Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Durata de implementare a proiectului este de trei ani

Durata de implementare a proiectului este de trei ani

Bani europeni pentru digitalizarea sistemului medical din România

Ministerul Sănătăţii şi Direcţiile de sănătate publică vor simplifica şi digitaliza procedurile de autorizare şi avizare din sistemul medical, în următoarea perioadă, prin intermediul unui proiect cu finanţare europeană.

Elena Marinescu 0 comentarii

În această săptămână Ministerul Sănătăţii a primit aprobare pentru un al doilea proiect, din cele şapte de interes major depuse în cadrul Programului Operaţional Capacitate Administrativă (POCA), se arată într-un comunicat al MS. Finanţarea europeană de peste 21 de milioane de lei va fi utilizată pentru creşterea capacităţii administrative a MS şi a Direcţiilor sănătate publică judeţene/ a municipiului Bucureşti prin introducerea unor soluţii informatice eficiente, susţine sursa citată.

"Am gândit acest proiect cu scopul de a reduce birocraţia şi a creşte transparenţa instituţională. Vor fi implementate măsuri de simplificare a procedurilor pentru cetăţeni şi de reducere a poverii administrative pentru mediul de afaceri. Vom reduce timpii de aşteptare prin digitalizarea serviciilor de avizare şi autorizare, arhivarea electronică, digitalizarea fluxurilor de lucru de bază din minister. Proiectul are şi o componentă de formare profesională prin instruirea a 200 de persoane implicate în acest proces de implementare a soluţiilor informatice", afirmă ministrul Sorina Pintea, citată în comunicat.

Proiectul, conform comunicatului, va contribui la soluţionarea nevoilor identificate la nivelul MS/DSP prin: posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru avizare/ autorizare prin implementarea înregistrării electronice şi a arhivării electronice a documentelor la nivelul MS/ DSP; digitizarea fluxurilor interne ale MS/ DSP aferente avizării/ autorizării prin intermediul platformei informatice, eliminând posibilitatea dublării şi inconsecvenţei datelor şi informaţiilor deţinute în cadrul instituţiei. Totodată, proiectul va ajuta la dezvoltarea şi implementarea unei soluţii de portal care va asigura accesul facil al cetăţenilor şi mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice şi încărcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare.

"De asemenea, se va realiza instituirea unui mecanism electronic de schimb al informaţiilor între instituţie şi cetăţeni/ mediul de afaceri/ beneficiari prin intermediul portalului integrat cu modulul de înregistrare electronică, eliminând astfel obligativitatea depunerii solicitărilor în format letric la sediul instituţiei, oferind posibilitatea completării dosarelor fără deplasarea la sediul instituţiei", se arată în comunicat. Noul proiect va contribui şi la retro-digitalizarea dosarelor de avizare/autorizare din arhiva fizică din ultimii trei ani.

 

Comentarii

loading...