12 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSănătateDigitalizare în industria farma

Digitalizare în industria farma

Platforma Doctrina permite medicilor și farmaciștilor acces direct la informații despre patologii și produse farmaceutice, prin intermediul conținutului video. Acoperim, după primii ani de funcționare, 70% dintre farmaciștii și asistenții de farmacie din România. Anul trecut am triplat și numărul medicilor înscriși în platformă. De asemenea, am diversificat serviciile către producție, consultanță și alte unelte de digital marketing, astfel încât prezentările disponibile în platformă să fie cât mai performante și mai interesante pentru audiență, specialiștii din industria sănătății – declară Doru Mircea, Fondator și Business Development Manager Doctrina România.

 Digitalizarea comunicării în farma, încă la început

În prezent, sunt peste 8000 de farmaciști și respectiv 7000 de asistenți de farmacie înregistrați ca utilizatori pe Doctrina. Anul trecut, 44% dintre farmaciștii înregistrați și 50% dintre asistenții de farmacie au urmărit complet cel puțin o prezentare de produs sau brand farmaceutic prin platforma Doctrina.

În 2018, prezentările din platforma Doctrina.biz au fost urmărite în medie de 4500 farmaciști, asistenți de farmacie și medici.

Platformele de digital marketing eficientizează resursele alocate de către producătorii din farma, însă demersul este unul relativ nou pentru piață. În România, Doctrina este singura platformă de interacțiune directă și bidirecțională cu specialiștii din domeniu, iar la nivel European mai sunt doar 1-2 proiecte similare. Însă în ciuda faptului ca pe canalele digitale pot fi măsurați și urmăriți mai mulți indicatori de interacțiune și eficiența comunicării este incomparabil mai bună, industria farma din România alocă în continuare majoritatea resurselor către canalele tradiționale de comunicare. TV-ul, radio-ul și evenimentele tip simpozion, conferință sau congres rămân dominante. Creșterea digitalului este într-un ritm destul de lent comparativ cu alte țări europene, deși interesul din partea profesioniștilor din sănătate este cel mai ridicat din regiune –remarcă Doru Mircea.

 2019, un an de creștere

Planurile de dezvoltare ale Doctrina în România pentru 2019 includ creșterea numărului de clienți ca urmare a dezvoltării portofoliului de servicii și a creșterii interesului industriei față de oportunitățile digitale.

Platforma B2B de marketing specializată în digitalizarea comunicării cu specialiștii din industria farma și sănătate estimează pentru acest an o creștere de 30% a cifrei de afaceri, către 300.000 euro.

 Despre Doctrina

Doctrina.Biz este prima platformă de marketing digital dedicată industriei farma și de sănătate. Platforma facilitează interacțiunea directă cu profesioniștii din această industrie, farmaciști, asistenți de farmacie și medici, prin intermediul conținutului video. Este prima soluție de marketing B2B, pentru digitalizarea comunicării în aceasta industrie.

Doctrina este prezentă în Slovenia (țara de origine), Croația, România, Polonia, Rusia, Marea Britanie și Turcia. În România, Doctrina este dezvoltată ca franciză de medicul antreprenor Doru Mircea.

Cele mai citite

Un bărbat din Harghita a găsit un proiectil și două cartușe în curtea casei

Un bărbat dintr-un sat din Harghita a sunat miercuri seara la 112 și a anunțat că a găsit în curte în urma unor săpături,...

Se dezumflă balonul Green Deal!

În România, nu se vorbește deloc despre eșecul reuniunii miniștrilor de mediu din UE, cu privire la adoptarea Legii pentru Refacerea Naturii. Deși grupul...

Atentat Moscova: bilanțul atacului a ajuns la 143 de morți

Bilanţul atentatului comis în suburbia Moscovei săptămâna trecută a urcat miercuri la 143 de morţi, potrivit unui nou raport comunicat de autorităţile ruse, atacul...
Ultima oră
Pe aceeași temă