Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Sacrificarea familiei  garantează profitul corporației

Sacrificarea familiei garantează profitul corporației

Alinierea companiilor multinaționale la susținerea propagandei homosexuale este o strategie deliberată a corporațiilor, cu scopul creșterii profiturilor.

George Coman 0 comentarii

Aceasta este concluzia principală a unei serii de articole scrise recent de profesorul american de științe politice Patrick J. Deneen.

Tot mai multe corporații din SUA reacționează cu determinare în favoarea homosexualilor atunci când societatea sau parlamentele statale americane încearcă să protejeze instituția căsătoriei și rolurile naturale din cadrul familiei. Această tendință nu este o coincidență: conducerile corporațiilor promovează intenționat transformarea instituției căsătoriei, dintr-o uniune destinată creșterii copiilor, într-o banală relație destinată împlinirii oricăror alte plăceri ale partenerilor decât creșterea copiilor. ”Există o curioasă convergență a intereselor elitelor economice cu promovarea politicilor sexuale progresive”, afirmă profesorul Patrick J. Deneen, în analiza sa la cartea ”De la toleranță la egalitate: cum elitele au adus Americii căsătoria homosexuală”, scrisă de Darel Paul.

”De la început, mișcarea gay a dorit să obțină mai mult decât statutul de căsătoriți pentru cuplurile gay. Mișcarea homosexuală a propus și a sărbătorit decuplarea căsătoriei de conceperea copiilor, aspect care se aplică și cuplurilor heterosexuale. Misiunea reproducătoare a căsătoriei, cu roluri masculine și feminine bine stabilite, a fost înlocuită de o viziune ce prezintă căsătoria drept o relație emoțională între egali, în care se poate intra ușor și din care se poate ieși la fel de ușor. Această viziune, deloc întâmplător, este cea pe care o preferă și conducerile corporațiilor”, scrie profesorul Patrick J. Deneen, în articolul intitulat ”Corporatismul progresivist”.

 

Corporațiile nu vor bărbați și femei dedicați familiei

”Unul din efectele decuplării căsătoriei de procrearea de copii este declinul patriarhatului. Deși e la modă denigrarea instituției căsătoriei, ea a servit multă vreme unui scop valoros: stabilizarea bărbaților în familii. Apariția mai multor copii creează bărbați care din acel moment se consideră atașați familiei lor. Dacă odinioară bărbații homosexuali rămâneau necăsătoriți, iar bărbații heterosexuali deveneau tați, acum (după devalorizarea căsătoriei, n.red.) ambele tipuri de bărbați converg către noul ideal al familiei egalitare fără copii. O cultură în care căsătoria homosexuală a devenit normală este o cultură care redefinește nu numai căsătoria, ci însăși masculinitatea”, notează profesorul Patrick J. Deneen.

Prin urmare, nu e de mirare că marile corporații fac toate eforturile de marketing pentru realizarea acestui tip de societate. Companiile transnaționale beneficiază de pe urma unei culturi sociale în care bărbații sau femeile nu se căsătoresc și au tot mai puțini copii, pentru că astfel oamenii nu se mai se concentrează pe familie, ci pe creșterea veniturilor, cu scopul cheltuirii în folosul propriu, pe dezvoltarea pasiunilor și pe umplerea timpului rămas liber în lipsa apariției copiilor. „Atacul revoluției sexuale asupra patriarhatului și masculinității e încurajat de corporații deoarece servește direct creșterii consumului economic, deci intereselor directe ale corporațiilor”, precizează profesorul american.

Autorul critică trei factori de influență care militează pentru politicile de modificare a instituției căsătoriei clasice: corporațiile, universitățile și mass-media. Vorbind despre impactul universităților, autorul citează din cartea ”Proiectul Sacru al Sociologiei Americane”, scrisă în 2014 de Christian Smith: facultățile umaniste promovează ”afirmarea tuturor oamenilor ca agenți autonomi, individuali, care își dirijează singuri viețile, care își trăiesc viețile după propriile pasiuni, își construiesc identități proprii după cum doresc, leagă și dezleagă relații după cum doresc și care se bucură cât pot de mult de plăcerile materiale, dar și trupești”.

 

Consumul și familia nu fac casă bună

Există aici o aliniere extraordinară între valorizarea sinelui și autonomia sexuală încurajată în universități, pe de o parte, și fundamentaliștii din corporații militanți ai pieței libere, care își doresc abolirea oricăror limitări ale libertății de consum a oamenilor, pentru ca aceștia să poată cumpăra și negocia orice și oriunde în lume. ”Ei se concentrează în mod special pe distrugerea normelor tradiționale ale familiei, căsătoriei și creșterii copiilor, în favoarea autonomiei individuale, a inventării unei identități egoiste și a unui stil de viață care exclude angajamente familiale pe termen lung. Companiile multinaționale au un interes puternic în obținerea de subiecți atomizați și lipsiți de norme. Deoarece «identitățile» acestor oameni reies întâi din pasiuni care pot fi modificate prin marketing și tehnologie, ei sunt consumatorii ideali. Justificarea ideologică pentru acest proiect economic a fost pregătită de intelectuali în ultimii 40 de ani, care s-au dedicat în acești ani distrugerii normelor tradiționale în favoarea teoriei auto-determinării omului într-o lume guvernată nu doar de tradiție și legea naturală, ci guvernată exclusiv de dorința și puterea umană”, scrie profesorul Patrick J. Deneen.

Iată de ce progresismul sexual al clasei intelectuale se aliniază cu interesele de profit ale corporațiilor: prin anularea complementarității sexuale și a copiilor care apar în urma acesteia se pot câștiga uriașe cantități de bani, dar și un comportament libertarian fără limite. ”Iar acesta ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru cei care se încăpățânează să creadă că sistemul capitalist este o binecuvântare prin care se pot conserva acele datini care sunt căsătoria, familia și copiii”, conchide profesorul american.

