Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Piaţa de medicamente fără prescripţie medicală, în creştere cu 14,4% în 2018

Piaţa de medicamente fără prescripţie medicală, în creştere cu 14,4% în 2018

Piaţa de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a înregistrat o creştere de 14,4% în 2018, comparativ cu anul anterior, informează luni RASCI.

Rl online 0 comentarii

Valoarea totală a acestui segment de piaţă a fost de 3,552 miliarde de lei, în 2018, de la 3,104 miliarde de lei, înregistrat la nivelul anului 2017.

În ceea ce priveşte ultimul trimestru al anului trecut valoarea totală a segmentului de piaţă OTC a fost de 1,023 miliarde de lei, o creştere de aproximativ 19,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când înregistra 858 milioane de lei.

În ultimul trimestru din 2018, cea mai mare creştere a fost înregistrată de categoria "Răceală, gripă şi alergii", respectiv de 28,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017, şi de 105,7% faţă de trimestrul precedent, în contextul valului de viroze şi al epidemiei de gripă de la finalul anului 2018.

În ceea ce priveşte clasamentul creşterilor înregistrate la nivelul categoriilor de produse faţă de trimestrul anterior, următoarele poziţii sunt ocupate de categoria de vitamine, minerale şi suplimente, cu un procent de 17,5%, apoi categoria de produse analgezice, cu o creştere de 12,2%, categoria produselor cu indicaţie în afecţiuni gastrointestinale (+8,3%) şi categoria Lifestyle OTC (+5,6%).

Categoria de produse dermatologice a scăzut faţă de trimestrul anterior, cu 26,7%, înregistrând însă un trend ascendent la nivelul întregului an, aceasta fiind una dintre categoriile de produse a căror evoluţie este puternic influenţată de sezonalitate.

Cu toate acestea, la nivel de volum de vânzări şi cotă de piaţă, clasamentul categoriilor de produse arată uşor diferit, pe primul loc la nivel de T4 2018 aflându-se categoria "Răceală, gripă şi alergii", cu vânzări de 270,9 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 26,5%. Aceasta este urmată de categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 205,3 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 20,1%.

Categoria de produse dermatologice este singura care a înregistrat scăderi faţă de trimestrul anterior, de la 84,1 milioane de lei în vânzări şi o cotă de piaţă de 10,1% în T3 2018, la vânzări de 66,4 milioane de lei şi 6,5% cotă de piaţă, în T4 2018.

La nivelul întregului an, cele mai căutate produse au fost cele din categoria "Răceală, gripă şi alergii", cu vânzări de 791,5 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 22,3%, urmate de cele din categoria Lifestyle OTC, cu vânzări de 764,2 milioane de lei şi cotă de piaţă de 21,5%, categoria de produse cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, care a înregistrat vânzări de 690,5 milioane de lei şi cotă de piaţă de 19,4%.

La diferenţe mai mari, urmează categoriile de analgezice, cu 479,1 milioane de lei, respectiv categoria de vitamine, minerale şi suplimente, cu 437 milioane de lei. Categoria de produse dermatologice ocupă ultima poziţie în clasamentul pe anul 2018, cu vânzări totale de 273,6 milioane de lei.

RASCI este afiliată la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), organizaţie europeană non-profit care este vocea sectorului de îngrijire personală în Europa şi care reuneşte mai mult de 2.000 de companii şi asociaţii profesionale.

Asociaţia susţine administrarea responsabilă şi avizată prin informarea corectă şi educarea consumatorilor şi pacienţilor din România, iar cea mai notabilă iniţiativă RASCI, în acest sens, este campania "Despre sănătate, cu responsabilitate', un demers educaţional asumat pe termen lung, derulat încă de la finalul anului 2017.

Comentarii

loading...