6.9 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSocialUn consilier propune interzicerea treptată în București a mașinilor Euro 1, Euro...

Un consilier propune interzicerea treptată în București a mașinilor Euro 1, Euro 2, Euro 3 și Euro 4

Același proiect prevede interzicerea autoturismelor Euro 3 şi Euro 4 din anul 2020, respectiv 2021.

Proiectul de hotârâre propus de Lucian Iliescu ar urma să intre, potrivit acestuia, fie pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti din aprilie, fie pe cea din luna mai.

Potrivit proiectului, interzicerea circulaţiei este valabilă în intervalul orar 06:00 – 22:00

„Dacă va fi votată, hotărârea intră în vigoare la 1 ianuarie 2019, pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2. Pentru aceste maşini, interzicerea circulaţiei este valabilă în intervalul orar 6 dimineaţa – 10 seara, adică pot circula noaptea, pentru că sunt şoferi care vin în tranzit, de exemplu. Vor intra în aceasă categorie de maşini şi cele utiltare, care transportă beton, dar şi taxiurile. Amenzile vor fi de 2.000 de lei pentru nerespectarea acestei prevederi. În ceea ce priveşte maşinile Euro 3, acestea ar urma să fie interzise din 2020, iar cele Euro 4 din 2021. La fel se întâmplă în oraşe precum Bologna, Torino sau Bruxelles şi Budapesta”, a declarat consilierul Lucian Iliescu.

Porivit proiectului de hotârâre, fac excepţie de la această restricţie: autovehiculele îndreptăţite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, , ambulanţele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care cu girofare galbene. Totodată, în această categorie de excepţie se încadrează şi autovehiculele diplomaţilor, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor şi carele TV.

„Capitala este unul dintre oraşele europene cu cel mai înalt nivel de poluare, mai ales a aerului. Conform datelor Oficiului european de statistică, referitoare la nivelul de satisfacţie al locuitorilor din capitalele ţărilor UE, în anul 2015, doar 22% dintre locuitorii Bucureştiului se declarau multumiţi de calitatea aerului, şi 31% de nivelul de zgomot din oraş. (…) Este imperios necesar a se lua măsuri de descurajare a circulaţiei cu autovehicule poluante în oraş, şi venind în întâmpinarea şi completarea măsurilor de eliminare a parcului auto poluante care se regăsesc în propunerea P.M.B a Planului Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul Bucureşti, consider oportună restricţionarea circulaţiei, cel puţin pe timpul zilei a acestui tip de autovehicule”, se arată în expunerea e motive a proiectului, semnată de Lucian Iliescu.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă

1 COMENTARIU