13.5 C
București
vineri, 24 septembrie 2021

5 măsuri pentru evitarea instalării prediabetului

Există o serie de factori de risc – greutatea excesivă, vârsta de peste 45 de ani și sedentarismul – care pot duce spre diabet de tip 2 și boli cardiovasculare dacă nu luați măsuri pentru a ”scăpa” de prediabet. Medicii spun că, deşi în majoritatea cazurilor nu sunt prezente simptome, nivelul crescut al zahărului din sânge poate să ducă la sete excesivă, urinare frecventă, vedere neclară sau oboseală prelungită. Specialiştii propun cinci măsuri simple de prevenţie:
 

Slăbiți

Dacă scăpați de 7% din greutatea corporală, efectele vor fi spectaculoase. Primul pas pentru a preveni instalarea diabetului este să mâncați alimente mai sănătoase și cu mai puține calorii. Începeți să monitorizați greutatea, obiceiurile alimentare și nivelul de activitate fizică.

Mâncați sănătos

O regulă demnă de urmat este să umpli jumătate de farfurie cu legume fără amidon (sparanghel, varză de Brusseles sau morcovi); un sfert de farfurie trebuie să fie cu legume cu amidon (cartofi, porumb sau mazăre), iar restul farfuriei ar trebui să fie constituit din proteine (pui, pește sau fasole). Aveți grijă la carbohidrați, care pot crește glicemia.

Activitate fizică

Veți slăbi mai ușor și vă veți simi mai bine dacă veți arde mai multe calorii, iar o plimbare de 30 de minute în pas rapid, de 5 ori pe săptămână, ar trebui să fie suficientă.

Somn

Dacă nu puteți dormi, vă treziți prea devreme sau dormiți mai puțin de cinci ore pe noaptea, cel mai probabil veți ajunge la diabet. Ideal este să dormiți 7-8 ore pe noapte. Ca să aveți un somn liniștit, evitați consumul de alcool sau cofeină în timpul serii şi culcați-vă la aceleași ore mereu.

Medicația

Anumite medicamente vă pot ajuta să țineți glicemia, greutatea, colesterolul și tensiunea arterială sub control – toate acestea pot fi date peste cap în prediabet.

 

 

Elena Marinescuhttp://elena-marinescu
Elena Marinescu, redactor Rl online
Ultima oră
Pe aceeași temă