7.4 C
București
miercuri, 27 martie 2024
AcasăSănătateSondaj: pacienții români, nemulțumiți de serviciile medicale

Sondaj: pacienții români, nemulțumiți de serviciile medicale

Acestea sunt concluziile unui sondaj realizat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate de evaluare a satisfacției asiguraților față de calitatea serviciilor medicale furnizate în sistemul de asigurări de sănătate pentru semestrul I din 2018. Raportul aflat pe site-ul CNAS nu precizează numărul de respondenți și nici modalitatea prin care au fost aplicate chestionarele. 79,2% dintre respondenți au răspuns că sunt informați asupra drepturilor și obligațiilor ce le revin din sistemul asigurărilor sociale de sănătate, 10,39% că nu și 10,41% că nu știu.

44,35% dintre pacienți susțin că sistemul le acordă parțial sau deloc serviciile de care au nevoie. Doar 55,73% din respondenți spun că sistemul le asigură în totalitate serviciile medicale de care au nevoie, 34,26% doar parțial și 10,09% deloc. 72,21% din cei care au răspuns spun că se programează pentru consultație la cabinetul medicului de familie, 18,84% uneori și 8,95% că nu se programează. 79,5% au răspuns că beneficiază de toată atenția și înțelegerea medicului de familie, 7,6% că nu și 12,9% doar parțial. Doar 37,08% dintre respondenți au spus că au beneficiat în ultimii 2 ani de investigații de înaltă performanță (PET/CT – 12,07 %, RMN -13,8%, scintigrafie – 5,49%, angiografie – 5,72%). 53,6% au spus că au fost internați într-un spital în ultimii 2 ani, 46,4% că nu. Doar 56,3 dintre pacienți au răspuns că medicamentele necesare tratamentului au fost procurate și administrate de spital, 13,3% că au fost cumpărate, 20,1% că au fost ambele variante. 80,8% dintre pacienți s-au declarat mulțumiți de atenția și înțelegerea personalului medical din spital, 19,2% au fost nemulțumiți pentru că nu li s-au oferit informațiile privind procedurile, riscurile și alternativele medicale propuse.

30% din pacienți nu își găsesc ușor medicamentele. În plus, 69,64% dintre pacienți spun că accesibilitatea la medicamente este crescută, găsesc mereu în farmacii medicația prescrisă, 23,8% că nu își procură mereu ușor medicamentele, 6,56% că este scăzută și își procură foarte greu medicamentele. O întrebare foarte interesantă arată intenția autorităților de a restrânge pachetul de bază. Potrivit info-pacienti.ro, pacienții au fost puși să opteze între a plăti direct la furnizorul de servicii sau a avea o asigurare voluntară de sănătate întrucât „viitorul sistem de asigurări sociale de sănătate va implica un pachet de bază mai restrâns decât cel existent în prezent”. Dacă ar trebui să beneficiaţi de servicii neacoperite de pachet, aţi opta pentru: plata directă la furnizor – 61,7%, o asigurare voluntară de sănătate – 38,3%. 

 

 

Elena Marinescu
Elena Marinescuhttp://elena-marinescu
Elena Marinescu, redactor Rl online
Cele mai citite

Un judecător i-a impus restricții de comunicare lui Donald Trump

Judecătorul din procesul penal al lui Donald Trump la New York i-a impus marţi restricţii de comunicare, în special în ceea ce priveşte martorii,...

SUA „vor continua” să parașuteze ajutor umanitar în Gaza

Statele Unite(SUA) "vor continua" să paraşuteze ajutor umanitar în Fâşia Gaza, a afirmat marţi un purtător de cuvânt al Consiliului de Securitate Naţională al...

Mai mulți palestinieni au murit în încercarea de a ajunge la ajutoarele parașutate

Ajutoarele aruncate din avion au căzut în apă. Biroul de presă al guvernului din Gaza, condus de Hamas, susţine că 18 palestinieni au murit...
Ultima oră
Pe aceeași temă