13.3 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSănătateMinisterul Sănătății prezintă documentele necesare pentru a profesa ca medic

Ministerul Sănătății prezintă documentele necesare pentru a profesa ca medic

Astfel, proiectul prevede că, pentru a-şi desfăşura profesia, unităţile sanitare vor solicita medicilor documente, printre care: diploma de licenţă, certificatul de medic specialist sau primar, documente privind schimbarea numelui, certificatul de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs.

“În ultima perioadă, Ministerul Sănătăţii s-a confruntat cu o serie de situaţii privind exercitarea activităţilor de medic, respectiv de medic stomatolog în unităţi sanitare publice sau private de către persoane neautorizate sau care nu îndeplinesc condiţiile legale pentru exercitarea profesiei. În acest sens, am elaborat alăturatul Proiect de Ordin privind condiţiile necesare în vederea exercitării profesiei de medic, medic stomatolog şi respectiv farmacist pe teritoriul României în cadrul unităţilor sanitare publice şi private”, se arată în referatul de aprobare.

Conform proiectului, în situaţia persoanelor fizice independente, pe lângă documentele menţionate este necesar să se solicite şi certificatul de înregistrare de la administraţia fiscală în care domiciliază.

“În vederea exercitării profesiei de medic pe teritoriul României, unităţile sanitare publice şi private solicită următoarele documente: cererea în care se menţionează postul pentru care persoana interesată doreşte să concureze sau să se angajeze, după caz; diploma de licenţă şi certificatul de specialist sau primar pentru medici, în original şi copie, ce va fi certificată de un reprezentant al angajatorului; documente privind schimbarea numelui în original şi copie, ce va fi certificată de un reprezentant al angajatorului; certificatul de membru al organizaţiei profesionale cu viza pe anul în curs, în original şi copie, ce va fi certificată de un reprezentant al angajatorului; dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în original; cazierul judiciar, în original; certificat medical format A5 din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic şi neuropsihic pentru exercitarea activităţii pentru postul pentru care candidează sau doreşte să se angajeze, în original; actul de identitate în termen de valabilitate, în original şi copie, ce va fi certificată de un reprezentant al angajatorului”, se arată în proiect.

Cele mai citite

CSM a respins suspendarea judecătoarei Ancuța Popoviciu din funcție

Consiliul Superior al Magistraturii(CSM) a respins suspendarea Ancuței Popoviciu din funcţie, asa cum ceruse Inspecția Judiciară, potrivit europafm.ro. Săptămâna trecută, chiar judecătoarea ceruse să se...

Ocolul Bucureștiului în 30 de zile

Coaliția PSD-PSD a făcut un ocol de treizeci de zile pentru a ajunge de unde a plecat. “Și mă ocoli...” – vorba bancului. Dar...

De ce să alegi călătoria cu autobuzul sau autocarul de la Bucureşti la Chişinău?

Călătoria cu autobuzul sau autocarul de la București la Chișinău poate fi o opțiune excelentă pentru cei care caută o modalitate confortabilă și accesibilă...
Ultima oră
Pe aceeași temă