18 C
București
duminică, 26 septembrie 2021

Ferrari amenință cu retragerea din Formula 1

 

Plafonul convenit iniţial pentru 2021, de 175 milioane dolari, este considerat acum prea ridicat de către echipe mici, care luptă pentru supravieţuire în această perioadă de pandemie globală. O nouă propunere de 145 milioane dolari pentru 2021, cu un plafon de 130 milioane pentru 2022, a fost sugerată, însă nu este acceptată de toată lumea.

„Nivelul de 145 milioane este deja o nouă şi solicitantă cerere în comparaţie cu ceea ce s-a prezentat în iunie trecut. Nu se poate realiza fără sacrificii semnificative, mai ales în ceea ce priveşte resursele noastre umane. Dacă se va merge şi mai jos, nu am vrea să fim puşi în situaţia de a fi nevoiţi să ne uităm la alte opţiuni suplimentare pentru implementarea ADN-unui nostru de curse”, a declarat Mattia Binotto, conducătorul scuderiei italiene.

Formula 1 a anulat sau amânat primele sale nouă curse din acest sezon şi se zbate să organizeze un calendar revizuit pentru a salva sezonul 2020.

Ferrari a concurat în toate campionatele de Formula 1 încă de la prima sa ediţie, în 1950, şi are o putere considerabilă datorită acestui statut unic.

Însă Formula 1 este conştientă, la rândul ei de propria valoare pentru Ferrari, iar ameninţările anterioare venite de la renumita gruparea a „căluţului cabrat” nu s-au soldat cu niciun rezultat.

„Suntem conştienţi că Formula 1 şi întreaga lume traversează acum o perioadă deosebit de dificilă din cauza pandemiei de Covid-19. Însă nu este momentul pentru a reacţiona în grabă, fiindcă există riscul de a se lua decizii pe fondul acestei situaţii de urgenţă şi fără o evaluare clară a tuturor consecinţelor”, a mai adăugat oficialul italian.

Ferrari nu este însă sigura echipă care se opune reducerii plafonului bugetar, alte două forţe din Formula 1, Mercedes şi Red Bull, având aceeaşi opinie cu a italienilor. Cele trei echipe îşi apără punctul de vedere prin faptul că investesc sume considerabil mai mari în cercetare şi dezvoltare decât celelalte formaţii.

O soluţie posibilă ar putea fi relaxarea regulilor care interzic echipelor să cumpere maşini deja pregătite să concureze, de la diverşi producători. Acest lucru ar reduce costurile micilor echipe şi ar permite celor mari să îşi păstreze programele de cercetare.

Ultima oră
Pe aceeași temă