 

Buldozerul corporatist dărâmă democrația

Modalitatea prin care corporațiile atacă familia tradițională – familia concentrată pe procrearea și creșterea de copii - a fost blocarea legislației pro-familie inițiată în ultimii ani de Partidul Republican din SUA. Într-un alt articol, intitulat ”Puterea elitei”, Patrick J. Deneen se referă la blocarea de către corporații a Legii Restaurării Libertății Religioase (Religious Freedom Restoration Act). Legea a fost propusă de republicani pentru a putea proteja cetățenii și firmele de legislația de promovare a homosexualității propusă de Partidul Democrat, la presiunile propagandei gay. Prin noua lege, cetățenii și firmele erau protejați prin libertatea religioasă de la obligația, spre exemplu, de a presta servicii pentru așa-numitele ”căsătorii homosexuale”.

Legea Restaurării Libertății Religioase a fost respinsă în ultimii ani în Indiana, Arkansas, Arizona și Carolina de Nord, în special după ce corporațiile i-au amenințat pe republicani că își vor muta afacerile din acele state dacă legislația pro-homosexualitate va fi blocată.

 

Pierderea joburilor, instrument de presiune pentru propaganda gay

În statul Indiana, după ce republicanii au încercat să promoveze Legea Restaurării Libertății Religioase, mai multe companii au amenințat că vor părăsi statul. Printre acestea, Apple, Subaru, Gen Con, Salesforce, Angie’s List. Aceste companii au amenințat că vor bloca investiții de peste 100 de milioane de dolari și vor anula crearea a peste 1.000 de joburi în Indiana, așa că republicanii au renunțat la promovarea legii.

În Arizona, legea a fost votată în 2014 de republicani, dar ulterior a fost respinsă chiar de guvernatorul republican Jan Brewer, după ce National Football League a amenințat că va muta celebrul Super Bowl din Arizona. Numeroase companii locale au făcut atunci presiuni asupra guvernatorului să renunțe la promulgarea legii, de teamă că afacerile lor vor fi afectate de mutarea Super Bowl.

În 2015,  republicanii din statul Arkansas au pățit-o asemănător: Walmart, Apple, Acxiom, Yelp, Twitter, Airbnb, Cisco, Paypal, Ebay și alte zeci de companii le-au cerut republicanilor să renunțe la legislație, sugerând astfel că e posibil să își mute afacerile. Guvernatorul Asa Hutchinson a renunțat atunci la promulgarea Legii Restaurării Libertății Religioase.

Cel mai recent, anul trecut, în Carolina de Nord, guvernatorul Pat McCrory a vrut să interzică accesul transgenderilor în toalete destinate sexului biologic opus. Imediat, PayPal a amenințat că va bloca crearea a 400 de noi joburi, Lionsgate a mutat producția unui film, Deutsche Bank a blocat 250 de joburi noi. În total, se estimează că acele corporații au anulat atunci crearea a 1.750 de joburi. Ulterior, lucrurile s-au liniștit după ce legea a fost anulată, iar guvernatorul și-a dat demisia.

 

Corporațiile și activiștii gay controlează ambele partide

”Un lucru e clar: republicanii și creștinii au pierdut, iar democrații și homosexualii au câștigat. (...) Dar republicanii nu au fost învinși de activiștii gay, ci de corporații, de Apple, Walmart sau Angie’s List. Dacă Legea era blocată de activiștii gay, acest lucru ar fi fost un succes politic pentru republicani, dar republicanii nu s-au așteptat ca prietenii lor corporatiști să se alăture opoziției. Dar de ce au intrat corporațiile în acest joc? La prima vedere, e ciudat că aceste companii au intrat în joc, deoarece, de obicei, corporațiile se feresc de politică, din cauza publicității negative. Ele caută să securizeze imaginea brandului, creată cu greu prin miliarde de dolari în publicitate. Însă, surpriză!, intrarea corporațiilor de partea activiștilor gay e o decizie economică, ci doar pentru a face bani. Nu e o decizie politică curajoasă, e o decizie pentru profit. Și încă o decizie ieftină, fără nici un pericol pentru corporații. Adevărul e că, odată ce activiștii homosexualității au reușit să îi descrie pe opozanții căsătoriei homosexuale drept rasiști și intoleranți și odată ce tactica a  funcționat, evident că Walmart și Apple au adoptat tactica, pentru că s-a demonstrat că funcționează, că e ieftină și că nu riscă nimic”, dezvăluie Patrick J. Deneen.

”Există un motiv ascuns pentru implicarea corporațiilor: Corporațiile preferă azi ca pe mapamond să fie oameni care au vieți definite prin mobilitate, flexibilitate etică, liberalism (economic și social), o mentalitate consumeristă definită prin obsesia libertății de alegere, dorință de schimbări rapide și de ”distrugere creativă”. Iată deci cum corporațiile au sărit în barca republicană pentru avantaje economice și se află în tabăra democrată în chestiuni sociale. Corporațiile americane sunt aliniate cu facțiunile libertariene ale ambelor partide”, avertizează Patrick J. Deneen.

 

Corporațiile sărbătoresc „căsătoria homosexuală“

În 2015, atunci când Curtea Supremă a SUA a decis, împotriva hotărârii anterioare a Congresului american, să includă cuplurile de același sex sub definiția căsătoriei, corporațiile americane au reacționat cu bucurie. Toate conturile corporațiilor de pe rețelele sociale au afișat mesaje de susținere a așa-numitelor „căsătorii homosexuale“, de la Google la Coca Cola și de la Uber la Goldman Sachs.

Recomandări

Citește totul despre:

Comentarii

loading...