni.

Se poate observa o tot mai mare orientare spre digitalizare, tehnologia intrând puternic în ecuaţie. Lucrul acesta ne bucură deoarece am considerat mereu că omul şi tehnologia fac casă bună împreună şi nu se exclud unul pe celălalt, din contră, se completează perfect.

Cum va arăta viitorul pentru acest sector?

Modul de lucru, de a învăța se va schimba, de fapt a început deja.  Având o gamă largă de opțiuni și de materiale, selecția va deveni cu atât mai riguroasă. Sunt convins că orice client va pune mult mai mult accent pe calitate, pe personalizare, pe programe adaptate nevoilor specifice, pe customizare, adică, într-un cuvânt, pe REZULTATE.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...