Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Autobuz Otokar

Autobuz Otokar

Noile autobuze din București au deja probleme

30 de autobuze noi au început să circule, din data de 1 decembrie 2018, pe traseele STB – noua denumire a operatorului de transport public din București.

Mihai Diac 0 comentarii

O licitație organizată de Primăria Municipiului București a fost câștigată de o firmă turcească, aceasta fiind desemnată să livreze 400 de autobuze noi.

Primele 30 de autobuze noi, ușor de recunoscut după culoarea lor albastră, au intrat în funcțiune pe traseeele companiei STB (fosta RATB) la data de 1 decembrie 2018. Din păcate însă, încă din prima zi, în condițiile temperaturii scăzute din București, unii șoferi au reclamat probleme la noile autovehicule - fie că nu pornesc motoarele, fie că e prea frig în interior, fie că ușa de la cabina șoferului se blochează. Acest ultim incident s-ar fi semnalat la un vehicul de pe linia 302.

În primele zile de la intrarea în exploatare, problemele tehnice ale noilor autobuze au fost remediate de STB cu angajații proprii.

Unul dintre liderii sindicali ai salariaților din STB, Mihai Trancă, a semnalat public această anomalie: “În condiţiile în care firma Otokar asigură mentenanţa, de ce sunt întreţinute de personalul STB, fost RATB? Sunt remediate de către salariaţii Societăţii de Transport Bucureşti (...). Se improvizează! Există o echipă, din ce am înţeles, reprezentantă a firmei Otokar care vine prin diferite unităţi, unde sunt autobuzele, şi le mai acordă sprijin”.

Primarul general, Gabriela Firea, a reacționat dur în urma acestor “scurgeri de informații” din interiorul STB, susținând că sindicaliștii nu au dreptul să comenteze cu privire la starea tehnică a vehiculelor: „Unii lideri de sindicat au început să facă politică şi să facă declaraţii, şi exced cadrul lor de reprezentare. Ei trebuie să fie interesaţi de salariile angajaţilor şi de condiţiile de muncă”, a spus Gabriela Firea.

Pe de altă parte, reprezentanți ai conducerii STB au precizat, pentru România Liberă, că la cele 30 de autobuze noi „nu au fost găsite decât disfuncționalități minore, care au fost remediate pe loc”. Membri ai conducerii STB s-au întâlnit, luni și marți, cu reprezentanți ai companiei producătoare, luându-se decizia ca tehnicieni de la Otokar să fie prezenți, de acum înainte, în autobazele STB, pentru a acorda asistență la remedierea eventualelor defecțiuni.

În urma câștigării licitației, firma turcească urmează să mai livreze către STB încă 70 de autobuze Otokar până la sfârșitul anului 2018, iar în anul 2019 să livreze încă 300 de autovehicule. Astfel, până la finalul anului viitor, STB va avea în dotare 400 de autobuze albastre, marca Otokar.

Comentarii

loading...