Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sursă foto: Shutterstock

Sursă foto: Shutterstock

3 lucruri care se schimbă în viața unui bărbat după vârsta de 50 de ani

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Odată cu trecerea anilor, corpul și perspectiva noastră asupra vieții încep să se schimbe. Unele schimbări sunt pozitive, pe când altele constituie provocări, pentru care e bine să fii pregătit. După 50 de ani, bărbații au de-a face cu schimbări fizice și riscuri mai mari pentru anumite afecțiuni. Bineînțeles, aceste schimbări pot avea loc mai devreme sau mai târziu, fiecare persoană fiind diferită, însă împlinirea vârstei de 50 de ani reprezintă deseori un prag psihologic. Iată ce schimbări apar în viața unui bărbat după această vârstă:

 

1. Te confrunți cu un risc mai mare de afecțiuni ale prostatei

Corpul tău se schimbă după 50 de ani. Mușchii își pierd din elasticitate și din mobilitate, nivelul de testosteron scade, iar corpul are un conținut mai redus de apă. Totodată, ai un risc mai mare să dezvolți afecțiuni precum cele ale prostatei. Cea mai întâlnită dintre acestea este hipertrofia benignă a prostatei (cunoscută și sub denumirea de adenom de prostată), care apare în special la bărbații cu vârste peste 50 de ani.

Adenomul de prostată se manifestă prin obstrucție urinară și prin apariția, în unele cazuri, a infecțiilor și pietrelor la rinichi. Aceste simptome pot fi incomode în viața de zi cu zi, însă, din fericire, există multe soluții din care poți alege dacă te confrunți cu această problemă. Medicul îți va indica cel mai potrivit tratament prostata, fie că e vorba de unul medicamentos, chirurgical, prin ultrasunete, prin microunde sau prin dilatare.

 

2. Te vei îngrășa mai ușor

Se estimează că adulții, până la vârsta mijlocie, iau în greutate aproape un kilogram în fiecare an. Pe măsură ce timpul trece, aceste kilograme acumulate de-a lungul timpului devin din ce în ce mai vizibile. Chiar dacă ai avut grijă să eviți kilogramele în plus, din păcate, odată cu vârsta, eforturile tale ar trebui să fie mai intense. Potrivit Next Avenue, în timp, celulele noastre devin mai rezistente la insulină, ceea ce crește riscul acumulării țesutului adipos în zona abdominală, dar și riscul apariției diabetului de tip 2. În plus, metabolismul scade cu 10-15% până la 50 de ani, ceea ce are un impact asupra capacității corpului de a arde calorii la fel de eficient.

Soluția constă în adaptarea stilului de viață la noile nevoi ale corpului. Chiar și în cazul în care nu ai fost nevoit până la această vârstă să faci eforturi ca să îți ții greutatea sub control, de acum înainte devine important să ai o dietă sănătoasă și să faci activități fizice.

 

3. Îți scade densitatea osoasă și crește riscul osteoporozei

Unul din 5 bărbații cu vârsta peste 50 de ani suferă o fractură. Odată cu vârsta, scade densitatea osoasă, ceea ce conduce și la alte probleme, cum ar fi creșterea riscului osteoporozei. În România, se estimează că 6% din bărbații de peste 50 de ani dezvoltă osteoporoză, aceasta fiind în mod greșit asociată cu femeile. Numărul total al persoanelor din România cu această afecțiune depășea 590.000 în 2010, potrivit Fundatiei Internationale pentru Osteoporoza. Din păcate, e dificil să urmărești instalarea acestei boli, deoarece nu are niciun simptom până în momentul în care apare o fractură.

Și în cazul schimbărilor de la nivelul oaselor, este nevoie de modificarea stilului de viață, astfel încât să previi sau să ții sub control riscul osteoporozei. Dacă ai fost o persoană activă până la această vârstă, atunci oasele și musculatura ar trebui să fie într-o condiție mai bună. În orice caz, e benefic să menții o greutate normală și să faci exerciții fizice care au rolul de a te face mai puternic. În plus, e bine să îți faci analize regulate și să incluzi în alimentație necesarul zilnic de calciu și vitamina D. Dacă ești diagnosticat cu osteoporoză, medicul ți-ar putea prescrie și anumite medicamente.

Comentarii

loading...