6.9 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSocialGabriela Firea, vizită la sediul Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti

Gabriela Firea, vizită la sediul Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti

Primarul General, Gabriela Firea, a declarat că “sănătatea bucureştenilor este, mai ales în această perioadă, prioritatea numărul 1 pentru Primăria Capitalei şi, pentru aceasta, am lansat două servicii care s-au dovedit extrem de utile: este vorba despre platforma medicală gratuită şi serviciul de asistenţă medicală telefonică dedicat în special persoanelor de vârsta a treia. Aceste facilităţi au fost extrem de căutate, în mai puţin de o lună de la lansare.”

Pe platforma pacient.assmb.ro, unde colaborează aproape 500 de medici din peste 30 de specializări, angajaţi în spitalele Primăriei Capitalei, în mai puţin de o lună, s-au înscris, în total, 2.600 de persoane!

Aproape 2.200 de cazuri s-au rezolvat deja, iar restul de circa 400 sunt în curs de soluţionare. Cele mai solicitate specializări în această perioadă au fost Pneumologia, Medicina internă, Psihiatria, Gastroenterologia şi Dermatologia.

În ceea ce priveşte serviciul de asistenţă medicală telefonică, în nici două săptămâni de când funcţionează, numărul celor care au sunat la Call Center 0374 887 887 a crescut permanent, ajungând la aproape 500 de apeluri.

Concret, serviciul de asistenţă medicală telefonică este destinat în special persoanelor de vârsta a treia, care nu au acces la tehnologie sau nu sunt familiarizate cu mediul online, aşadar nu pot folosi platforma de consultaţii online pacient.assmb.ro.

Astfel, începând din data de 6 aprilie 2020, medici din cadrul cabinetelor medicale universitare oferă, prin intermediul acestui Call-Center, informaţii şi îndrumări tuturor celor care au nevoie de ajutor şi le facilitează apelanţilor folosirea platformei de evaluare medicală la distanţă deservită de medici specialişti din 18 spitale aflate în subordinea Primăriei Capitalei”.

Primarul General a mai detaliat de asemenea ca din cele aproximativ 500 de apeluri, aproape jumătate din cazuri au fost înscrise pe platforma de consiliere pacient.assmb.ro, iar restul situaţiilor au fost rezolvate telefonic de medicii de la Call Center, fiind vorba în general despre concedii medicale sau reţete.

Totodată, edilul şef a mulţumit medicilor implicaţi în acest program care au dorit să se implice pentru a-i ajuta pe pacienţi şi a explicat că se analizează posibilitatea ca şi după încheierea stării de urgenţă, această interacţiune a pacienţilor cu specialiştii să continue.

Pe grupe de vârstă, circa 70% din cei care au apelat linia de Call-Center au vârste peste 70 de ani, fiind vorba de persoane vulnerabile şi cu un grad de mobilitate mai redus, care în multe cazuri au şi un nivel scăzut de cunoştinţe în ceea ce priveşte utilizarea tehnologiei actuale (internet, computer, smartphone).

Cei tineri, aproximativ 30% dintre apelanţi, au avut nevoie de eliberare de reţete din partea unui medic sau de concedii medicale.

Directorul medical al ASSMB, Turkes Ablachim: “În aceste timpuri, prioritatea noastră este să asigurăm protecţia pacienţilor, să păstărm regulile de distanţare socială, dar în acelaşi timp nu dorim ca pacienţii noştri sau potenţialii pacienţi să se simtă abandonaţi, să aibă senzaţia că nu mai pot beneficia de asistenţă medicală.

Încă de când s-a prefigurat apariţia acestei pandemii am analizat priorităţile pe care trebuie să le îndeplinim pentru cele 19 spitale pe care le administrăm şi am început o serie de teste pentru realizarea acestei platforme online astfel încât, imediat după decretarea stării de urgenţă platforma pacient.assmb.ro a fost funcţională iar faptul că au fost atât de multe solicitări ne confirmă că este vorba despre o iniţiativă foarte utilă pentru bucureşteni.

Ne-am dorit astfel să îi ajutăm pe bucureştenii care au nevoie de un sfat medical sau de diverse acte medicale să-şi poată rezolva problemele fără să se mai deplaseze la spital şi fără să mai rişte eventuale posibile contaminări.

Totodată, această situaţie actuală ne determină să avem un ritm mai alert în procesul de digitalizare al unităţilor medicale”.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă