Este însă foarte greu să conturez o linie pozitivă, având în vedere informațiile care continuă să apară din sistemul educațional autohton.
Vestea cea mai bună probabil este că s-a schimbat ministrul Educației și, astfel, Monica Anisie nu mai conduce destinul sistemului (mai poate veni cu proiecte îngrijorătoare din Parlament, dar acolo inițiativele sale pot fi stopate cu mai mare ușurință).
În rest, nu ne putem aștepta la vești prea bune.
Deficit de sisteme digitale conectate la internet va exista în continuare, iar, prin urmare, nu se poate pune problema șanselor egale la educație.
După cum mărturisea și ministrul Sorin Cîmpeanu, la preluarea mandatului, sunt șanse foarte mici să avem manuale noi pentru clasa a IX-a, în anul școlar 2021 – 2022, astfel “generația de sacrificiu” continuând parcursul prin sistemul educațional românesc în aceleași condiții precare.
Ministrul Cîmpeanu a anunțat că le-a cerut inspectoratelor școlare din teritoriu să actualizeze informațiile privind situația dotării școlilor pentru învățământul online și a condițiilor speciale pentru închiderea primului semestru.
Este un demers logic, dar, atât timp cât la conducerea inspectoratelor școlare se află persoane care vor cu orice preț să “crească” pe linie de partid, ca și în mandatul Monicăi Anisie, se va transmite din teritoriu că totul este numai lapte și miere.
Și doamna Anisie ne flutura datele de la inspectoratele școlare, care indicau că aproape toate cadrele didactice de predare au fost instruite pentru predarea cursurilor online și că toate manualele au ajuns la elevi.
În realitate însă situația era cu totul alta.
Este interesant de văzut ce vor raporta acum inspectorii școlari, dacă perfecțiunea din teritoriu a dispărut subit.