Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Stare de spirit bună printr-o alimentație corectă

Stare de spirit bună printr-o alimentație corectă

Ați observat cu siguranță că după o masă copioasă, sau chiar după un sandwich preferat, intenția noastră este să ne simțim mai obosiți, iar starea de spirit să se schimbe. Ce se întâmplă de fapt ?

Valentina Vlădoi 0 comentarii

Corpului uman îi ia circa două ore pentru a digera fructele, legumele sau carbohidrații și circa patru ore pentru digestia cărnii animale.

De cele mai multe ori combinăm carbohidrații cu proteinele din carne, ceea ce duce la încetinirea digestiei, iar de aici vine și starea de oboseală.

De asemenea consumul de lichide în timpul mesei încetinește digestia, imaginați-vă un castron cu mâncare care intra în mașina de tocat, în care se toarnă lichide. Mâncarea începe să pluteasă, și astfel devine mai dificilă absorbția.

Iată câteva sfaturi pentru o digestie mai ușoară și pentru o stare de bine după fiecare masă:

Consumați un pahar de apă cu cel puțin zece minute înainte de a lua masa.

Fiecare dintre noi are mâncărurile sale preferate, nu trebuie să le eliminăm de pe listă, ci doar să le modificăm puțin. Un exemplu ar fi pilaful, bogat în carbohidrați, pe care majoritatea persoanelor îl mănâncă în combinație cu diverse tipuri de carne.

Ce trebuie schimbat? Mâncați pilaful simplu, doar cu legume. După prima masă veți observa deja o diferență.

Cartofii și carnea de asemenea sunt combinația ”devastatoare” în ceea ce privește digestia. Cartofii pot fi înlocuiți cu o salată, care grăbește digestia, iar dacă ne-au rămas în cap, îi putem avea la gustarea următoare.

Mâncarea de tip fast-food este plăcerea fiecăruia și cu toții știm starea de oboseală pe care o avem după ce o consumăm. Primul pas este să scăpați de sosuri și de cartofii prăjiți și veți constata o schimbare în bine.

Fructele și legumele de asemenea joacă un rol foarte important pentru o stare energică. Este indicat ca la micul dejun și în timpul zilei după fiecare masă să servim un fruct. Acestea ajută la grăbirea digestiei și dau energia necesară organismului.

Majoritatea persoanelor încep diete sau schimbarea bruscă a alimentației, dar niciodată acest lucru nu poate fi dus la bun sfârșit.

Acestea sunt niște trucuri simple pe care le poți face fără să simți o diferență majoră în ceea ce privește stilul tău alimentar și care îți vor crește energia și optimismul pe fiecare plan.

Comentarii

loading...