S-a aruncat responsabilitatea pentru organizarea cursurilor din școli la administrațiile locale.
Da, este normal ca administrația locală să se implice în școli, dar să ia decizii legate de modul în care se va desfășura procesul didactic nu reprezintă un aspect benefic pentru învățământ.
Deja au apărut unele decizii aberante ale unor administrații locale.
Cel mai bun exemplu este al unei directoare de școală din zona Moldovei, care le declara reporterilor unui post de știri că profesorii ar trebui să nu mai părăsească localitatea, de la data începeri anului școlar, pentru a evita răspândirea noului coronavirus în unitatea de învățământ, iar, dacă țin neapărat să se deplaseze, să intre în concediu fără plată.
Această directoare, care nu are ce căuta la conducerea unei unități de învățământ, cu o asemenea mentalitate, spune că profesorii au responsabilitate față de comunitate.
Aici nu mai vorbim însă de responsabilitatea dascălilor, ci de iresponsabilitatea celei care propune o astfel de măsură.
Această directoare vrea ceea ce și-au dorit și autoritățile centrale, de mai bine de 30 de ani: profesorii să fie sclavi pe plantație, să muncească mult și, de preferat, fără să fie plătiți.
În aceste condiții, să nu ne mirăm dacă această directoare va ajunge în timp ministru al Educației.
În Constanța, autoritățile locale au decis să finanțeze testări COVID-19 pentru toți profesorii.
Bun. Și ce faci cu un profesor care este depistat pozitiv? Îl trimiți în concediu fără plată, cum spunea gânditoarea din Moldova?
Se discută despre tot ferul de măsuri puerile sau se solicită amânarea începutului anului școlar, dar nu se aude nimic despre măsuri de prevenție în școli.
Acest aspect – cel mai important – este lăsat în responsabilitatea cadrelor didactice. Să se descurce! Îi privește.
Cine nu se descurcă, conform replicii șefului statului: ghinion.