Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sondaj: pacienții români, nemulțumiți de serviciile medicale

Sondaj: pacienții români, nemulțumiți de serviciile medicale

Aproape jumătate din români (44,35%) se declară nemulțumiți de serviciile medicale oferite în calitate de asigurați, foarte puțini beneficiază de investigații de înaltă performanță, își cumpără în continuare medicamentele în spital și le găsesc greu în farmacii.

Elena Marinescu 0 comentarii

Acestea sunt concluziile unui sondaj realizat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate de evaluare a satisfacției asiguraților față de calitatea serviciilor medicale furnizate în sistemul de asigurări de sănătate pentru semestrul I din 2018. Raportul aflat pe site-ul CNAS nu precizează numărul de respondenți și nici modalitatea prin care au fost aplicate chestionarele. 79,2% dintre respondenți au răspuns că sunt informați asupra drepturilor și obligațiilor ce le revin din sistemul asigurărilor sociale de sănătate, 10,39% că nu și 10,41% că nu știu.

44,35% dintre pacienți susțin că sistemul le acordă parțial sau deloc serviciile de care au nevoie. Doar 55,73% din respondenți spun că sistemul le asigură în totalitate serviciile medicale de care au nevoie, 34,26% doar parțial și 10,09% deloc. 72,21% din cei care au răspuns spun că se programează pentru consultație la cabinetul medicului de familie, 18,84% uneori și 8,95% că nu se programează. 79,5% au răspuns că beneficiază de toată atenția și înțelegerea medicului de familie, 7,6% că nu și 12,9% doar parțial. Doar 37,08% dintre respondenți au spus că au beneficiat în ultimii 2 ani de investigații de înaltă performanță (PET/CT – 12,07 %, RMN -13,8%, scintigrafie – 5,49%, angiografie – 5,72%). 53,6% au spus că au fost internați într-un spital în ultimii 2 ani, 46,4% că nu. Doar 56,3 dintre pacienți au răspuns că medicamentele necesare tratamentului au fost procurate și administrate de spital, 13,3% că au fost cumpărate, 20,1% că au fost ambele variante. 80,8% dintre pacienți s-au declarat mulțumiți de atenția și înțelegerea personalului medical din spital, 19,2% au fost nemulțumiți pentru că nu li s-au oferit informațiile privind procedurile, riscurile și alternativele medicale propuse.

30% din pacienți nu își găsesc ușor medicamentele. În plus, 69,64% dintre pacienți spun că accesibilitatea la medicamente este crescută, găsesc mereu în farmacii medicația prescrisă, 23,8% că nu își procură mereu ușor medicamentele, 6,56% că este scăzută și își procură foarte greu medicamentele. O întrebare foarte interesantă arată intenția autorităților de a restrânge pachetul de bază. Potrivit info-pacienti.ro, pacienții au fost puși să opteze între a plăti direct la furnizorul de servicii sau a avea o asigurare voluntară de sănătate întrucât „viitorul sistem de asigurări sociale de sănătate va implica un pachet de bază mai restrâns decât cel existent în prezent”. Dacă ar trebui să beneficiaţi de servicii neacoperite de pachet, aţi opta pentru: plata directă la furnizor - 61,7%, o asigurare voluntară de sănătate - 38,3%. 

 

 

Comentarii

loading...