Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Șirul strategiilor și consultărilor fără sfârșit

Laurențiu Mușoiu 28.10.2020 - 00:10
Laurențiu Mușoiu

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a lansat în consultare publică strategia de digitalizare a Educației 2021 – 2027.

Share

Foarte bine că se elaborează o astfel de strategie și că sunt consultați actorii implicați.

Este, evident, o formă de normalitate.

Nu mai discut despre faptul că acest proiect vine cu mare întârziere și că au mai existat astfel de inițiative, cu alte denumiri, în mandatele altor miniștri, dar, ceea ce trebuie subliniat, fără finalitate.

Au fost numeroase proiecte ce sunau bine, în mare măsură, lansate în dezbatere publică, tot prin chestionare online ce trebuiau completate pe platforma MEC, ca și cel lansat luni, dar care nu s-au mai aplicat.

La o încercare rapidă de rememorare, îmi vine în minte un proiect de birocratizare a sistemului de învățământ, supus dezbeterii publice, în mandatul de ministru al lui Daniel Funeriu.

S-a schimbat ministrul și proiectul a fost abandonat.

În timpul și după mandatele de ministru ale Ecaterinei Andronescu, am uitat câte proiecte au fost abandonate.

Ultimul care îmi vine în minte este cel al noii legi a Educației, pactul pentru Educație.

Să sperăm că nu același destin îl va avea și strategia de digitalizare lansată în dezbatere publică în mandatul Monicăi Anisie.

De menționat că nu avem nici măcar o formă finală a proiectului, iar la începutul lunii decembrie expiră mandatul actualului ministru și reapare perspectiva lipsei de continuitate, a unui nou ministru cu noi idei “inovatoare”.

Monica Anisie va avea însă ocazia, în cazul în care proiectul său va fi abandonat de noul ministru, să devină un comentator, cum este cazul multor foști șefi ai învățământului, care să spună ce inițiativă grozavă a avut ea, dar care a fost sabotată.

Probabil că atunci nu va mai vorbi doar pe la posturi de televiziune ce îi sunt prietenoase – oricum strategia nu a ținut, deoarece a comis gafe memorabile și când nu a fost provocată (în tenis – greșeli neforțate).

Dar nu acest lucru este benefic învățământului românesc, mai ales în această perioadă extrem de dificilă, fiind nevoie de acțiuni imediate pentru digitalizare, nu de povești.

În Legea Educației Naționale este prevăzută digitalizarea, încă din anul 2011, prin urmare, avem baza legală, dar lipsesc măsurile concrete.

Comentarii

loading...