Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto Arhiva

Foto Arhiva

Poliţiştii ce desfăşoară activităţi deosebite, plătiţi pe orele suplimentare efectuate

Poliţiştii care desfăşoară activităţi deosebite, operative sau neprevăzute, ar putea fi plătiţi pentru orele suplimentare efectuate în timpul săptămânii, prevede un proiect de ordin de ministru supus dezbaterii publice, informează miercuri un comunicat al MAI.

Rl online 0 comentarii

Conform comunicatului, această măsură a fost luată, cu caracter de excepţie, numai pentru angajaţii Ministerului Afacerilor Interne, fiind stabilită prin Legea nr. 79/2018 privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 91/2017 pentru modificarea şi completarea Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, în condiţiile în care pentru restul personalului bugetar orele suplimentare se compensează numai cu timp liber corespunzător.

Astfel, se vor putea plăti orele suplimentare efectuate în domeniul ordinii şi siguranţei publice, în respectarea regimului frontierei de stat a României, în situaţii de urgenţă, în personalizarea, emiterea şi evidenţa generală a documentelor de identitate şi a paşapoartelor simple, în emiterea şi evidenţa permiselor de conducere şi a certificatelor de înmatriculare ale autovehiculelor rutiere, atunci când: au un grad ridicat de risc asupra integrităţii fizice, sănătăţii sau vieţii personalului implicat; au un grad ridicat de complexitate şi dificultate; presupun intervenţia specializată în funcţie de nivelul de urgenţă şi/ sau gravitate a situaţiei/ evenimentului; în situaţii de catastrofe, calamităţi, tulburări de amploare ale ordinii şi siguranţei publice ori alte asemenea evenimente, la creşterea capacităţii operaţionale a unităţii, precizează MAI.

Regula de bază rămâne compensarea cu ore libere plătite, iar atunci când acest lucru nu este posibil din cauza deficitului de personal, munca suplimentară va fi remunerată.

"Munca suplimentară se dispune de şeful ierarhic, în scris, fără a se putea depăşi 180 de ore anual. În cazuri cu totul deosebite, se poate aproba prestarea muncii suplimentare peste plafonul de 180 de ore anual, dar nu mai mult de 360 de ore anual, în baza unui raport nominal întocmit de şeful ierarhic. Şefii unităţilor care au calitatea de ordonatori de credite analizează la începutul fiecărei luni situaţia orelor suplimentare în vederea încadrării în fondurile bugetare alocate pentru plata acestei munci, respectiv în limita de 3% din suma soldelor de funcţie/ salariilor de funcţie, soldelor de grad/ salariilor gradului profesional deţinut, gradaţiilor şi a soldelor de comandă/ salariilor de comandă", subliniază comunicatul MAI.

Textul proiectului de act normativ este afişat şi poate fi consultat pe pagina de internet a MAI - www.mai.gov.ro, la secţiunea Transparenţă decizională, precum şi la Centrul de Relaţii cu Publicul al Ministerului Afacerilor Interne. Propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate pot fi transmise în termen de 10 de zile calendaristice, calculate de la data publicării anunţului, pe adresa de e-mail [email protected]

Comentarii

loading...