Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

În 3 ani, aici va fi trenul tău de Drumul Taberei

Laurențiu Mușoiu 29.09.2020 - 00:12
Laurențiu Mușoiu

După aproape un deceniu de așteptare, cetățenii din Drumul Taberei se pot bucura de linia de metrou care le deservește cartierul, dar au nevoie de multă răbdare, în continuare.

Share

Cetățenii din Drumul Taberei au doborât oricum recordurile, când vine vorba de răbdare, până când au putut merge cu trenul de metrou pe Magistrala 5, dar încă mai e nevoie de mult calm.

În ciuda aspectului modern al stațiilor de pe noua magistrală a metroului bucureștean, nu este încă exact ce s-a promis.

Autoritățile au promis că pe noua magistrală – singura construită după perioada comunistă – trenurile vor ajunge în stații la intervale de timp extrem de scăzute.

Iată că realitatea este alta: călătorii care folosesc Magistrala 5 sunt nevoiți să aștepte un tren chiar și aproape un sfert de oră, în timpul zilelor de lucru (de luni până vineri), când toată lumea se grăbește să ajungă la serviciu.

S-a ajuns la această situație, deoarece nu au fost achiziționate în timpul util trenuri noi și un sistem adecvat de gestionare a traficului.

S-au promis trenuri noi pentru noua magistrală, dar Metrorex s-a văzut nevoită să apeleze la cele de pe alte linii.

Aceasta pentru că, abia acum se încearcă achiziționarea unor noi garnituri de tren pentru Magistrala 5.

Experiența licitațiilor publice ne arată că mai e mult de așteptat până când Metrorex va primi noile trenuri.

Să sperăm însă  că nu vom avea noi pancarte în Drumul Taberei care să anunțe, de această dată, că: în 3 ani, aici va fi trenul tău.

Conducerea Metrorex de acum nouă ani a greșit puțin estimarea, când a spus că va dura trei ani realizarea Magistralei 5.

Nu au fost 3, dar a fost multiplu de trei.

Ce-i drept, având în vedere că au așteptat nouă ani pentru stația de metrou, cetățenii din cartierul Drumul Taberei pot aștepta și un sfert de oră pentru un tren.

Cine se scoală de dimineață, departe ajunge, cu metroul din Drumul Taberei.

De fapt, nu ajunge prea departe, deoarece magistrala este una destul de scurtă.

Problema este că, după ce aștepți un sfert de oră, mai ai parte și de trenuri care merg cu o viteză redusă și care au de oprit în multe stații.

Metroul din Drumul Taberei este probabil magistrala cu cele mai dese stații pe kilometru, din întreaga lume.

 

Câți kilometri de răbdare trebuie să mai aibă călătorii

Trebuie să menționăm că, în ciuda faptului că am avut parte de o mare festivitate, tăiere de panglică, cu ocazia inaugurării Magistralei 5, în plină campanie electorală pentru alegerile locale, discutăm despre un proiect ce nu a fost finalizat.

Cartierul Drumul Taberei are încă șantiere la suprafață, pentru noua magistrală de metrou.

În zona Răzoare, de exemplu, s-a prezentat  în proiect, o stație intermodală impresionantă.

Aceea este departe de a fi predată.

Nu e de mirare, același lucru s-a petrecut și în cazul stației intermodale de la Pasajul suprateran denivelat Basarab, care a fost inaugurată la mult timp după ce a fost dat în folosință podul.

La Răzoare avem în continuare un șantier în toată regula, cu tot tacâmul: deviere a traficului, zgomot, praf etc..

De asemenea, la intrarea în Parcul Drumul Taberei, de la piața cu același nume, avem un șantier departe de a fi încheiat.

Din nou este nevoie de multă răbdare din partea cetățenilor din zonă, până când vor avea parte de un trotuar curat.

Din informațiile pe care am reușit să le obțin, va mai dura aproximativ un an, până când vor dispărea toate șantierele de la metroul din cartierul Drumul Taberei.

Oricum, în alte cazuri, la alte stații de pe noua magistrală de metrou, șantierele s-au închis pe fugă și s-a sărit peste o vopsea sau alte finisaje.

O parte din plăcile de pe pereții unor stații au început deja să se dezlipească.

Am mai văzut acest episod și pe Arena Națională.

Elementul comun la toate aceste lucrări finalizate pe repede înainte, fără a se acorda atenție detaliilor, este chiar principalul constructor: italienii de la Astaldi.

Pasajul Basarab, Arena Națională și Magistrala 5 Eroilor – Drumul Taberei sunt proiecte majore, extrem de costisitoare, dar unde nu

s-a acordat atenție la detalii și la care, după o perioadă scurtă de timp, au apărut probleme, mai mari sau mai mici, pe aici și pe dincolo.

Și mai rămâne un semn de întrebare mare: de ce s-a scurtat magistrala de metrou 5, față de proiectul inițial?

M5 era gândită să ajungă pe Prelungirea Ghencea, aproape de Centura Capitalei, pentru a deservi și complexurile rezidențiale din zonă.

Am înțeles că se poate prelungi, dar probabil că va mai dura câteva decenii acest lucru.

 

Ilfov, vecinul navetist, mereu la o stație de Capitală

Metroul este cel mai eficient mijloc de transport în comun din Capitală.

Este cert cea mai bună soluție pentru decongestionarea traficului din București.

Cu siguranță s-ar reduce semnificativ ambuteiajele din zone precum Militari (Bulevardul Iuliu Maniu), Drumul Taberei (Prelungirea Ghencea) sau Pipera, dacă s-ar prelungi măcar cu câte o stație liniile de metrou ce duc spre aceste cartiere.

Metroul ar trebui să aibă ieșiri și în localitățile din județul Ilfov, de la graniță cu Capitala.

În aceste zone s-au construit foarte multe cartiere, unde locuiesc cetățeni ce lucrează în Capitală.

Oamenii fac zilnic naveta și, evident, reprezintă un factor foarte important ce determină aglomerațiile din trafic.

Se poate, loc este, dar nu există proiecte.

Dar e zadarnic să vorbim despre rezolvarea problemelor cetățenilor din “cartierele dormitor” ale Capitalei, cât timp statul român nu a fost capabil să realizeze nici linia de metrou care să lege Gara de Nord și Aeroportul Internațional Otopeni, proiect pentru care autoritățile și-au luat angajamentul în fața oficialilor UEFA, în vederea partidelor de la Turneul Final al Campionatului European de Fotbal, pe care Bucureștiul ar fi trebuit să le găzduiască anul acesta.

Pandemia mondială COVID-19 ne-a mai acordat un răgaz de un an, dar prea puțin pentru o linie de metrou între Gara de Nord și aeroport.

Probabil că reprezentanții statului român au nevoie de o pandemie de cel puțin zece ani, ca să putem ajunge cu metroul la avion.

Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomiţei a fost pusă în funcţiune pentru publicul călător la 15 septembrie 2020.

Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv staţia şi depoul Valea Ialomiţei, este finanţată din fonduri externe nerambursabile în cadrul POS-T 2007-2013, Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 (85%) şi de la bugetul de stat (15%).

Lucrările la acest proiect de investiţii au început în noiembrie 2011, iar valoarea proiectului, aprobat prin H.G. nr. 374/2019, este de circa 3,2 miliarde lei. Valoarea eligibilă a proiectului este de circa 2,3 miliarde lei, din care contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune (în cuantum de 85% din valoarea eligibilă a proiectului) este de aproximativ 2 miliarde lei, conform Metrorex.

Comentarii

loading...