“Reglementările emise de ANRE ar trebui să fie mai bine monitorizate de specialişti, întrucât scapă multe nebunii, dar noi nu avem suficienţi specialişti ca să putem ţine pasul cu ANRE. Oricum, trecând peste bila albă cu numărul de telefon gratuit şi cu comparatorul de oferte, ANRE, din punctul de vedere al transparenţei, are multe, multe restanţe. Este un monument de netransparenţă. Aş vrea să văd această transparenţă instituţională, nu să cunoşti pe cineva să afli o informaţie care ar trebui să fie furnizată instituţional”, a spus Mereuţă.
El a dat drept exemplu preţul energiei termice, pe care ANRE nu l-a publicat deloc de peste un an, de când a preluat şi această atribuţie de la ANRSC.
Mereuţă a criticat şi Ministerul Muncii, care ar fi trebuit să elaboreze o definiţie a consumatorului vulnerabil, să se ştie cu exactitate ce consumatori au dreptul să plătească un preţ mai mic la energie electrică.
“Fiecare instituţie are acum propria definiţie a consumatorului vulnerabil. Sunt mari restanţe la sistemele de asistenţă socială care să vină ţintit, pe problemele reale ale omului. Sunt mari probleme. Aici consumatorul vulnerabil este o poezie şi, dacă evaluaţi câţi nu au energie pentru că sunt cu adevărat consumatori vulnerabili, suntem la coada Europei fără niciun studiu”, a arătat Mereuţă.