12.2 C
București
joi, 18 aprilie 2024
AcasăSocialPsihoterapeut: Nevoie de readaptare pentru elevi și profesori

Psihoterapeut: Nevoie de readaptare pentru elevi și profesori

Trebuie să ținem cont că omul este o ființă biopsihosocială, motiv pentru care readaptarea la normalitate și întoarcerea la școala se va face diferit pentru fiecare copil în parte, depinzând de mai multe variabile, precum: trăsături de personalitate, reziliență, educație, context social, familial, cultural etc., explică, pentru “România liberă”, psihologul clinician și psihoterapeutul Yolanda Crețescu, inițiatoarea proiectului depreHUB.

“Totodată, trebuie să înțelegem că și profesorii au nevoie de un timp de adaptare la noile cerințe. Avem un corp profesoral eterogen ca vârstă și eterogen ca experiență în mediul digital. Diferențele de dotări tehnice și de accesibilitate în mediul online ar putea condamna aceste generații la o concurență neloială și restrictivă. Este de datoria noastră, a tuturor – părinți, specialiști, profesori, instituții publice – să sprijinim, să inițiem și să implementăm noi tehnici omogene de lucru cu copiii și adolescenții. Avem o ocazie unică de a uniformiza interesele și abilitățile nativ digitale ale copiilor cu cunoștințele teoretice și practice ale profesorilor. Este o oportunitate să ne aplecăm și asupra profilelor emoționale în egală măsură cum ne-am aplecat până acum asupra performanțelor școlare. Avem nevoie și de meditatori de emoții, mai mult ca oricând”, ne-a explicat Yolanda Crețescu.

 

Nevoie de psihoeducație

Psihoterapeutul susține că este nevoie de psihoeducație și evaluare a bunăstării emoționale a elevilor, odată cu redeschiderea unităților de învățământ.

“De aceea,  și strategia de redeschidere a școlilor ar trebui să vizeze programe de psihoeducație și evaluare a bunăstării emoționale a elevilor. În acest sens, conducerea fiecărei instituții de învățământ ar trebui să anticipeze și să fie pregătită să răspundă unei game largi de nevoi de sănătate fizică și emoțională a elevilor și personalului. Se vor confrunta, cel mai probabil, cu un val de cazuri de stres post-truamatic, anxietate și chiar depresie, care va necesita măsuri de prevenție și ajutor specializat”, ne-a mai explicat Yolanda Crețescu..

COVID-19  a schimbat rapid condițiile de viață atât pentru adulți, cât și pentru copii, mai atrage atenția psihoterapeutul.

“Absența școlii, cu tot ce presupunea ea – ritual de igienă zilnică, program alimentar, socializare, program susținut intelectual – a produs dezechilibre comportamentale, emoționale și sociale în rândul elevilor”, ne-a mai precizat Yolanda Crețescu.

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Aproape 100 de blocuri din București rămân fără apă caldă până duminică

O veste cum nu se poate mai proastă pentru unii locuitori ai Capitalei, în contextul în care afară s-a răcit vremea. O avarie lasă...

Cătălin Cîrstoiu declară că a fost la clinica privată pentru a-și ajuta colegii

Cătălin Cîrstoiu, candidatul coaliţiei PSD-PNL pentru funcţia de primar general al Capitalei, a declarat miercuri seara că a fost la clinica privată deţinută de...

Liviu Harosa, avocat în dosarul Roșia Montană: “Lupta juridică a fost ca o mlaștină, a fost imensă”

Litigiul Roșia Montană a dus la 54 de procese, a căror soluționare, în beneficiul cetățenilor și al statului român, a impus o muncă imensă,...
Ultima oră
Pe aceeași temă