Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Fondurile de la Bruxelles, binefacere la malul Dunării

Fondurile de la Bruxelles, binefacere la malul Dunării

Bani europeni pentru tramvaiele din Galați

Galațiul devine primul oraș din țară care accesează finanțări europene pentru proiecte deja finalizate prin fonduri proprii sau din credite.

Ticu Ciobotaru 0 comentarii

Autoritățile locale au posibilitatea de a primi finanțări europene și pentru proiecte care au fost finalizate sau sunt în curs de implementare, a căror finanțare a fost asigurată din fonduri proprii sau prin credite contractate cu instituții financiare internaționale, precum Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) sau Banca Europeană pentru Investiții (BEI).

Singura condiție este ca aceste proiecte, pentru care e solicitată finanțarea UE, să îndeplinească condițiile de eligibilitate din cadrul domeniului respectiv. Potrivit primarului Ionuț Pucheanu, Galațiul este singurul municipiu din țară care va obține finanțarea a trei proiecte de modernizare a transportului local.

„Cred că, în momentul de față, vom deveni singurul municipiu din România care va beneficia de bani din retrospectiva pe fonduri europene. E vorba de banii cheltuiți de Primăria Municipiului Galați pentru achiziția de troleibuze, pentru sistemul de ticketing și de modernizarea străzii Traian, pe segmentul cuprins între Baia Comunală şi Piaţa Centrală, unde există şi tramvai“, ne-a declarat primarul Galațiului.

Municipalitatea a realizat cele trei proiecte în baza unui credit de 100 milioane de lei contractat la BERD pentru modernizarea transportului local. Prin acel credit a fost finanțată achiziționarea a 50 de autobuze, 14 troleibuze și opt tramvaie, implementarea sistemului de ticketing în transportul local și modernizarea străzii Traian, arteră prin care să fie asigurată traversarea rapidă a orașului. Au fost achiziționate deja cele 14 troleibuze și din econonomia realizată la procedura de achiziție vor mai fi cumpărate încă trei. Strada Traian a fost modernizată, iar implementarea sistemului de ticketing este în curs de realizare, urmând să devină funcțional peste câteva luni.

 

Finanțare consistentă, de 14 milioane de euro

Acum, o parte din proiectele finanțate prin creditul BERD vor fi decontate din bani europeni, Primăria Galați urmând să primească de la autoritatea de management suma de 14 milioane de euro.

„Sunt aproximativ 14 milioane de euro care, în principiu, ar trebui să intre în vistieria municipiului Galaţi până la sfârşitul anului, dacă cele trei proiecte pe care le vom depune vor trece de toate etapele de analiză din cadrul Ministerului Fondurilor Europene. Nu cred că avem de ce să ne facem griji legat de cele trei proiecte, ele sunt pe repede înainte. Singurul care e uşor întârziat, pentru că s-au solicitat nişte documente suplimentare, e legat de sistemul de ticketing, acolo unde s-au cerut documente de care, în momentul implementării, nu aveam nevoie, dar pentru fonduri europene sunt necesare. Încă suntem în termen“, spune primarul Ionuț Pucheanu. Suma de 14 milioane de euro e cea mai consistentă finanțare europeană obținută de Primăria Galați în ultimii ani. Evident, acești bani pot fi orientați către alte proiecte de dezvoltare edilitară, pentru că creditul contractat cu BERD a crescut gradul de îndatorare a Primăriei Galați, ceea ce a determinat scăderea fondurilor pentru dezvoltare.

 

Crește rata de absorbție a fondurilor UE

Aceste oportunități de obținere a unor finanțări și pentru investiții finalizate sau aflate în curs de implementare, au un efect benefic și la nivel național, ducând la creșterea ratei generale de absorbție a fondurilor europene. Autorităţile române și Comisia Europeană au convenit promovarea proiectelor retrospective pentru creșterea ratei de absorbție și evitarea pierderii fondurilor UE alocate. Proiectele retrospective sunt investiții finalizate sau în stadiu avansat de implementare, finanţate din fonduri proprii sau de la bugetul de stat sau din împrumuturi încheiate cu instituții financiare internaționale (BEI/BERD), pentru care România poate solicita rambursarea cheltuielilor, cu condiția să îndeplinească condițiile de eligibilitate aplicabile programelor operaționale. 

Comentarii

loading...