15.3 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSocialElevii vor înapoi în școli

Elevii vor înapoi în școli

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) nu a luat încă o decizie în privința modului în care va începe noul an școlar.

Au fost prezentate trei scenarii, dar, momentan, fără o decizie oficială.

Elevii și preșcolarii ar putea fie să se întoarcă toți în unitățile școlare (scenariul cel mai puțin probabil, având în vedere evoluția pandemiei COVID-19), fie să vină pe rând la școală (pe grupe), ceilalți continuând învățarea online, fie să se continue doar învățământul online.

Mai mult, decizia pentru adoptarea uneia dintre aceste soluții ar reveni direcțiunii fiecărei școli.

 

Solicitările școlarilor

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE) solicită Ministerului Educaţiei şi Cercetării urgentarea procesului de elaborare şi publicare a unui plan coerent privind reluarea cursurilor în anul şcolar 2020 – 2021, care să includă “în mod explicit” eventualele modificări privind numărul de ore pentru fiecare clasă în parte.

“Salutăm decizia Ministerului Educaţiei şi Cercetării de a adapta programul şcolar unei eventuale tranziţii parţiale a educaţiei în mediul online, în cazul învăţării hibrid. Cu toate acestea, nu ne putem permite ca sistemul educaţional să fie luat pe nepregătite, aşa cum s-a întâmplat în luna martie a acestui an, motiv pentru care solicităm publicarea de urgenţă a unor norme de aplicare a scenariilor privind reluarea cursurilor, lansate de către MEC”, a declarat preşedintele CNE, Rareş Voicu.

MEC a lansat în consultare publică un proiect de ordonanţă de urgenţă a Guvernului, conform căruia ministerul va putea modifica, începând cu anul şcolar 2020 – 2021, numărul de ore alocat disciplinelor de studiu/modulelor de pregătire prin planurile-cadru de învăţământ, precum şi ponderea numărului de ore de predare şi evaluare în programa şcolară, ca măsură suplimentară în contextul reluării cursurilor în format hibrid (online/offline), menţionează CNE, care consideră că este “esenţială” realizarea distincţiei dintre reducerea numărului de ore şi reducerea duratei orelor de curs.
Potrivit sursei citate, în cadrul consultării pentru realizarea Raportului privind accesul elevilor la educaţie în mediul online, lansat de către Consiliul Naţional al Elevilor în luna aprilie 2020, peste 1.150 de elevi au afirmat că metodele de predare din mediul online nu sunt folositoare, fie din cauza configuraţiei orelor de curs, din cauza faptului că materia nu a fost adaptată.
De asemenea, elevii au spus că educaţia digitală scade în mod semnificativ randamentul în cadrul orelor de curs, motiv pentru care adaptarea programului şcolar la această formă de învăţământ reprezintă primul pas către asigurarea calităţii. 

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Ploiești #LetsPLAY – Capitala Tineretului din România 2024: Conferința „ 26 Martie – 143 de ani de la proclamarea Regatului României. „75 ani de...

COMUNICAT DE PRESĂConferințele „ Tinerii și Monarhia” Fundația Județeană pentru Tineret Prahova, Asociația Eurospirit, Primăria Municipiului Ploiești și Casa de Cultură „I.L. Caragiale” a Municipiului...

Lufthansa a evitat o grevă a salariaților chiar de Paște

Compania aeriană germană Lufthansa şi un sindicat care reprezintă personalul de la sol au anunţat miercuri că au ajuns la un acord privind salariile...

Premierul Ciolacu anunță că programul supermarketurilor NU se modifică în weekend

Supermarketurile nu se închid în weekend și nici nu vor avea program modificat. Premierul Marcel Ciolacu anunță că nu este benefică această măsură. „Vreau să...
Ultima oră
Pe aceeași temă