Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

CFR Călători scurtează sezonul pe litoral

CFR Călători scurtează sezonul pe litoral

În ciuda faptului că sezonul estival începe la 1 Mai, societatea națională de transport feroviar de călători nu introduce decât la 30 iunie Trenurile Soarelui, care să facă legătura directă între București și Mangalia.

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

 
De zeci de ani încoace, la jumătatea lunii iunie CFR -Călători lansa, în jurul datei de 15, programul Trenurile Soarelui.

Zeci de garnituri plecau din București, dar și din alte orașe, spre malul mării, destinația finală fiind Mangalia, după ce lăsaseră turiștii în toate stațiunile de pe traseu. În acest an însă, CFR Călători a decis să scurteze sezonul estival, așa că de pe 15 iunie va fi introdus în circulație un singur tren direct până la Mangalia. Este vorba de IRN (InterRegio Night) 12583 Timișoara Nord – Mangalia, cu trecere prin București Nord.

Pentru bucureșteni este singura variantă decentă de a ajunge în stațiunile de la malul mării în jurul prânzului. România nu este singura țară unde nu sunt trenuri directe spre litoral, fiind nevoie să schimbi garnitura într-o anumită gară, însă la noi legăturile sunt foarte proaste. În Portugalia, de exemplu, situația este aproape la indigo. Pentru a ajunge din Lisabona la Lagos, pe coasta Algarve, trebuie să schimbi trenul la Tunes, căci numai până aici este linie electrificată.

Între trenuri este însă o distanță de nici 15 minute și garniturile sunt garate la peroane alăturate, așa că nu te chinui prea mult cu bagajele. La noi, în schimb, în afară de trenul direct -menționat, trebuie să aștepți în gara Constanța chiar și două ore pentru a avea legătură spre Mangalia. Unde mai pui că, de obicei, trenul de la București este tras la linia 1 a gării Constanța, iar garnitura Regio spre Mangalia pleacă de la linia 4 sau 5. Trecerea se face prin pasajul subteran, care nu este dotat nici cu lifturi, nici cu scări rulante, așa că ești nevoit să iei troller-ul în brațe. Nu în ultimul rând, la Tunes, în Portugalia, sunt europeroane; la Constanța, nici pomeneală.

Am făcut comparația cu litoralul portughez, pentru că dacă luăm în calcul legătura dintre Paris și Nisa, pe Coasta de Azur, discuția alunecă în derizoriu. În Franța este TGV, care de la Paris la Marsilia circulă cu până la 350 km/oră, iar de acolo, chiar dacă viteza se reduce, linia este dublă și electrificată.

Revenind în România, începând cu 30 iunie, între București și Mangalia vor circula cinci perechi de trenuri directe, însă toate ”înghesuite” în prima parte a zilei. Ultima garnitură pleacă la ora 8.05, așa că dacă nu ești suficient de matinal riști să ai probleme în a ajunge la malul mării.

Contactați de „România liberă“, oficialii CFR Călători au dat vina pe lipsa de vagoane. ”Asigurăm cererea de transport, care este în creștere la nivel național, în limita parcului disponibil de material rulant. Anii trecuți, în această perioadă trenurile spre litoral circulau goale, în condițiile în care pe alte rute erau pline, așa că am preferat să începem din iulie”, ne-a declarat Adrian Vlaicu, director de marketing al operatorului feroviar de stat.

El a explicat că societatea pe care o reprezintă caută soluții pentru această problemă, care ar putea fi rezolvată după ce vor reveni de la reparații mai multe vagoane și automotoare. 

Cum a fost anul trecut 

În 2017, programul Trenurile Soarelui a început pe 9 iunie, într-o vineri. Timp de trei luni, până la data de 10 septembrie, peste 40 de trenuri au asigurat legături din toată țara către staţiunile de la Marea Neagră și către Delta Dunării.

Nu mai puțin de 16 trenuri au legat zilnic Bucureștiul de malul mării, dintre care șapte au circulat direct până la Mangalia, făcând legătura cu stațiunile din sudul litoralului. O noutate a sezonului trecut a fost revenirea, după ani buni, a utilizării Gării Băneasa pentru trenurile care vin de la Timișoara și Satu Mare, pentru a nu mai pierde timpul cu schimbarea locomotivei în Gara de Nord.  

Comentarii

loading...