Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

CGMB ar putea aproba cofinanţări pe proiecte din POR, fonduri europene

CGMB ar putea aproba cofinanţări pe proiecte din POR, fonduri europene

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) ar putea aproba, în şedinţa din 24 octombrie, contractarea unei finanţări rambursabile interne de tip revolving de până la 140 milioane de lei.

Florin Budescu 0 comentarii

Ele ar fi necesare pentru cofinanţarea proiectelor Capitalei, care beneficiază de bani nerambursabili, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.

"Se aprobă contractarea şi/sau garantarea unei finanţări rambursabile interne de tip revolving în valoare totală de până la 140.000.000 lei, cu o perioadă de maturitate de până la 15 ani", prevede proiectul de hotărâre.

Potrivit documentului, contractarea şi/sau garantarea finanţării se face pentru cofinanţarea a 13 proiecte ce beneficiază de finanţare nerambursabilă prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, printre acestea numărându-se cele privind modernizarea şi dotarea liniilor de tramvai 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55 şi achiziţionarea de autobuze electrice necesare îmbunătăţirii transportului public de călători pe mai multe trasee.

Municipiul Bucureşti poate garanta finanţarea rambursabilă cu veniturile proprii ale bugetului local, în funcţie de cerinţele instituţiei finanţatoare, în condiţii care urmează a fi agreate de Municipiul Bucureşti cu respectiva instituţie, iar garanţiile astfel acordate vor fi constituite în conformitate cu legislaţia în vigoare, stipulează proiectul.

În raportul de specialitate al proiectului se arată că unul dintre obiectivele de interes major îl reprezintă transportul public de călători în Municipiul Bucureşti, care în ultimii ani a arătat o reducere semnificativă a numărului de călători. Acest aspect este cauzat de flota învechită şi de reţeaua de transport public insuficient dezvoltată, relevă sursa citată.

"Având în vedere gradul ridicat de uzură a flotei utilizate în transportul public de călători şi în concordanţă cu prevederile Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) 2016-2030 elaborat pentru regiunea Bucureşti-Ilfov, Primăria Municipiului Bucureşti s-a angajat să achiziţioneze 100 de tramvaie noi şi 100 de autobuze electrice şi să modernizeze 1,1 kilometri cale dublă linie de tramvai.

Toate aceste îmbunătăţiri vor contribui la reducerea cu 8.182 tone/an a emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat la nivelul municipiului Bucureşti, creşterea atractivităţii şi îmbunătăţirea eficienţei transportului public de călători, a frecvenţei şi a timpilor de parcurs, accesibilităţii şi, implicit, a transferului către acesta de la transportul privat cu autoturisme", prevede raportul de specialitate.

Conform aceluiaşi document, Municipiul Bucureşti a contractat 13 proiecte cu finanţare europeană în valoare totală de aproape 1,3 miliarde de lei (inclusiv TVA), din care aproximativ 995 milioane de lei reprezintă valoarea finanţării nerambursabile din sursă FEDR şi de la bugetul de stat (98% din cheltuielile eligibile), iar contribuţia totală a Municipiului Bucureşti este de aproximativ 301 milioane de lei.

Comentarii

loading...