6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăOp & EdOpiniiMai mulți vor să fie profesori, mai puțini sunt pregătiți

Mai mulți vor să fie profesori, mai puțini sunt pregătiți

Acest lucru ne este sugerat de numărul mai mare de candidați la concursurile de admitere în facultățile de profil (Medicină și Farmacie, respectiv Științele Educației, Departamentul pentru Formarea Profesorilor sau Litere, Istorie, Geografie etc.).

Probabil și faptul că salariile din aceste domenii nu au scăzut pe timp de pandemie, – excepție a fost la plata cu ora în învățământul preuniversitar, care nu s-a mai acordat – au determinat un interes crescut pentru o astfel de carieră.

Totuși, referindu-ne la învățământ, doar pentru că avem mai mulți tineri care doresc să devină profesori, acest lucru nu înseamnă că vom avea și dascăli mai buni.

Rata de promovare a Definitivatului în învățământul preuniversitar, 69,17%, înainte de contestații cea mai mică din ultimii trei ani, ne indică o pregătire precară a candidaților, în timpul pandemiei.

În mod cert putem spune că mulți profesori din învățământul preuniversitar s-au culcat pe o ureche în timpul pandemiei, și din cauza comunicării deficitare a conducerii Ministerului Educației, care a jonglat cu data examenelor, dar și așteptându-se, probabil, la subiecte mai ușoare.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă