Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

ANI: Cinci funcţionari publici, în incompatibilitate şi conflict de interese

ANI: Cinci funcţionari publici, în incompatibilitate şi conflict de interese

Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi conflict de interese de natură administrativă în cazul a cinci foşti şi actuali funcţionari publici.

Rl online 0 comentarii

Potrivit unui comunicat al ANI, transmis joi de Agerpres, Olteanu Mariana, funcţionar public în cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, a fost găsită în stare de incompatibilitate pentru că în perioada 2 decembrie 2004 - 29 mai 2014 a deţinut simultan calitatea de funcţionar public (inspector) şi funcţia contractuală de expert procurări servicii la Unitatea de Management a Proiectului din cadrul aceluiaşi minister, încălcând dispoziţiile art. 94, alin. (1) şi (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.

Incompatibilitatea a fost constatată şi în cazul lui Matei Mihai, funcţionar public în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Fundu Moldovei, judeţul Suceava, care în perioada exercitării funcţiei publice de consilier juridic a desfăşurat activităţi remunerate în baza unor contracte de asistenţă juridică încheiate cu instituţii publice, pentru prestarea de activităţi cu caracter juridic, care sunt în legătură directă cu atribuţiile exercitate în calitate de funcţionar public, potrivit fişei postului.

Tot în stare de incompatibilitate a fost găsit şi Takacs Mihai, fost director al Direcţiei Resurse Umane din cadrul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor. Acesta a deţinut funcţia publică de consilier superior la Unitatea Centrală pentru Reforma Administraţiei Publice din MAI, respectiv funcţia publică de consilier la Compartimentul Strategia UE pentru regiunea Dunării din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (ca urmare a predării posturilor şi a personalului din unele structuri ale aparatului central al MAI începând cu data de 15 ianuarie 2013), simultan cu următoarele funcţii: inspector general la Inspectoratul de Stat în Construcţii, în perioada 2 decembrie 2010 - 15 februarie 2012; director al Direcţiei Resurse Umane în cadrul Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, în perioada 13 martie 2012 - 29 iulie 2013; consilier personal al ministrului Transporturilor, pe durata mandatului demnitarului, în perioada 14 iunie 2012 - 21 decembrie 2012.

Conflictul de interese administrativ a fost constatat în cazul lui Costea Valentin, consilier în cadrul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, Centrul Judeţean Călăraşi - Centrul Local Lehliu Gară, care în perioada exercitării funcţiei publice de consilier a intervenit în procesul de gestionare a cererilor unice de plată pe suprafaţă depuse de către mama şi de către fiica sa.

De asemenea, conflictul de interese administrativ a fost constatat şi în cazul lui Gîlcă Valentin - Gheorghe, fost funcţionar public cu statut special în cadrul Inspectoratului Judeţean de Poliţie Prahova - Serviciul Ordine Publică. Acesta, în perioada exercitării funcţiei publice cu statut special (1 ianuarie 2002 - 28 februarie 2017), a întocmit şi semnat mai multe documente cu ocazia controalelor efectuate la SC Selket SRL Ploieşti, societate în cadrul căreia persoana evaluată a avut calitatea de salariat - formator/ profesor.

Conform ANI, persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Takacs Mihai şi Gîlcă Valentin - Gheorghe nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare, precizează sursa citată.

Comentarii

loading...