Începând de miercuri, Facebook a schimbat acest lucru şi a decis să taxeze businessurile mari, precum Uber Technologies, sau Singapore Airlines, care utilizează WhatsApp pentru a livra mesaje către clienţi.
Compania taxează aproximativ 100 de companii pentru serviciile de mesagerie, şi a decis să facă ceea ce fondatorii iniţiali nu şi-au dorit, şi-anume să introducă reclame în platforma de mesagerie.
Acesta a fost şi motivul pentru care fondatorii iniţiali au părăsit compania. Nu este clar încă dacă transformarea WhatsApp într-un business care generează profit ar putea salva această situaţie.
„Totul face parte dintr-o strategie mai amplă”, spune Daniel Ives, head o technology research în cadrul GBH Insights. „Cred că funcţionează deja acest sistem de o vreme – clar nu pot indica spre un timp specific – şi este în linie cu strategia amplă a companiei de a creea anumite mecanisme noi de creştere. Există o potenţială sursă de venit din WhatsApp, Messenger şi Instagam”.