Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Elevii, chemați la ore în afara programului, din comoditatea Inspectoratului Școlar

Elevii, chemați la ore în afara programului, din comoditatea Inspectoratului Școlar

Numeroși părinți ai elevilor și profesori din învățământul primar (învățători) din județul Dâmbovița sunt nemulțumiți că Inspectoratul Școlar îi obligă să vină la ore sâmbăta, din cauza unui cerc pedagogic programat marțea în timpul cursurilor.

Laurențiu Mușoiu 0 comentarii

Problema perturbării orelor elevilor cu astfel de activități la care sunt aduși obligatoriu profesorii nu este însă una nouă pentru Ministerul Educației și este extinsă la nivel național.

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Dâmbovița a programat un cerc pedagogic pentru învățători, în această săptămână, în mai multe centre (Târgoviște 1A, Târgoviște 1B, Târgoviște 2, Titu, Găești, Pucioasa, Fieni și Moreni), în mai multe școli, cu suspendarea orelor de curs și recuperarea obligatorie a acestora sâmbăta. Acest lucru a stârnit nemulțumirea părinților și dascălilor, care consideră că cercul pedagogic trebuia organizat, ca și până acum, în afara orelor destinate predării la clasă.

Avantajați de aceste programări sunt cei din Inspectorat, care nu au ore de predare de recuperat. De asemenea, mulți învățători și părinți ai elevilor, care fac naveta până la școală, sunt nemulțumiți de reprogramarea orelor sâmbăta, când mijloacele de transport în comun circulă mai rar sau nu circulă pe unele trasee. După ore, recuperarea orelor nu se poate face în școlile unde se învață în două sau trei schimburi și nici nu este eficientă datorită gradului ridicat de oboseală al elevilor. Astfel nu se respectă curba de efort zilnic al elevului. „La cercurile pedagogice, cadrele didactice nu trebuie să participe din obligație.Trebuie să participe dacă se consideră că activitățile desfășurate sunt atractive. Nu sunt atractive. Sunt impuse. Aceste activități trebuie desfășurate după cursuri, nu în timpul cursurilor, pentru că se cere recuperarea orelor. Recuperarea orelor se poate face sâmbăta. Asta înseamnă să fim plătiți mai mult pentru orele din timpul liber, ceea ce nu se face, iar părinții nu sunt de acord cu recuperarea orelor sâmbăta. Aceste activități nu sunt de niciun folos. Sunt activități regizate pe care le întâlnim, iar și iar, la anumite intervale de timp”, ne-a declarat un învățător din județul Dâmbovița, cu peste trei zeci de ani de experiență la catedră.

Surse din cadrul ISJ Dâmbovița au declarat pentru „România liberă“ că neatractivitatea cercului pedagogic pentru învățători și absența acestora de la cele organizate precedent au dus la programarea din timpul orelor de predare.

Inspectorul școlar general al județului Dâmbovița, Sorin Ion, nu a putut fi contactat telefonic pentru a comenta subiectul.

 

Ministerul Educației aruncă întreaga responsabilitate pe Inspectorat

 Cazul din județul Dâmbovița nu este însă unul singular și putem vorbi de o problemă la nivel național în ceea ce privește perturbarea procesului didactic de organizarea ineficientă a unor activități mai mult sau mai puțin importante, în care sunt angrenate obligatoriu cadrele de predare.

Ministerul Educației Naționale (MEN) susține că responsabilitatea organizării cercurilor pedagogice revine inspectoratelor școlare județene și, după caz, Inspectoratului Școlar al Municipiului București.

Totuși, potrivit Ordinului Ministrului Educației nr. 5561 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar, la Articolul 78, alineatul 7, se precizează că “activităţile metodico-ştiinţifice şi psihopedagogice la nivel judeţean organizate şi realizate prin cercurile pedagogice sunt cuprinse în Calendarul activităţilor metodico-ştiinţifice, publicat la începutul fiecărui an şcolar de ISJ/ISMB”. ISJ Dâmbovița nu a respectat însă această prevedere.

În același document se mai precizează, tot la Articolul 78: “(1) Activităţile metodico-ştiinţifice şi psihopedagogice la nivel local, zonal sau judeţean sunt organizate şi realizate prin cercurile pedagogice. (2) Un cerc pedagogic se constituie ca structură distinctă dacă numărul membrilor este de minimum 15 cadre didactice. (3) În funcţie de numărul cadrelor didactice şi de structura reţelei şcolare, cercurile pedagogice se pot constitui pe cicluri de învăţământ, antepreşcolar, respectiv preşcolar, primar, gimnazial etc., pe tipuri sau profiluri de unităţi, respectiv învăţământ special, învăţământ tehnic şi profesional, învăţământ de artă şi sportiv, palate şi cluburi ale copiilor etc., iar în cadrul acestora pe discipline sau grupuri de discipline. (4) Stabilirea structurii şi coordonarea activităţii cercurilor pedagogice sunt atribuţii ale inspectoratelor şcolare judeţene/al Municipiului Bucureşti. Participarea la activităţile organizate în cadrul cercurilor pedagogice este obligatorie pentru toţi membrii acestuia. (5) Activitatea cercurilor pedagogice se desfăşoară în sesiuni, de două-patru ori în cursul unui an şcolar. (6) Activitatea de cerc pedagogic a profesorilor documentarişti este organizată de casele corpului didactic în colaborare cu inspectoratele şcolare”.

Conform metodologiei aprobate de Ministerul Educației, “inspectoratele şcolare judeţene/al Municipiului Bucureşti coordonează, la nivelul judeţului/Municipiului Bucureşti, activitatea de formare continuă/dezvoltare profesională a personalului didactic, realizată prin: a) activităţi metodico-ştiinţifice şi psihopedagogice, organizate la nivelul unităţilor de învăţământ sau pe grupe de unităţi, respectiv comisii metodice, catedre şi cercuri pedagogice; b) sesiuni metodico-ştiinţifice de comunicări; c) schimburi de experienţă pe probleme de specialitate şi psihopedagogice; d) inspecţii curente şi inspecţii speciale pentru acordarea gradelor didactice II şi I”.  

Comentarii

loading...