16.7 C
București
duminică, 21 aprilie 2024
AcasăSocialGoogle: Investiții de 300 de milioane de dolari pentru a combate ştirile...

Google: Investiții de 300 de milioane de dolari pentru a combate ştirile false

În timpul unei prezentări care a avut loc marţi, la New York, Google, mult timp criticat pentru că a contribuit la răspândirea ştirilor false şi la declinul presei tradiţionale, a anunţat o serie de proiecte destinate “promovării informaţiilor fiabile şi de calitate”. De asemenea, aceste proiecte vor ajuta presa credibilă să câştige şi mai mulţi abonaţi, potrivit Google.

Philipp Schindler, Chief Business Officer, a dat asigurări că “viitorul Google şi cel al companiilor media partenere sunt legate”.

Printre proiectele care vor fi susţinute de compania cu sediul în Mountain View, SUA, se numără crearea unui “laborator al dezinformării”, în partenariat cu Institutul Shorenstein din Harvard, o continuare a iniţiativei “CrossCheck” testată în Europa pentru a combate dezinformarea în timpul recentelor campanii electorale din Franţa şi Marea Britanie.

Este vorba de a “încerca codificarea a tot ce am aflat”, “combinând instrumentele tehnice şi expertiza editorială”, în ideea de a pune în practică acest lucru în timpul alegerilor americane din noiembrie, a spus Nicco Mele, director al Centrului Shorenstein.

În timp ce Facebook este din nou ţinta criticilor, pentru că a permis companiei Cambridge Analytica să utilizeze în scopuri politice datele a milioane de utilizatori ai reţelei de socializare, Google doreşte să se poziţioneze ca partener al presei credibile.

Criticat pentru că a contribuit la reducerea veniturilor companiilor media tradiţionale, prin oferirea de conţinuturi online gratuite, gigantul din Silicon Valley a prezentat mai multe proiecte destinate creşterii numărului de abonamente plătite pentru site-urile de ştiri.

Google va reduce la două clicuri procesul de abonare (prin utilizarea conturilor Googlemail) sau va propune site-urilor instrumente care vor permite optimizarea proporţiilor de conţinuturi plătite şi gratuite, pentru a creşte rata de conversie a vizitatorilor ocazionali în abonaţi.

Proiectele sunt dezvoltate în parteneriat cu aproximativ 60 de companii media, printre care se numără The Washington Post, Financial Times, Le Figaro, Le Parisien, Les Echos.

Cele mai citite

Compania de RCA a statului promisă de un an nu este nici acum înființată

După falimentul Euroins din martie 2023, ASF promitea măsuri mai dure pentru jucătorii din piață și înființarea unei companii românești de stat care să...

Sârbii din Kosovo participă la un referendum pentru revocarea primarilor albanezi

Etnicii sârbi din provincia Kosovo sunt chemați la un referendum în care să se pronunțe asupra revocării primarilor albanezi din mai multe localități ale...

Rusia – Ucraina, ziua 767. Statele Unite au aprobat ajutorul pentru Ucraina, de 61 de miliarde USD

Camera Reprezentanților din Statele Unite a aprobat ajutorul pentru Ucraina, în valoare de 61 de miliarde de dolari. Votul în Camera Reprezentanților s-a desfășurat în...
Ultima oră
Pe aceeași temă